Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 november 2017, 14:09 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
De verbinding tussen Meijel en Neerkant is aangegeven middels het MTB teken (zwart)
Hoe die er bij ligt weet ik niet...

Mijn bike in show your stuff

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: zo 26 november 2017, 11:20 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 29"
Goed, gisteren dus gefietst. Mijn graadmeter is de UHR en de Sallandse Heuvelrug, maar ook vlakke routes als Sleen, Hardenberg. Route lag er redelijk goed bij, paar modderstukjes. Delen waren ontdaan van bladeren (dan ook droger), andere delen niet (gladder, natter, pad moeilijker te zien). 1 oversteek van de motorcrossbaan was een badkuipje, waarbij de sporen er dwars doorheen liepen. Ook maar gedaan, niet mijn ding.
Meijel in 1 woord: bochtjes. Heel veel bochtjes....... Niet alleen heel veel bochtjes, maar zo aangelegd dat elke keer wanneer je snelheid kreeg, je direct weer moest afremmen. Hierdoor ontbrak flow, en ging het me op een gegeven moment irriteren. Andere vrij vlakke routes als Horst, Best of Sleen hebben ook veel bochtige singletracks, maar daar heb je meer snelheidsgevoel. Deze route staat nu op de 8e plaats bij mtbroutes.nl, maar voor mij is die plek onbegrijpelijk. Een 20-25e plek lijkt mij beter. Maar ja, dat is mijn mening.... Daarna door naar Neerkant, stukken leuker. Ook veel bochtjes, maar meer gevoel van snelheid en flow. Laat ik Meijel maar het voordeel van de twijfel geven doordat het een vrij nieuwe route is, alles beter moet gaan lopen, en over een jaar of 2 nogmaals proberen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 26 november 2017, 13:56 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 26 inch cannondales met lefty
drpaul schreef:
Goed, gisteren dus gefietst. Mijn graadmeter is de UHR en de Sallandse Heuvelrug, maar ook vlakke routes als Sleen, Hardenberg. Route lag er redelijk goed bij, paar modderstukjes. Delen waren ontdaan van bladeren (dan ook droger), andere delen niet (gladder, natter, pad moeilijker te zien). 1 oversteek van de motorcrossbaan was een badkuipje, waarbij de sporen er dwars doorheen liepen. Ook maar gedaan, niet mijn ding.
Meijel in 1 woord: bochtjes. Heel veel bochtjes....... Niet alleen heel veel bochtjes, maar zo aangelegd dat elke keer wanneer je snelheid kreeg, je direct weer moest afremmen. Hierdoor ontbrak flow, en ging het me op een gegeven moment irriteren. Andere vrij vlakke routes als Horst, Best of Sleen hebben ook veel bochtige singletracks, maar daar heb je meer snelheidsgevoel. Deze route staat nu op de 8e plaats bij mtbroutes.nl, maar voor mij is die plek onbegrijpelijk. Een 20-25e plek lijkt mij beter. Maar ja, dat is mijn mening.... Daarna door naar Neerkant, stukken leuker. Ook veel bochtjes, maar meer gevoel van snelheid en flow. Laat ik Meijel maar het voordeel van de twijfel geven doordat het een vrij nieuwe route is, alles beter moet gaan lopen, en over een jaar of 2 nogmaals proberen.

Wat jou irriteert is precies wat anderen bevalt en de route zo hoog laat eindigen in de ranking. You love it or you hate it. Maar zelfs als je er een hekel aan hebt: Met al die krappe lange doordraaiers leer je wel bochten rijden. Dit soort tracks vol horizontale haarspeldbochten zijn een zeldzaamheid in Nederland. Je hebt ook bij Holten en Dorst een aantal honderden meters, en soms vind je wat op routes op kleine percelen. Ik mis het op Utrechtse heuvelrug. Zou heel graag een aantal honderden meters zo bij mij thuis zien. Goed voor de variatie. Heb de vraag al neergelegd, maar kreeg helaas geen enthousiaste reactie. Het is zoals ik aan het begin zei: you love it or you hate it.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 26 november 2017, 19:09 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico
Ik heb dezelfde twee routes gisteren (25-11-2017), snachts ahd het geregend. Ik heb ze beide vele malen eerder gedaab. Wat me opviel is dat er in Meijel veel bladeren lagen en dus gladder. Ik weet d ejuiste lijn daar wel te rijden, maar ja, dan durf ik toch minder de bocht in. Bij er droge stukken waren zonder bladeren is het wel te rijden. Met beter weer een echte bochten baan, je leert er van sturen. (je moet er inderdaad wel van houden, maar de baan is in een jaar tijd heel veel sneller geworden dan voorheen, kun je nagaan...)

Neerkant veel droger, veel! droger. Het bos is ook meer open. Hier kun je rijden als vanouds en zelfs war harder want er zijn geen bladeren meer en geen losse zand. Blijft altijd leuk ok mee te pakken.

Oja, verbindingstuk langs de beek af goed te doen, behalve 1 stukje bij de t-splitsing naar de boerderij, maar op dat stuk is het niets vergeleken met de totale lengte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 november 2017, 17:50 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 29"
pietervl schreef:
drpaul schreef:

Wat jou irriteert is precies wat anderen bevalt en de route zo hoog laat eindigen in de ranking. You love it or you hate it. Maar zelfs als je er een hekel aan hebt: Met al die krappe lange doordraaiers leer je wel bochten rijden. Dit soort tracks vol horizontale haarspeldbochten zijn een zeldzaamheid in Nederland. Je hebt ook bij Holten en Dorst een aantal honderden meters, en soms vind je wat op routes op kleine percelen. Ik mis het op Utrechtse heuvelrug. Zou heel graag een aantal honderden meters zo bij mij thuis zien. Goed voor de variatie. Heb de vraag al neergelegd, maar kreeg helaas geen enthousiaste reactie. Het is zoals ik aan het begin zei: you love it or you hate it.

Tja, ik ben normaal een liefhebber van stuurwerk, vooral wanneer het sneller is en je met een goede bochtentechniek je kan onderscheiden (bijv. in Rhenen de 1e afdaling vanaf de start bij de parkeerplaats van de Autoweg en in Amerongen vanaf de Elsterberg omlaag). Krappe bochten, om ritme te breken, zijn prima, maar dit was too much. Een ideale route heeft mijns inziens een mengsel van krap stuurwerk en snel stuurwerk. Maar ja, mijn mening. Iedereen die dit wel fijn vindt moet hier vooral blijven komen, je kan zien dat er veel werk verzet is.

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6