NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef:In de categorie: #durftevragen:
Weet iemand of het parkoers een beetje drooggewaaid is vandaag?
Zeist en Austerlitz heb ik tussen de middag bekeken. Dramatisch verzopen. Niet gaan svp. Ook hetzelfde bericht gezien van Lage Vuursche. Dit terwijl het droog was. Inmiddels is het alweer aardig aan het regenen.

Sorry, maar blijf liever weg. Ik baal er zelf ook van, nog nooit zoveel binnen gesport als afgelopen maand......
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Balen! Schoorl it is dan. Hopen op einde van de week..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat hoop ik ook. Maar ik hoor het water hier alweer in de dakgoot klotsen :(.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

En Rhenen..?
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Giant-E schreef:En dat gedeelte om het stuwmeer heen herinner ik me nog vele malen erger. Volgens mij kon je vanaf het dierenasiel op een gegeven moment ook gewoon dwars door het stuwmeergedeelte heen ploegen.
En dat sommige boswielrenners terugverlangen naar dit soort segmenten, je kan 't je haast niet meer voorstellen. Wat een smerige bende zeg.
Geloof het of niet: af en toe tref je daar nog fietsers aan, te herkennen aan smalle stuurtjes en 26" wielen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er is afgelopen dagen >50mm water naar beneden gekomen in Amerongen e.o. Daar komt de aankomende dagen nog >40mm bij.
Een variant op 'ik zie het lijk al drijven' is op z'n plaats. We zien de verzopen MTB-er al drijven.
We hebben geen glazen bol, maar houd voorzichtig alvast rekening met een weekend zonder biken op de Heuvelrug.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ok, helder. Ik heb nog een paar dagen vrij en sinds oktober niet mee in het bos geweest (maar binnen en op het strand gefietst). Dan kriebelt het, net als bij vele anderen :wink:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Bedankt Bert voor de geweldige foto's !!!!!!!!!!!

Ben tijdens mijn wandelingen over de oude route toch nog wel wat fietssporen tegen gekomen , blijkbaar ben ik niet de enige ouwe lul die best wel genoten heeft van vroegere tijden .

Maar als ik op de route iemand tegenkom met een bladblazer heb ik toch het idee dat we een beetje door gedraafd zijn ...........
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Net pas ingelogd op de foto's van Bert L. geweldig ik herken ieder plekje nog .
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Onlangs deelde Fred een link dat je kan zien hoeveel gebruikers er op de UHR zijn (gekoppeld met Strava).
Als dat nog steeds klopt die link verbaasd het mij hoeveel mensen er de afgelopen dagen zijn geweest en gefietst hebben.
Kan me echt serieus niet voorstellen dat de tracks uberhoudt begaanbaar zijn op dit moment!!
Ik zou morgen ook echt graag de UHR op gaan maar ik besef me als ik naar buiten kijk dat het hoogstwaarschijnlijk onmogelijk wordt. Niet eens door de neerslag maar eerder door afgebroken takken omgevallen bomen e.d.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik zag een paar foto's van bijna "verzopen" mountainbikes (oa een blauwe :winkie: ) op FB groep om aan te geven hoe slecht het gesteld is met sommige trails.
Voor sommigen nog steeds "lekker fietsen". Dan vraag je je af, waarom en het nut?
Maar die vraag komt geregeld terug, we hebben gewoon met z'n allen pech met het weer.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hilco schreef:Bedankt Bert voor de geweldige foto's !!!!!!!!!!!

Ben tijdens mijn wandelingen over de oude route toch nog wel wat fietssporen tegen gekomen , blijkbaar ben ik niet de enige ouwe lul die best wel genoten heeft van vroegere tijden .

Maar als ik op de route iemand tegenkom met een bladblazer heb ik toch het idee dat we een beetje door gedraafd zijn ...........
Anytime, Hilco. Graag gedaan.
Die bladblazer heeft een geweldig goed effect op de routes. En ook op de "berm" er naast. In de berm komt heel veel extra organisch materiaal terecht (bladresten). Dat is een opperbeste voedingsbodem voor allerlei paddestoelen. Doorgaande (fiets-)paden worden overigens met een mega motorblazer op een tractor schoongeblazen.
Door te blazen rijden we op droog zand, waardoor we geen bodemschade meer veroorzaken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef:Ik zag een paar foto's van bijna "verzopen" mountainbikes (oa een blauwe :winkie: ) op FB groep om aan te geven hoe slecht het gesteld is met sommige trails.
Voor sommigen nog steeds "lekker fietsen". Dan vraag je je af, waarom en het nut?
Maar die vraag komt geregeld terug, we hebben gewoon met z'n allen pech met het weer.

Gelukkig heb ik geen FB dus kan die blauwe fiets niet van mij zijn hahaha..
Jammer dat mensen dus de trail op gaan een foto maken die gaan delen om te laten zien hoe slecht het erbij ligt.. Dan trap je die trail toch nog meer kapot of snap ik het nou gewoon echt niet... Beter gewoon een foto maken zonder dat je gaat fietsen om te laten zien hoe slecth het is laat je ook gelijk je respect voor de trail zien!

Ja die vraag die blijft terugkomen... Zoals Bert al eerder zei we moeten de mensen bewust maken voordat ze op pad gaan met #trailrespect... als mensen ergens zijn gaan ze toch wel de fiets op...

Ik hoop op veel wind en droge dagen zodat we snel weer de fiets op kunnen....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Ik zag een paar foto's van bijna "verzopen" mountainbikes (oa een blauwe :winkie: ) op FB groep om aan te geven hoe slecht het gesteld is met sommige trails.
Voor sommigen nog steeds "lekker fietsen". Dan vraag je je af, waarom en het nut?
Maar die vraag komt geregeld terug, we hebben gewoon met z'n allen pech met het weer.

Jammer dat mensen dus de trail op gaan een foto maken die gaan delen om te laten zien hoe slecht het erbij ligt.. Dan trap je die trail toch nog meer kapot of snap ik het nou gewoon echt niet... Beter gewoon een foto maken zonder dat je gaat fietsen om te laten zien hoe slecth het is laat je ook gelijk je respect voor de trail zien!
Dat soort gasten snappen het echt niet inderdaad :lol:

Ik zal nooit meer een foto van mijn fiets tijdens een inspectieronde op de besloten vrijwilligers Facebook pagina plaatsen. Ik zal ook aankomende jaren mijn daden overcompenseren met scheppen. :bier:
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Nog meer? Stop je met werken dan?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie