NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

StevenK schreef:Amerongen en Leersum lagen er vanochtend weer fantastisch bij. Iets vochtig, maar één plasje dieper dan 10 cm.
Fantastisch? Van mij zeker geen geklaag over hoe het er net bij lag (Amerongen), maar 'fantastisch' vind ik wel een erg groot woord. Vond er behoorlijk wat remkuilen in liggen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

maaf2 schreef:
StevenK schreef:Amerongen en Leersum lagen er vanochtend weer fantastisch bij. Iets vochtig, maar één plasje dieper dan 10 cm.
Fantastisch? Van mij zeker geen geklaag over hoe het er net bij lag (Amerongen), maar 'fantastisch' vind ik wel een erg groot woord. Vond er behoorlijk wat remkuilen in liggen.
Denk dat hier meer gerelateerd werd aan de berijdbaarheid met het oog op vochtigheid cq modderigheid van de trails; remkuilen zijn er altijd wel in meer of mindere mate, dat is gewoon eigenlijk niet te voorkomen en verder erg lastig te bestrijden...
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

maaf2 schreef:
StevenK schreef:Amerongen en Leersum lagen er vanochtend weer fantastisch bij. Iets vochtig, maar één plasje dieper dan 10 cm.
Fantastisch? Van mij zeker geen geklaag over hoe het er net bij lag (Amerongen), maar 'fantastisch' vind ik wel een erg groot woord. Vond er behoorlijk wat remkuilen in liggen.
Ik reed ongeveerd en vond het meevallen. Zag op Leersum stukken waar de remkuilen zeer recent hersteld waren.

Als dat niet genoeg voor je is, loop dan een rondje met een schep :)
Laatst gewijzigd door StevenK op wo 15 november 2017, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

StevenK schreef:
maaf2 schreef:
Fantastisch? Van mij zeker geen geklaag over hoe het er net bij lag (Amerongen), maar 'fantastisch' vind ik wel een erg groot woord. Vond er behoorlijk wat remkuilen in liggen.
Ik reed ongeveer en vond het meevallen. Zag op Leersum stukken waar de remkuilen zeer recent hersteld waren.

Als dat niet genoeg voor je is, loop dan een rondje met een schep :)
Begrijpend lezen kan best moeilijk zijn :)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

maaf2 schreef:
maaf2 schreef:
Fantastisch? Van mij zeker geen geklaag over hoe het er net bij lag (Amerongen), maar 'fantastisch' vind ik wel een erg groot woord. Vond er behoorlijk wat remkuilen in liggen.

Begrijpend lezen kan best moeilijk zijn :)
Ja dat zeg jij nu zo...maar die 2 zinnen uit jouw post spreken elkaar toch wat tegen, waardoor ik de reactie van StevenK wel kan plaatsen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Blijkbaar is remkuilen een norm om te klagen voor velen. Ik ben erg dankbaar voor al het harde werk dat daar verzet wordt door vrijwilligers, dus ik ga er niet over klagen. Zeggen dat het er 'fantastisch' bij ligt vind ik (voor Amerongen) wel een groot woord.
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Iemand een idee hoe het er nu bij ligt?
Ik ben van plan vrijdag Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel, Rhenen en als ik me goed voel Kwintelooijen te rijden. Maar ik moet er een uur enkele reis voor in de auto zitten en als het drijfnat is dan sla ik liever over en ga ik liever naar bijvoorbeeld Dorst.
Kan iemand inschatten of het hier en dat wat drassig is of dat het grootste deel droog of juist echt zuigend nat en modderig is.
Rhenen en Kwintelooijen zullen wel gaan maar hoe zit het met Leersum, Amerongen en Hoge Ginkel?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

maaf2 schreef:Blijkbaar is remkuilen een norm om te klagen voor velen. Ik ben erg dankbaar voor al het harde werk dat daar verzet wordt door vrijwilligers, dus ik ga er niet over klagen. Zeggen dat het er 'fantastisch' bij ligt vind ik (voor Amerongen) wel een groot woord.
Ja das waar; en ik snap ook wel wat je bedoelt hoor, ik ben ook niet dol op die remkuilen.

Maar het ging in de laatste posts even meer om t inhoudelijke/taalkundige van n post en dan heb je ook te maken met verschillende interpretaties daarvan, als gevolg van zinsopbouw en -volgorde. Dus op zich moet het kunnen om elkaar daar dan feedback op te geven, toch? Zolang het on topic gehalte daarbij maar niet uit t oog verloren wordt. ;)
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Bleiswijker schreef:Iemand een idee hoe het er nu bij ligt?
Ik ben van plan vrijdag Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel, Rhenen en als ik me goed voel Kwintelooijen te rijden. Maar ik moet er een uur enkele reis voor in de auto zitten en als het drijfnat is dan sla ik liever over en ga ik liever naar bijvoorbeeld Dorst.
Kan iemand inschatten of het hier en dat wat drassig is of dat het grootste deel droog of juist echt zuigend nat en modderig is.
Rhenen en Kwintelooijen zullen wel gaan maar hoe zit het met Leersum, Amerongen en Hoge Ginkel?
Vandaag Le Am en HG gereden. Prima te doen.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MTBarc schreef:
Bleiswijker schreef:Iemand een idee hoe het er nu bij ligt?
Ik ben van plan vrijdag Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel, Rhenen en als ik me goed voel Kwintelooijen te rijden. Maar ik moet er een uur enkele reis voor in de auto zitten en als het drijfnat is dan sla ik liever over en ga ik liever naar bijvoorbeeld Dorst.
Kan iemand inschatten of het hier en dat wat drassig is of dat het grootste deel droog of juist echt zuigend nat en modderig is.
Rhenen en Kwintelooijen zullen wel gaan maar hoe zit het met Leersum, Amerongen en Hoge Ginkel?
Vandaag Le Am en HG gereden. Prima te doen.
Met de kruiwagen toch?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Ook
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Remkuilen, leer ermee leven denk ik zo.
Als je ze eenmaal gewend bent kun je je erop instellen.

Nog een punt, zorg dat de afstelling van je vering (vooral je vork) in orde is, dit kan een hoop schelen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef:Remkuilen, leer ermee leven denk ik zo.
Als je ze eenmaal gewend bent kun je je erop instellen.

Nog een punt, zorg dat de afstelling van je vering (vooral je vork) in orde is, dit kan een hoop schelen.
Dan nog een punt: Blijf niet statisch op de fiets zitten, maar gebruik je lichaam. Trainen van je core helpt daar ook in mee.
Op die manier houdt deze ouwe het nog steeds uren vol op zijn hardtail zonder "last" te hebben van remkuilen. :winkie:
Krijg oa weer "jeuk" om die kant op te gaan, te lang geleden :((
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Rayb81 schreef:Remkuilen, leer ermee leven denk ik zo.
Als je ze eenmaal gewend bent kun je je erop instellen.

Nog een punt, zorg dat de afstelling van je vering (vooral je vork) in orde is, dit kan een hoop schelen.
Inderdaad, velen rijden met teveel druk in vering en banden en zitten te stijf op de fiets. Dan is elke kuil er een teveel. Zit je laag en los, met soepel aansprekende voorvork en zacht rubber dan zijn de remkuilen juist een extraatje. In mijn ogen hoeft het echt allemaal niet zo gemanicuurd en is het juist leuk om wat groffere stukken te rijden.

De modderputten in afdalingen reken ik hier niet onder, dat zijn bedrieglijke rakkers.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Het scheelt zeker als je jezelf en je fiets er respectievelijk op in- en afstelt. Remkuilen zijn voor mij ook zeker geen reden om n trail te mijden; het hoort er ergens toch bij en is eigenlijk ook onvermijdelijk. En bovendien is mijn plezier tijdens t rijden van deze specifieke trails er niet minder om. Sterker nog: wat is die Harry Slinger op Amerongen weer n mooie aanwinst...top! :-q
Plaats reactie