Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

SFrits schreef:Vergeet niet op je favoriete route te stemmen:

http://mtbtrailawards.com/Stem.html :-q
Al gedaan, gaat lekker zo met de stemmen.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Vandaag de route gereden. Mijn stem heeft hebben ze.

Echt veel respect voor de trail bouwers.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Vandaag weer eens Hellendoorn gedaan, in combinatie met de Lemelerberg. De nieuwe stukken zijn, hoewel nog mul, een mooie aanvulling. Hellendoorn is zo langzamerhand echt een toproute!
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Net weer terug na een weekendje Sallandse heuvelrug. Hellendoorn heb ik twee keer gereden, eerst vrijdag, zeer rustig aan met m'n vrouw. Zaterdag Rijssen, vandaag in m'n eentje nogmaals Hellendoorn. Iets te enthousiast gestart :D Ergens op een stuk singletrack is een medebiker keurig even aan de kant gegaan, om me 10 minuten later zwaar puffend halverwege een wortelige klim aan te treffen naast de fiets :') Daarna heb ik hem ook niet meer teruggezien.

Verder een lekkere rit gehad, toproute!
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Bokmaaa schreef:Net weer terug na een weekendje Sallandse heuvelrug. Hellendoorn heb ik twee keer gereden, eerst vrijdag, zeer rustig aan met m'n vrouw. Zaterdag Rijssen, vandaag in m'n eentje nogmaals Hellendoorn. Iets te enthousiast gestart :D Ergens op een stuk singletrack is een medebiker keurig even aan de kant gegaan, om me 10 minuten later zwaar puffend halverwege een wortelige klim aan te treffen naast de fiets :') Daarna heb ik hem ook niet meer teruggezien.

Verder een lekkere rit gehad, toproute!
Kijk, dat is eerlijk van je.
Getrainde fietsers rijden hier 20/25 km/uur gemiddeld.
Ga je hier te hard van start moet je het aan het eind betalen.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik moest vandaag naar Nijverdal i.v.m. een presentatie van een komende duikvakantie en dat heb ik gecombineerd met een rondje over de routes Rijssen, Holten en Hellendoorn. Nou, daar heb ik geen spijt van. Wat een lekker ritje was dat zeg!

Bij meerdere stukken van deze achtbaan met een glimlach rondgereden. Ik kom zeker nog eens terug want ik denk dat het nog wel een stukje soepeler kan als je het parcours een beetje kent. Maar complimenten voor deze routes! :-q
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Grhmpf... kwam gisteren bij de route hellendoorn diverse tegenliggers tegen....

Klim kronnenzommer 1 die vond dat hij daar prima en afdaling kon gaan maken...

en vervolgens bij de uitkijk een groepje van 4 of 5 die ook vonden dat ze de route wel tegengesteld konden rijden, leidt toch tot serieus gevaarlijke situaties al viel het bij mij nog wel mee daar ik de persoon bij kronnenzommer helemaal bovenaan de klim tegen kwam en de andere mannen op een overzichtelijk draai en keer stukje...
Toch snap ik deze mensen niet...
Ik ben mij er eentje...
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Wat is de Kronnenzommer? Is dat 'de klim', Sanatorium klim? Ik kwam daar laatst ook iemand tegen die de verkeerde kant op ging.

En ik bedenk me nu dat ik mijn filmpje van deze route in het andere topic (ook met Holten) heb gezet, dus moet ook nog ff hier :). Die man die de verkeerde kant op ging staat ook op de film, op 14 min. 50 sec. Ach ja misschien was ie een bidon kwijt ofzo.

ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

nversteege schreef:Wat is de Kronnenzommer? Is dat 'de klim', Sanatorium klim? Ik kwam daar laatst ook iemand tegen die de verkeerde kant op ging.


Is inderdaad de 'Sanatorium klim', Kronnenzommer zit aan je linkerhand voordat je aan de klim begint.

Je kunt de klim vanaf verschillende kanten pakken, dat is nog niet zo probleem. Maar om hem tegen de route in te beklimmen of afdalen is gewoon heel dom in mijn ogen.
Tijdens Sallands mooiste pakte je de klim ook via een ander pad, was hij nog wat zwaarder :)
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

D-man schreef:Grhmpf... kwam gisteren bij de route hellendoorn diverse tegenliggers tegen....

Klim kronnenzommer 1 die vond dat hij daar prima en afdaling kon gaan maken...

en vervolgens bij de uitkijk een groepje van 4 of 5 die ook vonden dat ze de route wel tegengesteld konden rijden, leidt toch tot serieus gevaarlijke situaties al viel het bij mij nog wel mee daar ik de persoon bij kronnenzommer helemaal bovenaan de klim tegen kwam en de andere mannen op een overzichtelijk draai en keer stukje...
Toch snap ik deze mensen niet...
Op een zomeravond tussen 18:00-20:30 of zaterdag of zondag waag ik me daar niet aan. Wel vaak zat gedaan overigens maar dan als het rustig is. Klim bij Kronnenzommer kun je als je bovenop bent ook gelijk rechts afdalen en dan een lusje maken kom je weer op de "normale" route uit.

Hellendoorn mag je overal vrij mountainbiken en veel mensen denderde voorheen ook bij de uitkijk naar beneden. Als ik het aan mountainbiken ben hou ik er rekening mee dat ik van alles kan aantreffen. Alleen zou je mij never die afdaling van de kronnenzommer zien opklimmen, pad is daar veel te smal plus snelheid te hoog.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Niet echt handig inderdaad. Maak ze er op attent dat ze tegen de route in fietsen. 9 van de 10 snapt de hint wel.
Laatst gewijzigd door SFrits op vr 28 juli 2017, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

I know... of het mag of niet...gevaarlijk blijft het....
Attent maken... tweede keer wel gedaan eerste niet... was pure verbazing...

ik ben altijd scherp aangezien er daar ook af en toe eens mensen die hardlopen op de mtb route...
Ik ben mij er eentje...
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Heb het plan om morgen Hellendoorn te fietsen met Holten erbij. Zijn deze routes vergelijkbaar met de UHR routes qua uitdaging/fraaiheid? Bijna twee uur rijden voor mij vandaar mijn vraag...

Dank voor de info!
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Dag,
Hellendoorn zeker, leuke hoogtemeters veel singletracks en mooie afdalingen.
Zal vanavond nog een stukje onderhoud doen voor je :wink:
Holten is op de meeste stukken van de route redelijk vlak, maar soms ook redelijke hoogte verschillen.
Omgeving is prachtig, onderhoud van de route kan hier iets beter.
Laat je maar eens verrassen hier.

Succes morgen :-q
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Als ik jou was zou ik starten bij de parkeerplaats van het bezoekers centrum.
Hier komen de route's bij elkaar.

( Grotestraat 281, 7441 GS Nijverdal )
Plaats reactie