Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Gisteren voor het eerst deze route gefietst en was een leuke route. Daarna de route in Rijssen gefietst die was nog leuker... :)
Douwez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 19 augustus 2018, 11:16

Gister nogmaals de route gefiets.. Stuk zwaarder met al dat losse zand nu. Hopelijk morgen weer wat beter na wat regenbuien.... Zag ook bordjes dat de route even afgesloten word voor de strongmanrun. Moet nog even kijken wanneer precies (ik reed natuurlijk veel te hard om dat goed te lezen)
Erik76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 april 2015, 21:01

Dat is volgend weekend.
Gebruikersavatar
Dijksie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 17:25

LET OP!: de Paarse route Hellendoorn-Nijverdal is zaterdag 1 september en zondag 2 september 2018 gedeeltelijk afgesloten i.v.m. de Strongmanrun. Er wordt een omleiding gemaakt. Houdt er rekening mee dat deze dagen Hellendoorn en Nijverdal sowieso slecht bereikbaar zijn met de auto.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

nversteege schreef:Hoe is het in Hellendoorn na de regenbuien van de afgelopen tijd? Wil van de week misschien een rondje knallen, ik denk dat de track er na de regen PR-waardig bij ligt...
Er kan weer geknald worden op de paarse route!
Ligt er weer strak bij na al de regen. Alleen zaterdag en zondag niet geheel toegankelijk.
Dus laat je Giant maar eens even uit hier. :-q
Laatst gewijzigd door Hans73 op ma 27 augustus 2018, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

MAXlMUM schreef:Weet iemand hier, meer van de extra lus welke Henk Poorte wil maken op 't stut?
Er komt een extra lus naast paars, deze wordt met geel aangegeven.
Hij zal zo'n 5 km lang worden denk ik. Sommige stukken zijn al klaar, bv in het Doktersbos en onderaan het Sanatorium. (laan).
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hans73 schreef:
nversteege schreef:Hoe is het in Hellendoorn na de regenbuien van de afgelopen tijd? Wil van de week misschien een rondje knallen, ik denk dat de track er na de regen PR-waardig bij ligt...
Er kan weer geknald worden op de paarse route!
Ligt er weer strak bij na al de regen. Alleen zaterdag en zondag niet geheel toegankelijk.
Dus laat je Giant maar eens even uit hier. :-q
Bedankt voor de info!
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Hans73 schreef:Er komt een extra lus naast paars, deze wordt met geel aangegeven.
Hij zal zo'n 5 km lang worden denk ik. Sommige stukken zijn al klaar, bv in het Doktersbos en onderaan het Sanatorium. (laan).
Die stukken zijn al heel lang klaar, weet je wanneer deze gekoppeld worden? Het zijn wel leuke stukjes en een mooie toevoeging aan de huidige route.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Is er een kaartje / bestandje waarop te zien is waar die routes liggen? Ik weet dat je na de afdaling bij Krönnenzommer (waar je weer op het brede pad komt) scherp linksaf kunt voor een stukje singletrack richting die klinkerweg (van N347? naar het verpleeghuis), en ik ben ooit met de racefiets in de bossen bij Elen langs een singletrack gefietst, maar weet niet hoe het zit met verbindingen etcetera. Laat staan het Doktersbos....
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Forau schreef:
Hans73 schreef:Er komt een extra lus naast paars, deze wordt met geel aangegeven.
Hij zal zo'n 5 km lang worden denk ik. Sommige stukken zijn al klaar, bv in het Doktersbos en onderaan het Sanatorium. (laan).
Die stukken zijn al heel lang klaar, weet je wanneer deze gekoppeld worden? Het zijn wel leuke stukjes en een mooie toevoeging aan de huidige route.
Het is nog een aardige klus om iedereen in overeenstemming te krijgen. Hier wordt nog aan gewerkt.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

drpaul schreef:Is er een kaartje / bestandje waarop te zien is waar die routes liggen? Ik weet dat je na de afdaling bij Krönnenzommer (waar je weer op het brede pad komt) scherp linksaf kunt voor een stukje singletrack richting die klinkerweg (van N347? naar het verpleeghuis), en ik ben ooit met de racefiets in de bossen bij Elen langs een singletrack gefietst, maar weet niet hoe het zit met verbindingen etcetera. Laat staan het Doktersbos....
Bij Krönnenzommer ligt een stuk singletrack i.d.d. je zou ook kunnen oversteken, daar ligt ook een mooi klimmetje wat niet iedereen weet.
De singletrack Doktersbos ligt tussen de Duivecatelaan en Peereboomsweg. Voor de voetbal vereniging Des ligt ook nog een mooi stukje om mee te pakken. Vanaf het begin Duivecatelaan (Nijverdal) rechts de parkeerplaats het bos in, aan het einde de weg direct weer links eerste rechts langs de Scouting daar de singletrack oppakken aan het einde links afslaan (Kosteeweg) de weg vervolgen aan het einde oversteken van De Jongcherelaan, de Reestweg in. Bordjes volgen 'De Uitkijk' en de paarse route weer oppakken.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Hans73 schreef:Het is nog een aardige klus om iedereen in overeenstemming te krijgen. Hier wordt nog aan gewerkt.
:-q
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Ter info;

Zaterdag 13 oktober is de paarse route niet geheel toegankelijk.
Dit in verband met de enduro heuvelrit.

https://www.mcnh.nl/category/enduro/
Gebruikersavatar
Dijksie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 oktober 2016, 17:25

LET OP!!!!
Zaterdag 13 oktober a.s. is de Paarse route de hele dag afgesloten i.v.m. een ONK Enduro.

Afbeelding
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Dan zal zullen er vast enkele singletracks aan gort gereden zijn na deze motor-enduro. Was in het verleden ook vaak zo.
Plaats reactie