NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

suravida schreef: di 6 november 2018, 10:38 En hoe zit het met tijdschriften of fietsfabrikanten die de routes gebruiken voor reviews of tests? (al heb ik best wat over voor "UHR approved" label ;-) )

"Deze routes zijn alleen te gebruiken met mountainbikes van het merk project 12", zo iets? :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

"Deze mountainbike heeft XTR Di2, geïntegreerde kabel voor de dropper én een geïntegreerd vignet voor de UHR."
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

funride schreef: di 6 november 2018, 10:48
suravida schreef: di 6 november 2018, 10:38 En hoe zit het met tijdschriften of fietsfabrikanten die de routes gebruiken voor reviews of tests? (al heb ik best wat over voor "UHR approved" label ;-) )

"Deze routes zijn alleen te gebruiken met mountainbikes van het merk project 12", zo iets? :lol:
2 vliegen in 1 klap! En meer inkomsten en bijna geen fietsers op de UHR :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

suravida schreef: di 6 november 2018, 10:52
funride schreef: di 6 november 2018, 10:48


"Deze routes zijn alleen te gebruiken met mountainbikes van het merk project 12", zo iets? :lol:
2 vliegen in 1 klap! En meer inkomsten en bijna geen fietsers op de UHR :lol:
Moet je natuurlijk wel wekelijks een envelopje inleveren bij SBB.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Interessante discussie. Hoe zit het dan als ik als (natuur)fotograaf een foto maak in het bos en die verkoop? Of met een bruidspaar het bos in wandel en daar een shoot doe?
(NB ik ben geen fotograaf maar in theorie...)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

suravida schreef: di 6 november 2018, 10:38 En hoe zit het met tijdschriften of fietsfabrikanten die de routes gebruiken voor reviews of tests? (al heb ik best wat over voor "UHR approved" label ;-) )
bij ons in de kuil van lage vuursche zijn laatste tijd vaker testdagen geweest. ik weet dat Specialized ik meen 150 vignetten hiervoor heeft aangeschaft. Ook een aantal LBS doen vignetten (soms doorberekend) afnemen bij testdag en zit op de standaard testfietsen een sticker, dus dat is wel zo netjes. En bij lokale mtb clubs zit het vignet ook in de jaarpremie verdisconteerd.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

En de bedrijven die mountainbikes verhuren langs de Utrechtste heuvelrug zouden dit dan ook eerst bij SBB moeten melden.
Maar wie weet gebeurt dit nu ook al.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

asphaltdude schreef: di 6 november 2018, 10:25
Lars TB schreef: di 6 november 2018, 10:20 hoe zit het dan met de afspraken over de vignetten. Is dat ook aan SBB of is dat dus een andere club?
Hoe bedoel je?
De UHR is een lappendeken dus er zijn enorm veel terreineigenaren betrokken.
Ik weet de constructie niet met de vignetten en SBB. Ik neem aan dat de inkomsten van de vignetten in eerste instantie naar iets als 'Stichting MTB UHR' of zo gaat en dat die stichting dan SBB een bijdrage geeft, maar ook aanleg en onderhoud van de route er mee financiert.

De clinic-gevers hebben nu dan afspraken met SBB over het gebruik van hun terrein gemaakt, maar dat staat niet gelijk als betalen voor het gebruik van de routes, dus waar het vignet voor is. Koopt iedereen die een clinic krijgt dan ook nog een vignet of hebben de Jurrianen standaard 50 vignetten afgenomen, komen ze 5x per jaar scheppen of is er nog iets anders afgesproken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

funride schreef: di 6 november 2018, 12:52 En de bedrijven die mountainbikes verhuren langs de Utrechtste heuvelrug zouden dit dan ook eerst bij SBB moeten melden.
Het bedrijf verhuurt de fiets, wat de klant daarmee gaat doen moet 'ie zelf weten.*

Alweer een ander verhaal dus dan OP de routes een clinic staan geven.

*Maar dat een fietsverhuurder een gewoon vignet van € 7,50 doorverhuurt als toegangsbewijs bij een huurfiets lijkt me ook weer niet de bedoeling, want dat zou je weer 'commercieel gebruik' kunnen noemen.
Laatst gewijzigd door asphaltdude op di 6 november 2018, 16:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Everybody bought a new bike!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het komen scheppen is een leuke bijkomstigheid, maar ontslaat m.i. niemand van de verplichting een vignet aan te schaffen als je op de trails wil komen cruisen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Is wel een lastige.....zover ik weet is een vignet niet persoonsgebonden en hoeft ook niet perse ergens opgeplakt te worden. Dus kan ik theoretisch mijn vignet ook aan drie andere meegeven die los van elkaar een rondje doen.
Wanneer er een vignet op een huurfiets geplakt zit en die fiets maakt 4 rondjes in de week dan komt dat ophetzelfde neer als wanneer ik datzelfde met mijn fiets doe....
Het zou mooi zijn wanneer een verhuurder een deeltje bijdraagt aan het onderhoud etc, dit kan in geld maar ook meescheppen etc etc....

Overigens zitten bij mij en mijn kids het vignet gewoon op de fiets geplakt :-)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

asphaltdude schreef: di 6 november 2018, 13:38
*Maar dat een fietsberhuurder een gewoon vignet van € 7,50 doorverhuurt als toegangsbewijs bij een huurfiets lijkt me ook weer niet de bedoeling, want dat zou je weer 'commercieel gebruik' kunnen noemen.
Dit laatste gebeurd nu wel, ik heb wel eens een fiets in Leersum gehuurd en daar kreeg ik een vignet bij, of je daar dan (extra)kosten voor betaald is moeilijk te zeggen omdat de kosten per dag gerekend worden voor huur MTB+vignet.+helm.

Is dan een vignet bedoelt per gebruiker of per fiets?
moet ik op mijn tandem twee vignetten hebben, of kan ik één vignet gebruiken voor mijn 10+1 mountainbikes.
Als het om de persoon gaat en niet om het vervoersmiddel zou een verhuurder bij elke fiets die verhuurt ook een vignet moeten verkopen.

Natuurlijk is de lokale lbs niet zelf op de route aanwezig met zijn huurfiets, maar toch verdient hij wel geld aan de route.
Ik weet zelfs dat er verhuurbedrijfjes zijn die zelf niet op de UHR gevestigd zijn maar er op bestelling met een bus vol MTB's heen rijden
om te verhuren. In dat geval kan je toch wel spreken van commerciële activiteiten?
Laatst gewijzigd door funride op di 6 november 2018, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mooie discussie ben benieuwd of het nog wat oplevert.. Zoiezo een hoop te lezen dat levert het wel op in ieder geval
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

funride schreef: di 6 november 2018, 15:27moet ik op mijn tandem twee vignetten hebben,
Op mijn tandem zit één vignet (althans per jaargang) maar op alle andere mountainbikes in het huishouden ook eentje :-q
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

suravida schreef: di 6 november 2018, 10:52
funride schreef: di 6 november 2018, 10:48 "Deze routes zijn alleen te gebruiken met mountainbikes van het merk project 12", zo iets? :lol:
2 vliegen in 1 klap! En meer inkomsten en bijna geen fietsers op de UHR :lol:
Enkel nog starre stalen singlespeeds toegestaan! :winkie:
want ik bedoel, effe reëel natuurlijk... daar zijn de routes voor gemáákt!
Laatst gewijzigd door asphaltdude op di 6 november 2018, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie