Routes in Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Ik ga volgende week 2 dagen biken in Limburg en dat heb ik al eerder gedaan en beviel prima. Ik heb de gulpen route gereden en gelijk de epen route en de voerstreekroute.

Ik heb al informatie van diverse routes thuis liggen, echter weet ik nog niet welke ik wil gaan rijden. Tijdens het vorige bezoek aan limburg bleken de routes vele malen langer dan er op papier stond. Dag 1 reden we bijna 60 km ipv de beloofde 25 en dag 2 waren het er 70 ipv de beloofde 45 km.

Nu zoek ik twee routes die op papier 25-35 km zijn en net zoals de Gulpen/epen/voerstreekroute heerlijk zijn om te fietsen. Ik weet dat die witte bordjes de verbindingsroutes zijn, maar hoe blijf ik op mij eigen route? Neem tenminste aan dat dat de vorige keer het probleem was...


Zelf zit ik te denken aan:

Maastrichtroute
Magratenroute
Meersenroute
Valkenburgroute
Dr Paaj

Je hebt de alombekende pijlbordjes. Hierbij moet je goed letten op de kleur. Zwart en blauw lijken veel op elkaar. Hierdoor kun je snel een lus maken, naar een andere route.

De brunsummerheide route in Heerlen, is lekker technisch met single tracks.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Tja, jammer dat je overal moet zoeken voor die bordjes: Boven aan lantaarnpalen, tussen het gras en de struiken. Maar welke bordjes moet je nu volgen wanneer je over kunt stappen op een andere route?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

themaniac schreef:Maar welke bordjes moet je nu volgen wanneer je over kunt stappen op een andere route?
themaniac schreef:Ik weet dat die witte bordjes de verbindingsroutes zijn
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Ik heb vorige week in Limburg gefietst en het is inderdaad opletten en goed zoeken naar de bordjes. Sommige staan bijna achter een struik, andere weer op anderhalve meter hoog aan een paal. In de Gulpenroute wist ik nog dat ik op een gegeven moment linksaf een steile klim op moest (vlak voor een Eldoradopark of zo), anders had ik deze zeker voorbij gereden.


De kaart is wel nuttig, mocht je de route kwijtraken, dan vind je hem zo weer terug.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Sorry hoor, maar volgens mij ligt het meer aan de mentaliteit van de bikers. Die zitten op de fiets en denken: oh ik zie geen paaltje, dus ga ik rechtdoor. Terwijl je beter op de fiets kunt zitten met de mentaliteit: ik heb niks gezien, misschien heb ik iets gemist, en kijk je ook eens een stukje links of rechts. Ikzelf heb met de valkenburg route meegemaakt dat een paaltje helemaal ondergegroeid was en ook inderdaad niet te zien was als je er langs fietste. Later wel nog gevonden, maar voor de rest blijk ik nogal goed te zijn in padvinden blijkbaar, want ik ben nog nooit verkeerd gereden. Maar toch moet ik altijd weer de verhalen aanhoren van bikers die compleet fout zijn gereden en als ze dan met mij de route rijden en ik wijs om de 100 meter naar een paaltje, dan zeggen ze altijd: oh die had ik niet gezien.

Verder zou ik je de meerssenroute wel aanraden, deze is wel 30 ipv de 25, en het einde is saai na waterval.
De margratenroute zou ik niet rijden, die is echt saai met uitzondering van 1 afdaling. Maastrichtroute is op zich best aardig, maar verwacht ook geen hoog mtb niveau en de valkenburg route is alleen leuk vanaf de goudsberg tot aan sibbe. Daarna is het ook een saaie boel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Saaie boel dus.
Dan liever vrijrijden rond het 3 landenpunt.
Of gewoon een half uurtje langer in de auto en in Theux uitstappen.
Of Spa, of Coo, of Vielsalm, of Aywaille, of....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
CAZZA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 oktober 2002, 15:44
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 pro - Duke Lucky Star

Saaie boel???
Dan zou je bijna gaan denken dat je in Limburg niet mooi kunt fietsen. Dat is natuurlijk grote onzin!!
De margratenroute heeft ruim 400 hm en is een mooie voorbereiding om de Gulpenroute te doen.
Start in Bemelen, ga daarna over op de Gulpenroute en verlaat die weer in Reijmerstok. Neem dan de Maastrichtroute en kom weer terug in Bemelen. Resultaat 60 km mooie en uitdagende route!!!
Braking is a waste of energy!!
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ja okay, het is niet saai, maar als je houdt van klimmetjes en single trails dan vind ik een stuk over asfalt en landweggetjes een saaie boel, dus het liefste vermijd ik die. En helaas zijn er vaak veel van deze vrij vlakke stukken op bepaalde routes(valkenburg, meersen, margraten)

Het ligt er dus maar net aan wat je wilt. Single trails vind je niet zoveel, die zijn beschermd ofzo, hoewel de bordjes toch gewoon zeggen: fietsen en wandelen op de paden.
Plaats reactie