NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: ma 24 december 2018, 20:01 Fantastisch en zuigend gaat niet samen, toch?

(MTB gerelateerd uiteraard. :lol: )
Hahaha maar goed dat die regel tussen haakjes erbij staat...

naar indd als de grond zo zuigend is remt het volgens mij met rijden ook behoorlijk af ipv dat je er lekker snelheid op maakt... en blijft indd lastig miss vind ik het wel een grote modderbende zoals ray al aangeeft verschilt voor iedereen.. ik hoop woensdag of donderdag weer eens te kunnen gaan..
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Gister mijzelf ingehouden en beschouwd als opdroog dagje.. zo maar eens een mooi duur ritje maken..
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Wat ik bedoelde is dat de ondergrond het vocht snel opneemt, niet dat de bandjes vast blijven zitten :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Amerongen en HG lagen er prima bij vanmorgen, zelfs m`n bike was niet vies (hetgeen wel anders was van de week op Broekpolder en LDD).
Wel een hoop remkuilen maar daar vliegt de Pivot met Mach4 over heen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag voor de 1e keer na mijn operatie medio september weer eens op Scale de UHR5 gepakt met daarin de "grote 3".
Prettig verrast over hoe het er bij lag, domweg heerlijk. Lekker harde ondergrond, super droog en paar remkuilen (sommige op hele vreemde plekken, dat terzijde). Maar wat is het toch lekker als je vanaf huis op de fiets die kant op, lekker "los kan gaan" en uitgewoond thuis te komen.
Was in ieder geval mijn laatste UHR ritje dit jaar en waren er wat minder dan 2017. Oorzaak vooral de droogte en terechte oproep om er weg te blijven.
Opvallende zaken:
- Drukker dan normaal, wat is dat tegenwoordig op de vrijdag?
- Helden :~ in korte broek, shirtjes korte mouwen (volgens mijn niet warmer dan 2 gr. vandaag)
- Hoop bidons her en der verspreid
Volgend jaar en UHR? Wat denk je !!!
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kerstvakantie Fred, dan zijn er meer mensen op vrijdag vrij ;-)
Overigens gisteren ook met korte broek gereden, gaat prima zolang je je voor de rest een beetje inpakt. Morgen weer in korte broek!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Vandaag ook Leersum en Amerongen gereden. Gestart om 12 uur, Leersum niet echt druk, Amerongen wel wat meer.
Routes lagen er prima bij.
En idd wat een enorme hoeveelheid bidons lagen er op de routes. :o :o
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jefro98 schreef: vr 28 december 2018, 21:54 En idd wat een enorme hoeveelheid bidons lagen er op de routes. :o :o
Goede voornemens: iedereen aan de drinkrugzak in 2019 :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 28 december 2018, 22:07
Jefro98 schreef: vr 28 december 2018, 21:54 En idd wat een enorme hoeveelheid bidons lagen er op de routes. :o :o
Goede voornemens: iedereen aan de drinkrugzak in 2019 :bier:
Wél tubeless dan, die zak. Anders hoor je er niet meer bij :tong
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

suravida schreef: vr 28 december 2018, 21:25 Kerstvakantie Fred, dan zijn er meer mensen op vrijdag vrij ;-)
Overigens gisteren ook met korte broek gereden, gaat prima zolang je je voor de rest een beetje inpakt. Morgen weer in korte broek!
Ik ben een groot liefhebber van korte broek, maar vandaag was ik maar wat blij met m'n beenstukken en warme bovenkleding (en Castelli Estremo's). Het was goed koud op Amerongen, maar het lag er - ook voor de CX - fantastisch bij.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Lars TB schreef: vr 28 december 2018, 22:07
Jefro98 schreef: vr 28 december 2018, 21:54 En idd wat een enorme hoeveelheid bidons lagen er op de routes. :o :o
Goede voornemens: iedereen aan de drinkrugzak in 2019 :bier:
Of aan een fatsoenlijke bidonhouder - die dan maar 12 gram extra moet wegen :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Arundel mandible! Weegt weinig, en de serie remkuilen die een bidon hieruit kan schudden moet ik nog tegenkomen. En de nieuwe Tallboy streek de kuilen sowieso al plat voor me.

De hoeveelheid bidons vielen mij ook op gisteren. Verder me prima vermaakt, ondanks zeldzaam slechte benen en iets dat verdacht veel op een hongerklop leek.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ja, die had ik ook. Kou kost ook energie en mijn iets te minimale ontbijt brak me op, de laatste km's van waren dus even aan de zware kant. Het lag er lekker bij (Amerongen/Rhenen) maar ik was niet hele ongelukkig met de keuze voor het hobbelpaard ipv. de 'echte mannen' fiets :D
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Er was regen voorspeld maar die valt erg mee tot nu toe. Ik neem aan dat het morgen goed te doen is. Vandaag nog iemand geweest die iets over de staat van het parcours kan vertellen / inschatting voor morgen kan geven?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Amerongen en Hoge Ginkel gereden net voor de miezer. Lagen er beiden goed bij, lekker veel remkuilen om de fully in te testen :lol: Zolang er geen 100mm regen valt vanacht zou ik lekker gaan. Die miezer is ws alleen maar positief voor het watertekort.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie