Routes omgeving Meppel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ben binnenkort in de buurt van meppel voor een paar dagen.
Nu zie ik daar diverse routes met 3,5 ster en een enkele met 4.

Er zijn hier vast mensen die kunnen vertellen welke ik moet hebben om leuke singeltracks te fietsen.

Fiets liever 4 kleine ronden dan 1 grote met veel verbindingstukken.
Technische uitdaging wordt op prijs gesteld :-q

wat ik nu zoals tegen kwam:

Havelte
kraggenburg
Zuidwolde (oost west te koppelen)

of toch iets verder naar Appelscha of Dronten?
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Havelte is best leuk, en vlakbij Meppel. Zuidwolde vind ik, op een aantal passages na, niet veel aan. Op ca 40 autominuten heb je Sleen, Appelscha (makkelijk te combineren met Diever) en Lemelerberg (te combineren met Hellendoorn). Dit zijn wat mij betreft de leukste routes in de buurt van Meppel.
Als het natte weer van de laatste dagen aanhoud zou ik voor Lemelerberg /Hellendoorn kiezen. Die routes zijn het meest waterproof.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Volledig met edkars eens. Ook route Hardenberg is leuk trouwens.

Maar dwingeloo diever zuidwolde etc zijn niet erg waterproof ook sleen was bijzonder nat. Alhoewel die wel mooi opdroogt
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

hardenberg is leuk maar nat op het moment, lemelerberg was gisteren prettig en droog rijden
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dank heren, Hellendoorn en Lemeleberg ken ik beiden al, vandaar dat ik graag eens een andere route wilde pakken. maar de voorspelling deze week is niet best dus er zal wel de nodige wateroverlast her en der veroorzaken. Wordt dan denk ik Havelte, rest is snel 30min verder vanuit Meppel en dat is toch retour uurtje extra.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Over Havelte dan nog dit; zowel de rode lus van Havelte west (alleen toegankelijk in het weekend), als flinke delen van Havelte oost zijn behoorlijk nat nu. In de oost-lus staat een omleiding aangegeven voor natte periodes. Deze zeker nemen nu. Het originele stuk is echt niet te rijden. De lange variant van Havelte oost voegt, behalve hele saaie kilometers, totaal niets toe aan de route. Overslaan dus.
Tenzij je een groot liefhebber van modder bent, zou ik op dit moment toch echt voor de Lemelerberg en Hellendoorn kiezen. Het is hier series nat du moment, en het regent nu ook weer stevig...........
Laatst gewijzigd door edkars op ma 1 augustus 2016, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

edkars schreef:Over Havelte dan nog dit; zowel de rode lus van Havelte west (alleen toegankelijk in het weekend), als flinke delen van Havelte oost zijn behoorlijk nat nu. In de oost-lus staat een omleiding aangegeven voor natte periodes. Deze zeker nemen nu. Het originele stuk is echt niet te rijden. De lange variant van Havelte oost voegt, behalve hele saaie kilometers, totaal niets toe aan de route. Overslaan dus.
Tenzij je een groot liefhebber van modder bent, zou ik op dit moment toch echt voor de Lemelerberg en Hellendoorn kiezen. Het is hier series nat du moment, en het regent nu ook weer stevig...........
9mm in half uurtje hier inderdaad.. Dit is niet bevorderlijk voor de routes
AlfredK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 6 juni 2016, 23:21
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 2

misschien iets verder rijden dan Hellendoorn of Lemelerberg is Rijssen.. ik vind het zeker de moeite waard om daar heen te gaan! weet allen niet hoe die nat erbij ligt.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Dutch schreef:Dank heren, Hellendoorn en Lemeleberg ken ik beiden al, vandaar dat ik graag eens een andere route wilde pakken. maar de voorspelling deze week is niet best dus er zal wel de nodige wateroverlast her en der veroorzaken. Wordt dan denk ik Havelte, rest is snel 30min verder vanuit Meppel en dat is toch retour uurtje extra.
Staphorst kan ook al is die best tricky nu er hard gewerkt word. Ik denk dat die beleving niet leuk zal zijn. Aangezien de route nu niet overal duidelijk is
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Niels wat bedoel je met tricky? Technisch interessant of enkel slechte bebording?

Idee is vanmiddag/ morgenvroeg een rondje te doen. Zit in paasloo.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Dutch schreef:Niels wat bedoel je met tricky? Technisch interessant of enkel slechte bebording?

Idee is vanmiddag/ morgenvroeg een rondje te doen. Zit in paasloo.
Slechte bebording. Je rijd gauw mis nu want de route doet je denken dat je anders moet rijden dan de bordjes zeggen. En die zijn nog niet op de juiste plek geplaatst bij de nieuwe singletracks
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Blauwe route Havelte gefietst vanavond. Helaas nog erg veel bramen en brandnetels. Als de route iets meer onderhoud zou krijgen een zeer leuke route. Mooie singeltracks en lekker stuk met boomwortels.
Plaats reactie