Steilte gulberg nuenen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Hoi. Iemand een idee hoe de steilte en lengte van de gulberg in nuenen zich verhoud tot de klimmetjes die je tegenkomt in de korte routes van de mh2d?
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

De gulberg ken ik wel .daar fiets ik regelmatig tegenop .maar ik vroeg me af of dat te vergelijken is met de mh2d
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

MH2D is een massaal event. Daar krijgen ze geen vergunning voor om de mooie paadjes van Limburg te rijden. Dus rij je op de meer gangbare paden voor een gemiddelde mountainbiker.

De Gulberg is een leuke training om wat te klimmen. Als je hem aan meerdere kanten beklimt heb je wat variatie. Zal je geen kwaad doen voor een tochtje in Limburg.

Het grindpad voor langs de kombochten (downhill) stuk is een langere klim uit 1 stuk. Neem die ook in je rondje een paar keer mee. En langs die kombochten (downhill) recht omhoog over het pad wat er ligt, ook wel lekker om te doen.

Het stuk aan de kant van de golfbaan, met de "trappen" erin, ook een leuk klimmetje.

Maar een het echte gevoel, ga een keer naar Gulpen, Epen of Heerlen.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik neem 'de bult' door de week ook af en toe mee als klimtraining. Zo kun je goed oefenen voor Gulpen en Epen (Vijlen).

Wanneer je vanuit Mierlo langs het kanaal start, kun je bij het eerste hek al meteen een korte echt stijle kuitenbuiter oefenen. Een stuk verder erin kun je via de kombochten omhoog, maar voorlangs kun je via een grindpad via een steilere langere klim oefenen. Wanneer je zo alles een paar keer op en af gaat kan de pijp genoeg leeg!
Gaat het nu weer over het fietsen?
RinkeS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 09:46

Ik ga met pasen naar zuid limburg en zoek nog leuke mtb routes.
Welke moet ik hier gereden hebben?
Heb al goede verhalen gehoord over de gulpen route en een nieuwe route bij Maastricht van 5km.
Zijn er nog maar gave routes (zelf gemaakt)?
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Parkstad routes zijn leuk om te doen ,met veel technische stukken aangelegd door MTB club Discovery,starten bij de Brunsummer heide of sport en leisure park landgraaf
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Uh... De Gulberg ligt in Z-O Brabant, niet in Z Limburg.
Wat wil je weten, ga ne trainen op de Gulberg?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

jimbo schreef:Hoi. Iemand een idee hoe de steilte en lengte van de gulberg in nuenen zich verhoud tot de klimmetjes die je tegenkomt in de korte routes van de mh2d?
Ik heb de Gulberg en MH2D beiden gefietst. Als je de Gulberg regelmatig fietst (en bovenaan niet zo kapot bent dat je eerst 10 minuten moet uithijgen voordat je verder kan) dan zou ik me niet veel zorgen maken voor MH2D.
RinkeS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 09:46

Nee ThaSingleTrackMastah ik ga er lekker een weekend mountainbike. Heb afgelopen jaar de MH2D en het was er erg leuk. Dus was opzoek naar leuke zelf gemaakte routes
Plaats reactie