NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Dank je :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: zo 18 november 2018, 16:01 Net terug van Amerongen, Rhenen en (2x) Kwintelooijen. Gestart om 10 uur en we hadden volgens mij het laatste plekje op de P Bergweg. Niet normaal zo druk als het was op Amerongen. Rhenen al een stuk rustiger, en op Kwint hooguit een handvol bikers gezien. Over Kwint gesproken: Blijft toch een smerig zwaar rondje hoor.
10 uur zondag ochtend is wel spits uur op de UHR ja.
Wij gaan meestal na het middag uur, dan is het prima te doen.

Ik was vorige week op Hellendoorn en Rijssen. Daar leek het wel een doordeweeks dag op de UHR zo rustig. :-q
Maar dat zal er mee te maken hebben dat het nog een uurtje verder naar het oosten ligt als je vanuit de randstad de A1 of A12 af komt. :winkie:
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Van het weekend weer eens Amerongen/Leersum gedaan. En het was weer genieten. Binnenkort maar het nieuwe vignet halen.

Wat me ook zo op valt is dat mensen zo netjes aan de kant gaan als je ze achterop komt. Natuurlijk word je iets opgehouden, maar nooit heel erg en de eerste kans die ze hebben laten ze je er langs. Dat is met name in Rijssen wel anders.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Giant-E schreef: zo 18 november 2018, 20:41 Dit rondje was exact 40 km.
En daar geloof ik dan weer niks van.
:bier:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

naze1975 schreef: ma 19 november 2018, 13:51
Giant-E schreef: zo 18 november 2018, 20:41 Dit rondje was exact 40 km.
En daar geloof ik dan weer niks van.
:bier:
https://strava.app.link/VhhXx4XhYR
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Giant-E schreef: ma 19 november 2018, 14:17
naze1975 schreef: ma 19 november 2018, 13:51
En daar geloof ik dan weer niks van.
:bier:
https://strava.app.link/VhhXx4XhYR

En dan nu de webversie :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Afgelopen zaterdag met leerlingen naar Leersum Amerongen gegaan en erg genoten. Helaas stonden we met de groep wel een paar keer in de weg maar oké de leerlingen hebben dit nog niet eerder gedaan. Ze vonden het allemaal leuk om te doen maar na ongeveer 20 kilometer begonnen de eersten achterop te raken en na 30 kilometer is het grootste gedeelte rechtsreeks naar de parkeerplaats gegaan. 2 die-hards zijn doorgegaan tot het einde en die waren helemaal kapot.

Terug naar het onderwerp: hoe is trouwens de verbinding met Rhenen? Dat zag ik onderweg en is dit een goede optie? Is het waard om daar een extra lus van te maken?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jorden schreef: wo 21 november 2018, 07:52Terug naar het onderwerp: hoe is trouwens de verbinding met Rhenen? Dat zag ik onderweg en is dit een goede optie? Is het waard om daar een extra lus van te maken?
Is zeker de moeite waard ondanks de 4,5 km die je over wat gravel en asfalt moet doen. Hoe je moet rijden, check de routes in mijn sigje.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jorden schreef: wo 21 november 2018, 07:52 Afgelopen zaterdag met leerlingen naar Leersum Amerongen gegaan en erg genoten. Helaas stonden we met de groep wel een paar keer in de weg maar oké de leerlingen hebben dit nog niet eerder gedaan. Ze vonden het allemaal leuk om te doen maar na ongeveer 20 kilometer begonnen de eersten achterop te raken en na 30 kilometer is het grootste gedeelte rechtsreeks naar de parkeerplaats gegaan. 2 die-hards zijn doorgegaan tot het einde en die waren helemaal kapot.

Terug naar het onderwerp: hoe is trouwens de verbinding met Rhenen? Dat zag ik onderweg en is dit een goede optie? Is het waard om daar een extra lus van te maken?
We hebben heel veel onervaren fietser op de routes Am en Le. Ze vragen me regelmatig hoe ver het nog is. Meestal is het antwoord dat het nog eens zover is, dus als je twee uur nodig hebt gehad om hier te komen, duurt het nog eens twee uur om bij het vertrekpunt terug te komen.

De route Rhenen is maar 6 km. ideaal voor beginners. Beloond met de Titel "Best Toegankelijke Route" voor beginners. Wie goed is doet meerdere rondjes. Wie niet zo snel is, komt een rondje achter te liggen en wordt ingelopen.
Rhenen is om die reden ook heel geschikt om instructie te geven aan de kinderen. Bij de volgende ronde kun je het nl gewoon nog een keer proberen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jorden schreef: wo 21 november 2018, 07:52 Afgelopen zaterdag met leerlingen naar Leersum Amerongen gegaan en erg genoten. Helaas stonden we met de groep wel een paar keer in de weg maar oké de leerlingen hebben dit nog niet eerder gedaan. Ze vonden het allemaal leuk om te doen maar na ongeveer 20 kilometer begonnen de eersten achterop te raken en na 30 kilometer is het grootste gedeelte rechtsreeks naar de parkeerplaats gegaan. 2 die-hards zijn doorgegaan tot het einde en die waren helemaal kapot.

Terug naar het onderwerp: hoe is trouwens de verbinding met Rhenen? Dat zag ik onderweg en is dit een goede optie? Is het waard om daar een extra lus van te maken?
Dus voor de volgende keer: stoppen na 20 km... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Jorden schreef: wo 21 november 2018, 07:52 Afgelopen zaterdag met leerlingen naar Leersum Amerongen gegaan en erg genoten. Helaas stonden we met de groep wel een paar keer in de weg maar oké de leerlingen hebben dit nog niet eerder gedaan. Ze vonden het allemaal leuk om te doen maar na ongeveer 20 kilometer begonnen de eersten achterop te raken en na 30 kilometer is het grootste gedeelte rechtsreeks naar de parkeerplaats gegaan. 2 die-hards zijn doorgegaan tot het einde en die waren helemaal kapot.

Terug naar het onderwerp: hoe is trouwens de verbinding met Rhenen? Dat zag ik onderweg en is dit een goede optie? Is het waard om daar een extra lus van te maken?
Klinkt als een gebrek aan ervaring cq verkeerde inschatting van de organisatie? :P

Voor een eerste keer is dit veel te veel. Langer maken zou ik zeker niet te doen. Pak dan gewoon Rhenen.
Het helpt allicht als het leuk blijft :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Meestal worden "bijzondere route gebruikers" hier wel gemeld :~

Niemand deze zotten gezien afgelopen zondag? :lol:

Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Wat betreft de leerlingen uit de groep 16/17/18 jaar: er is geen touw aan vast te knopen. Ik heb de afgelopen drie jaar (hoe lang bestaat deze nieuwe route?) Leersum - Amerongen gereden en het ene jaar is er niets aan de hand en zijn ze helemaal niet moe maar andere jaren (zoals dit jaar) dan hebben ze grote moeite om de route te vervolgen. De leerlingen zijn trouwens opgesplitst in drie groepen nadat we een rondje paarse route hebben gedaan. Dus in totaal had ik 47 kilometer op de teller staan.

Een jaar heb ik ook enkele veldrijders/wielrenners Jan van Arckel meegehad en die stonden na een tijdje ook stil. Ze gaan meestal te hard van stapel, die sprinten meteen de eerste te beste heuvel op alsof het de wintercompetitie is. En tja na 30 kilometer komt de eerste vragen hoe lang het nog is.

Na de rode route wilden alle leerlingen meedoen aan de groene route en ik heb ze nog gewaarschuwd. Maar ach ze kunnen ook wel tegen een stootje en ze konden elk moment met de juf mee die het hele bos op haar duimpje kent (hebben ze uiteindelijk ook gedaan).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

MacReal schreef: wo 21 november 2018, 16:36Meestal worden "bijzondere route gebruikers" hier wel gemeld :~

Niemand deze zotten gezien afgelopen zondag? :lol:

Afbeelding
Zijn dit mountainbike-roetveegpieten?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

MacReal schreef: wo 21 november 2018, 16:36 Meestal worden "bijzondere route gebruikers" hier wel gemeld :~

Niemand deze zotten gezien afgelopen zondag? :lol:

Afbeelding
haha die ene lijkt wel te poepen bij die boom maar pas na 3x kijken merk ik dat hij daar de bocht ingaat :D
Plaats reactie