NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zaterdag zal het wel gaan denk ik, ondanks de sneeuw morgen (?). Zondag zal hem niet worden als ik de voorspellingen zo zie.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Hmm, ik heb de weersvoorspellingen nog niet bekeken, maar ging eigenlijk uit van omstandigheden als de afgelopen dagen.
:-(
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zal voor sommigen nog even uitleggen waarom ik hem op de assaver plakte. Ik had hem nl nog steeds in een klein (zat er omheen bij aankoop) plastic zakje in mijn jasje zitten. Maar ik straal graag naar andere bikers uit dat ik bijdraag aan het onderhoud en kosten van de route. Daarom heb ik er ook 2!! Maar goed jammer genoeg plakken ze niet voldoende om te blijven zitten op een goede zichtbare plek op de fiets. Helaas dus mijn andere gaat dus op een veilig plekje zodat ik gewoon kan blijven eten ....
En pasje van NTFU dat is zo 2016 .. heb de digitale versie werkt super bij toertochten. Dus die heb ik niet bij me .. het is gewoon jammer dat de stickers niet zo goed blijven zitten. Evt een digitale variant of app zoals al eerder is gesuggereerd zo best een mooie uitkomst zijn. Maar ja dat is natuurlijk ook niet zichtbaar. Hoewel ik nu ineens denk waarom niet een assaver per jaar ontwikkelen. Kosten €10 heb je een zichtbaar vignet en nog iets handigs extra ook :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk dat een asssaver de slechtst mogelijk plek is om hem op te plakken.
Wordt smerig en moet ook afgespoten worden.
Daarbij is het plastic van de asssaver niet lekker voor slecht plakkende stickers als deze.

Stop hem in je portemonnee of plak hem op een ander pasje ;)

Ben benieuwd wat de sneeuw gaat doen morgen en hoe het er zaterdag bij ligt.
Wil eigenlijk een rit op de crosser doen op de UHR of anders Veluwe.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

38x10 schreef:Hmm, ik heb de weersvoorspellingen nog niet bekeken, maar ging eigenlijk uit van omstandigheden als de afgelopen dagen.
:-(
vanochtend denk ik nog de beste omstandigheden. Hoop dat neerslag nog even wacht, kan ik zo m’n rondje doen zodra het begint te schemeren.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Rayb81 schreef:Ik denk dat een asssaver de slechtst mogelijk plek is om hem op te plakken.
Wordt smerig en moet ook afgespoten worden.
Daarbij is het plastic van de asssaver niet lekker voor slecht plakkende stickers als deze.
Ik bedoelde dus een ass saver UHR ontwikkelen. Elk jaar een andere kleur en zo onderscheidend. Hoeft dan geen sticker meer op. Of een bidon. Heb je ook altijd nodig :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Wel een grappig idee van die ass saver. Moet je wel met dit soort droge omstandigheden het gewicht voor niets mee zeulen :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat niet alleen, maar ik gebruik zo'n ding niet en op mijn fully kan niet eens een bidon :)
Gewoon lekker bij dat kleine stickertje houden, niks mis mee. Waarschijnlijk blijft-ie op een gladder oppervlak (lak van je frame) ook probleemloos plakken, maar ik neem 'm liefst gewoon in mijn rugzak mee.

Als alternatief voor een sticker zou je zulke dingen wellicht kunnen aanbieden, maar de kosten voor een bedrukte ass-saver of bidon liggen natuurlijk wel een stuk hoger dan voor een stickertje van een paar vierkante cm.
En een bidon verlies je nogal rap als ik zo eens zie hoeveel van die dingen er doorgaans langs mtb-routes liggen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

kermit schreef:Dat niet alleen, maar ik gebruik zo'n ding niet en op mijn fully kan niet eens een bidon :)
Gewoon lekker bij dat kleine stickertje houden, niks mis mee. Waarschijnlijk blijft-ie op een gladder oppervlak (lak van je frame) ook probleemloos plakken, maar ik neem 'm liefst gewoon in mijn rugzak mee.

Als alternatief voor een sticker zou je zulke dingen wellicht kunnen aanbieden, maar de kosten voor een bedrukte ass-saver of bidon liggen natuurlijk wel een stuk hoger dan voor een stickertje van een paar vierkante cm.
En een bidon verlies je nogal rap als ik zo eens zie hoeveel van die dingen er doorgaans langs mtb-routes liggen...
Heeft ook wel weer zijn voordelen. Als je je vignetbidon vergeet ligt er altijd wel een voor het oprapen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het stickertje blijft prima plakken aan je frame.
Zelfs zo goed dat verwijderen knap lastig kan zijn heb ik gemerkt... :roll:
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

sticker blijft ook prima plakken op je helm.
dan zie je gelijk minder mensen zonder helm fietsen :-q
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nouja, zie meer mensen zonder helm dan zonder fiets, dus in dat opzicht...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hier in het westen valt allerlei regen en prut, hoe zouden de tracks er mogen bij liggen?

Ik ben allergisch voor modder enzo :-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

paulus1981 schreef:Hier in het westen valt allerlei regen en prut, hoe zouden de tracks er mogen bij liggen? Ik ben allergisch voor modder enzo :-)
glazen bol zegt droog. Hier nog geen neerslag
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

awinkel schreef:Het stickertje blijft prima plakken aan je frame.
Zelfs zo goed dat verwijderen knap lastig kan zijn heb ik gemerkt... :roll:
Met een fohn is ie er zo af. Maar ze plakken prima hoor, ligt dus aan die asssaver. (waar je toch al mee voor lul rijdt, weg met dat ding!)
Plaats reactie