NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Als u dit bord ziet, dan doet u iets niet helemaal goed"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Lars TB schreef:Over borden gesproken, dat ding bij Harry Slinger en zo, die mag wel een mooier plekje krijgen. Denk dat 99% van de bikers 'm niet ziet... . Verdient dat bord wel!
Laat die plek nu heel bewust zijn.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MTBarc schreef:
Lars TB schreef:Over borden gesproken, dat ding bij Harry Slinger en zo, die mag wel een mooier plekje krijgen. Denk dat 99% van de bikers 'm niet ziet... . Verdient dat bord wel!
Laat die plek nu heel bewust zijn.
Dat vraagt om meer uitleg!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

In dat stuk kun je beter naar iets anders kijken dan naar een bord.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Is dat misschien een bordje op een paaltje in een van de binnenbochten..? Dat leidt nu juist af :wink:

Over kombochten en bordjes gesproken. Ik ben wel benieuwd waarom in de Snakerun geen kombochten zijn gemaakt in het deel met de 180-graden bochten. Dat zou daar heel erg mooi zijn, maar misschien is er geen ruimte voor?

En is het beleid om meer stukken een naam en bord te geven (y tell me y, etc.)?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Dat bordje in de binnenbocht wordt inderdaad bedoeld.

Kombochten in de snakerun voegt volgens mij niets toe. Doordat ze heuvelop liggen zou je die toch niet heel lekker kunnen nemen. Een beetje uitdaging qua sturen (en afwisseling tussen routes) is wat mij betreft erg welkom! Deze bochtjes waren in eerste instantie vlak tot off-camber, dus het is al versimpeld :P
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lars TB schreef:Dat vraagt om meer uitleg!
"Als u dit bord ziet, dan doet u iets niet helemaal goed"
"Als u dit bord kunt zien, dan gaat er iets niet helemaal goed"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Welk stuk is de snakerun?
Dat harry slinger bord heb ik 1 keer gezien toen ik naast de haast een foto ging maken van m"n maatje. Ik snap de motivatie maar het is toch ook wel zonde dat je m niet ziet.
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gelukkig, ik doe iets goed want ik heb die bordjes (Slinger en Snakerun) nog nooit gezien! :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

StephanR schreef:Dat bordje in de binnenbocht wordt inderdaad bedoeld.

Kombochten in de snakerun voegt volgens mij niets toe. Doordat ze heuvelop liggen zou je die toch niet heel lekker kunnen nemen. Een beetje uitdaging qua sturen (en afwisseling tussen routes) is wat mij betreft erg welkom! Deze bochtjes waren in eerste instantie vlak tot off-camber, dus het is al versimpeld :P
.

Ik denk dat je in die bochten voldoende snelheid hebt om ze ook heuvelop met een kombocht te nemen. Ik moet nu redelijk remmen om ze goed door te komen.

@makkelijk;De snakerun ligt vlak na de start van Leersum (gerekend vanaf het asiel) en is een vrij snelle single track met 4 mooie haarspeldbochten. En het wordt nu aangekondigd met een mooi groot houten bord :wink:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kermit schreef:Gelukkig, ik doe iets goed want ik heb die bordjes (Slinger en Snakerun) nog nooit gezien! :D
kom binnenkort een klussen als je ze goed wilt zien. Ze zijn nl. volledig uit de zichtlijn voor fietsers geplaatst, maar klussers hebben gegarandeerd een prachtig zicht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Lefty29 schreef:Is dat misschien een bordje op een paaltje in een van de binnenbochten..? Dat leidt nu juist af :wink:

Over kombochten en bordjes gesproken. Ik ben wel benieuwd waarom in de Snakerun geen kombochten zijn gemaakt in het deel met de 180-graden bochten. Dat zou daar heel erg mooi zijn, maar misschien is er geen ruimte voor?

En is het beleid om meer stukken een naam en bord te geven (y tell me y, etc.)?
De meeste mensen zien dat bord niet.

‘Snakerun’ Dat is een bewuste keuze, precies zoals Stephan zegt. Door de omstandigheden zijn de bochten al steeds meer “kom” geworden (vanwege waterafvoer, sporen....). Overal kombochten is ook maar saai, sturen met je ..... ;)

En beleid voor wat betreft naamgeving en borden: niet vastomlijnd, wel een paar grondbeginselen.
- het is geen pretpark maar een bos
- niet op een gevaarlijke plek (nog niet makkelijk om te bepalen wat nu gevaarlijk is :wink:
- niet zomaar iedereen mag borden plaatsen. Alleen crew!
- naamgeving- geen idee. Meestal komen ze uit Strava of van locals, crew......
- natuurlijke materialen uit het bos en dan alleen na overleg met de terreineigenaar!

Dus komen er meer borden? Misschien
Waar dan misschien? (Y tell me Y)?, (Mont Ventoux)?, (tarzanbocht)?, (muur van vuur)? Etc. Ben wel benieuwd naar jullie keuzes.
Komen er veel meer borden? Nee!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lefty29 schreef:Over kombochten en bordjes gesproken. Ik ben wel benieuwd waarom in de Snakerun geen kombochten zijn gemaakt in het deel met de 180-graden bochten. Dat zou daar heel erg mooi zijn, maar misschien is er geen ruimte voor?
Voor deze niet ben ik bang voor............
Afbeelding

Zonder gekheid: Snakerun heeft niet echt kombochten nodig naar mijn idee, nu is het lekker sturen/stuiteren. Uitdagend stuk om lekker door heen te gaan.
Bij kombochten wordt het allemaal weer wat makkelijker/sneller te rijden, misschien wel te makkelijk/te snel dan. Op Amerongen al stuk met paar mooie kombochten, wat mij betreft voldoende.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
desmol1
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 4 september 2012, 20:03
Mijn mountainbike: Scott spark 2020

Het snakerun bord valt wel op en is ook vrij "vers" volgens mij, het bord glimt je gewoon tegemoet.
Harry slinger bord zegt me ook vrij weinig of hangen er soms slingers :lol:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

MTBarc schreef:
Lefty29 schreef:Is dat misschien een bordje op een paaltje in een van de binnenbochten..? Dat leidt nu juist af :wink:

Over kombochten en bordjes gesproken. Ik ben wel benieuwd waarom in de Snakerun geen kombochten zijn gemaakt in het deel met de 180-graden bochten. Dat zou daar heel erg mooi zijn, maar misschien is er geen ruimte voor?

En is het beleid om meer stukken een naam en bord te geven (y tell me y, etc.)?
De meeste mensen zien dat bord niet.

‘Snakerun’ Dat is een bewuste keuze, precies zoals Stephan zegt. Door de omstandigheden zijn de bochten al steeds meer “kom” geworden (vanwege waterafvoer, sporen....). Overal kombochten is ook maar saai, sturen met je ..... ;)

En beleid voor wat betreft naamgeving en borden: niet vastomlijnd, wel een paar grondbeginselen.
- het is geen pretpark maar een bos
- niet op een gevaarlijke plek (nog niet makkelijk om te bepalen wat nu gevaarlijk is :wink:
- niet zomaar iedereen mag borden plaatsen. Alleen crew!
- naamgeving- geen idee. Meestal komen ze uit Strava of van locals, crew......
- natuurlijke materialen uit het bos en dan alleen na overleg met de terreineigenaar!

Dus komen er meer borden? Misschien
Waar dan misschien? (Y tell me Y)?, (Mont Ventoux)?, (tarzanbocht)?, (muur van vuur)? Etc. Ben wel benieuwd naar jullie keuzes.
Komen er veel meer borden? Nee!
Op Leersum de echte wortelklim mischien? En op Hoge Ginkel natuurlijk het van den bergjes segment. Ik vin het wel mooi die borden.
Sneeuwmonster
Plaats reactie