Zeeland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Hallo,

Ik ben Matthijs, 14 jaar en heb van de week voor het eerst een 'goede' mountainbike gekocht. Een Trek 3700, dat zal in jullie ogen een niet zo'n goede fiets zijn denk ik. Maar ik heb ook nog andere hobby's die aardig wat centjes kosten dus heb met een beperkt budget wat moeten aanschaffen.
Prima fiets! Heb wel het idee dat hij een tikkeltje aan de kleine kant is (ik ben 1.90m) maar ik weet niet goed wat de beste maat is voor een mountainbike. Maar goed... Voorlopig zal ik het hiermee moeten doen wat ook geen straf is hoor! :wink:
Ik heb ook een gewone fiets, waar ik de afgelopen 2 jaar de nodige kilometers op heb gefietst. Maar omdat ik meer conditie wilde opbouwen / afvallen heb ik deze fiets gekocht.

Mijn rondjes zijn nu nog over grind/schelpenpaden, maar ik wil meer in bossen gaan fietsen. Ik woon in Zeeland en zoek daar ook de mooie plekjes.

Dus...: even een voorstelrondje en de vraag wat een goede mountainbikeroute is. :)

Alvast mijn dank!

Groeten Matthijs
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Vorsprung durch Pedantik.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

:-q
Daar was ik net aan het kijken. 8) Maar ik ben eigenlijk opzoek naar een aantal bossen in Zeeland met een route.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Kijk eens op mtbroutes.nl. In Burgh Haamstede is een mooie ronde.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ah het gaat om de provincie Zeeland. En dus niet het dorp, want daar zijn genoeg bossen. :)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Kabookie schreef:Kijk eens op mtbroutes.nl. In Burgh Haamstede is een mooie ronde.
Dank voor de tip!
Heb even gekeken op de site, en zag de route op Westenschouwen staan. Maar als ik de reacties en omschrijving zo lees is dat niet voor beginners (zoals ik)

Nu ik even verder zit te kijken zie ik ook nog een route bij Goes, dat is bijna naast de deur. Nooit geweten dat ze daar ook een mountainbikeroute hadden. Daar ga ik zeker even een kijkje nemen!
Ah het gaat om de provincie Zeeland. En dus niet het dorp, want daar zijn genoeg bossen. :)
Ik ken geen dorp dat Zeeland heet. :)
Welke bossen hebben een parcour voor een beginner (in Zeeland)?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Matthijs001 schreef:Ik ken geen dorp dat Zeeland heet.
Zeeland.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ja klopt, Westenschouwen/Burgh Haamstede is dezelfde route. En inderdaad de reacties liegen niet het is een pittig rondje. Ik denk wel te doen voor een beginner (ik fiets 'm immers ook) maar misschien moet je eens afstappen. Het rondje is wel kort dus je kunt er redelijk makkelijk mee stoppen.
In Goes ben ik nog nooit geweest, Poelbos bedoel je denk ik? Is ook ergens een topic over hier. Staat me iets van bij dat er veel onkruid/brandnetels stonden.

In Vlissingen is ook nog een klein rondje. Vlakbij CSW en Scheldemond. Is kunstmatig aangelegd en heeft best wat leuke hobbels en bochtjes.
RVDE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 09:04

In Goes zit ook nog een MTB oefenterrein bij het Schenge (Sportvelden). Achter de Fitland. Is vrij toegankelijk. Wordt ook gebruikt door Team X-treme. Mooie plek om je vaardigheden te oefenen.

Poelbos is weer prima te doen. Er is gemaaid en het is op dit moment goed droog. Poelbos is redelijk technisch dus goed voor je stuurmanskunsten.

Vandaaruit kun je ook doorrijden naar Stelleplas bij Heinkenszand. Kun je ook een rondje maken. Of nog verder doorrijden naar de Zwaakse weel. Kun je een rondje van 8 kilometer onverhard maken. Grotendeels rechttoe, rechtaan maar wel lekker om de conditie op te bouwen.

Daarnaast kun je ook altijd naar de zeedijk bij de westerschelde rijden om daar een paar keer op en af te rijden. Oh en vergeet ook de onverharde dijkjes achter Nisse niet. Prachtig rijden daar!

11 december is er een toertocht vanuit 's heer Arendskerke. Die voert je over vele onverharde dijken in de buurt. Mooie tocht en je leert de plekjes in de buurt waar je kunt MTB'en goed kennen.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Hartelijk dank voor het meedenken! :-q

Vanmiddag in het Poelbos (Goes) wezen kijken, prima route, maar ik vind hem vrij kort. Zeedijk is voor mij ook een standaard route, maar in Nisse ben ik nog niet vaak geweest, dat ga ik ook zeker nog een keertje doen!
Zwaakse Weel is een zeer bekend gebiedje voor mij, ik woon er naast. 8)
Plaats reactie