NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Er is vandaag weer een nieuw stukje route geopend. :-q

Je komt weer terug op de route op een bekend stukje waar je tussen een paar wortels door een stukje naar beneden gaat (afdalen is een groot woord). Dat stuk hebben we gelijk vrij van bladeren gemaakt want daarmee voorkomen we modder:

Afbeelding

Het volgende nieuwe stuk is nog in behandeling. We zijn ook daar al een heel eind en als we zover zijn nemen we afscheid van een stuk dat heel vaak vol staat met grote plassen.

Zijn er hier al meer ervaringen van mensen met de nieuwe stukken? We horen het graag, positief of negatief.
Jesonyourown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 juli 2017, 15:49

Gisteren gereden, kwam een hoop andere mtb-ers tegen. LV was altijd een uitfietsrondje voor mij, maar die mening heb ik sinds gisteren herzien. De nieuwe stukken vond ik flink uitdagend, vooral de stukken waar een krappe bocht direct gevolgd werd door een steile klim. Natuurlijk speelt onbekendheid met de nieuwe trail en het feit dat het nog ingereden moet worden mee, dus ben benieuwd hoe het er over een jaar bij zal liggen. Het is in ieder geval veel belovend. Ik moest wel stoppen voor de drop op een nieuw gedeelte van de track (drop die ontstaat uit twee flinke wortels direct na een korte bocht. Moest stoppen omdat de aard van de bocht maakte dat ik niet lekker voor de drop stond. Maar goed, dat weet ik nu dus volgende keer bocht anders insturen.

Vrijwilligers en trailontwerpers, grote hulde voor jullie.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Gisteren het nieuwe stuk route te voet gedaan met mijn vrouw, ik kan niet wachten tot dit is aangereden, het ziet er echt prachtig uit!
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik ben maandagmiddag geweest en heb ook wat foto's gemaakt van het stuk waarbij zowat iedereen op zijn plaat gaat.
Komt door een afdaling met scherpe bocht naar rechts gevolgd door klim waar je wordt afgeremd door losse grond, lijkt mij een kwestie van inrijden.

Daarnaast was ik de track af en toe kwijt, deels door het bladerdek en het blind achter iemand aanrijden.
Was toen al een stuk aan het inrijden op een hagel nieuw deel waar men nog mee bezig was, kwam ik pas achter toen wij niet verder konden door het kraantje.

Heb dit overigens ook meegemaakt in Ginkelduin, daar was in het begin geen doorkomen aan.

Ik zeg inrijden die handel, wordt een topparcours!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

futura schreef:Heb dit overigens ook meegemaakt in Ginkelduin, daar was in het begin geen doorkomen aan. Ik zeg inrijden die handel, wordt een topparcours!
Toen Zeist er net lag precies hetzelfde: geen doorkomen aan door het losse zand. Door aanrijden - en natuurlijk her en der wat hulp van leemhoudend zand - is dat vrijwel overal opgelost. Dus een beetje doorzetten in het begin :-)
Gebruikersavatar
Rob_MTB_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 17:09
Mijn mountainbike: Ghost AMR LT3 upgrade XTR 2015

Route nu een paar keer gereden en hij is helemaal geweldig! TOP.... :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

futura schreef: .....Daarnaast was ik de track af en toe kwijt, deels door het bladerdek en het blind achter iemand aanrijden.
Was toen al een stuk aan het inrijden op een hagel nieuw deel waar men nog mee bezig was, kwam ik pas achter toen wij niet verder konden door het kraantje......
Ik kwam er zaterdagavond achter dat er een heel onoverzichtelijk stuk in zat waar de oude en nieuwe route elkaar twee keer kort na elkaar tegenkwamen. De natuurlijke lijn ging richting onafgewerkte track. Dat is inmiddels aangepast.

De bewegwijzering gaan we ook nog doen maar dat komt als we rond zijn met de vernieuwingen. Op een enkele plek waar het nu onduidelijk is plaatsen we een tijdelijk bord zodra we die hebben.
grapmg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 6 september 2016, 16:35

Twee weken geleden een stukje nieuw parcours gereden zag er toen al veel belovend uit. Aankomend weekend rondje LV ben benieuwd naar de rest. Complimenten aan de MTB crew.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Komend weekend gaan we weer klussen op Lage Vuursche en we kunnen alle hulp gebruiken. Daarom naast de oproep op de vrijwilligerspagina ook hier een melding.

Zaterdag gaan we hoofdzakelijk nieuwe stukken track afwerken. Hoe meer mensen er helpen hoe groter de kans is dat we nieuwe stukken open kunnen gooien. Handig gereedschap hiervoor is een hark, schep of McNoy. Eventueel nog een grote snoeischaar voor losse wortels die omhoog komen. Op zondag gaan we vooral snoeien zodat we later in de week weer verder kunnen met de aanleg van nieuwe stukken. Hier heb je veel aan een grote snoeischaar en een zaag. Andere mensen nemen meer spullen mee dus ook als je geen gereedschap hebt kun je helpen.

Aanmelden bij voorkeur via de vrijwilligerspagina op FB. Heb je geen Facebook maar wil je wel komen helpen laat het mij hier dan even weten.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Vandaag zijn er meerdere nieuwe stukken van de route in gebruik genomen. Het moet natuurlijk allemaal nog worden ingereden dus ik nodig iedereen van harte uit om dat de komende week te komen proberen.

Mocht je zondag niets te doen hebben. We zijn aan het snoeien en alle hulp is welkom.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef:Vandaag zijn er meerdere nieuwe stukken van de route in gebruik genomen. Het moet natuurlijk allemaal nog worden ingereden dus ik nodig iedereen van harte uit om dat de komende week te komen proberen.

Mocht je zondag niets te doen hebben. We zijn aan het snoeien en alle hulp is welkom.
Ik heb morgen waarschijnlijk eindelijk weer eens een gaatje om op de fiets te klimmen. Is het goed dat ik die tijd gebruik om te helpen bij het inrijden? Afbeelding
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nou, vooruit... :-D :-q

Inrijden is ook gewoon echt heel goed voor de track. Op een aantal nieuwe stukken is het, met name omhoog, nog aardig mul. Het advies is daar om vooral niet te zwaar te schakelen en op je zadel te blijven zitten. Op veel andere stukken ligt het echt al heel goed. Het is allemaal wel even een tikje zwaarder dan voor de verbouwing maar we krijgen van fietsers echt vrijwel uitsluitend enthousiaste reacties.

We lezen hier morgen wel wat je er van denkt!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bottecchia schreef:We lezen hier morgen wel wat je er van denkt!
Ik vermoed tranen van geluk...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef:
Bottecchia schreef:We lezen hier morgen wel wat je er van denkt!
Ik vermoed tranen van geluk...
Ik ook Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoe lang gaat de route worden als deze helemaal klaar is?
Plaats reactie