Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Bleiswijker schreef:Weet iemand hoe de track er bij ligt met de droogte van dit moment. Ik ben een weekje in Holten op vakantie en heb de route van Rijssen al gedaan. Deze vond ik er heel acceptabel bij liggen wel een paar mul zand stukken maar nog zeker goed te doen vond ik. Misschien dat een local kan aangeven of de route van Hellendoorn er vergelijkbaar of beter/ slechter bij ligt. Hoor het graag of het de moeite waard is om er het stuk naar toe te fietsen of dat ik beter nog een keertje Rijssen kan pakken.
Hellendoorn vond ik afgelopen zondag heel erg mul (en dat vind ik niet heel snel), route Holten daarentegen vond ik er midden vorige week nog prima bij liggen.
Mijn advies dus Holten, en misschien Markelo? Weet niet hoe die er bij ligt? Of iets verder en naar Lemele die zou er normaliter ook goed bij moeten liggen.
Ik ben mij er eentje...
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Markelo heeft een paar echt heel ernstig mulle stukken. Met name de nieuwere singletracks (pas aangelegd laatste winter, dus niet knalhard aangereden nog). Er zijn ook zat stukken op de wat oudere tracks die nu ook aardig mul zijn.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

nversteege schreef:Markelo heeft een paar echt heel ernstig mulle stukken. Met name de nieuwere singletracks (pas aangelegd laatste winter, dus niet knalhard aangereden nog). Er zijn ook zat stukken op de wat oudere tracks die nu ook aardig mul zijn.
Kijk duidelijke info :-D
Ik ben mij er eentje...
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Gisteren Holten+ Hellendoorn gedaan. Op de paarse route (Hellendoorn) viel me 1 gevaarlijk punt op.

Net voor de afdaling met de matten zit een afdaling waar een gat met mul zand zit, net nadat je over de bult naar beneden rijd. Oftewel: je ziet het gat pas als je al naar beneden rijd en kunt er bijna geen rekening mee houden. Ik denk dat bikers die hier niet bekend zijn dan als reactie gaan remmen, met het voorwiel in dit gat komen en over de kop gaan.

Met wat vaart en lef kom je hier wel doorheen, maar er zullen ook beginnende mtb-ers fietsen neem ik aan.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

tikeman schreef:Gisteren Holten+ Hellendoorn gedaan. Op de paarse route (Hellendoorn) viel me 1 gevaarlijk punt op.

Net voor de afdaling met de matten zit een afdaling waar een gat met mul zand zit, net nadat je over de bult naar beneden rijd. Oftewel: je ziet het gat pas als je al naar beneden rijd en kunt er bijna geen rekening mee houden. Ik denk dat bikers die hier niet bekend zijn dan als reactie gaan remmen, met het voorwiel in dit gat komen en over de kop gaan.

Met wat vaart en lef kom je hier wel doorheen, maar er zullen ook beginnende mtb-ers fietsen neem ik aan.
Vandaag Holten / Hellendoorn gereden, eerste keer voor mij.
Erg tevreden, alleen wel erg zwaar met de huidige temperaturen:D

Deze afdaling liet mij even schrikken inderdaad door het gat, gelukkig goed kunnen oplossen.

Kom zeker nog een keer terug om beide routes te rijden!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Hoe ligt Hellendoorn erbij op het moment? Volgens de buienradar zou er redelijk wat water gevallen moeten zijn. Klopt dit, en is de route er een beetje van opgeknapt?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

tikeman schreef:Gisteren Holten+ Hellendoorn gedaan. Op de paarse route (Hellendoorn) viel me 1 gevaarlijk punt op.

Net voor de afdaling met de matten zit een afdaling waar een gat met mul zand zit, net nadat je over de bult naar beneden rijd. Oftewel: je ziet het gat pas als je al naar beneden rijd en kunt er bijna geen rekening mee houden. Ik denk dat bikers die hier niet bekend zijn dan als reactie gaan remmen, met het voorwiel in dit gat komen en over de kop gaan.

Met wat vaart en lef kom je hier wel doorheen, maar er zullen ook beginnende mtb-ers fietsen neem ik aan.
Deze route wil ik binnenkort gaan rijden. Als ik dit gat tegenkom denk ik dat mijn reactie hard doortrappen is om er snel doorheen te gaan. Is er een betere techniek?
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hoe is het in Hellendoorn na de regenbuien van de afgelopen tijd? Wil van de week misschien een rondje knallen, ik denk dat de track er na de regen PR-waardig bij ligt...
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Ligt er goed bij, heb gisteren nog onderhoud gedaan rond de Uitkijk en bij het zwembad. Maar laat je niet misleiden door de vele regen, op sommige stukken is de onderlaag nog mul (kom-bochten e.d.)
Ook zijn er sommige stukken kapot gereden de laatste tijd (up/down), deze zullen de komende tijd hersteld worden.
Dus een verbetering op je huidige PR moet nog even op zich laten wachten....

Stroop je mouwen maar eens op over een week of twee :wink:
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Heb hem zondag nog ff gereden, lag er naar omstandigheden prima bij vond ik, wel 2 delen omgeleid maar dit stukje volg ik wel! Scheelt de mannen van de onderhoudsploeg weer een hoop tijd denk ik!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

De omleiding is opgeheven, gisteren nog wat onderhoud gepleegd.
De meeste stukken liggen er weer snel bij.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Hans73 schreef:De omleiding is opgeheven, gisteren nog wat onderhoud gepleegd.
De meeste stukken liggen er weer snel bij.
Waarvoor grote dank! Waar zouden we zijn zonder vrijwilligers!
Ik ben mij er eentje...
MAXlMUM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 01:13
Mijn mountainbike: Gazelle Bloom

Weet iemand hier, meer van de extra lus welke Henk Poorte wil maken op 't stut?
Hellendoorn local
Probleem'n
Poar neem'n
Douwez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 19 augustus 2018, 11:16

Gisteren voor het eerst hier gereden, wat tevens mijn eerste echte mtb route was. Ik vond het geweldig.... Wel pittig met mijn dik 120kg. Maar zeker te doen. Geen moeilijkheden ondervonden. Ook al ben ik geen ervaren mtb rijder. Gemiddelde lag op 17km/u.. Afdalingen heb ik niet als gevaarlijk ervaren. Goed materiaal heb ik gelukkig wel. Ga zo door.. Top route..
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Gisteren na het werk voor het eerst een rondje op dit parcours gedaan. Zitten een aantal stukken in met een fijne flow maar ook veel vals plat. Ook een paar spectaculaire afdaling / kombochten combi’s, erg leuk! Ik miste wel 2x een bordje waardoor ik 33 km heb gereden i.p.v. 18 :lol: mijn eigen onoplettendheid, bewegwijzering is erg goed. Ga hem zeker vaker doen :-q
Plaats reactie