NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:(Vraag me af of dit onoverkomelijk is, of met andere rebound instellingen van de vork te voorkomen is)
Lastig. Die echt korte remhobbels vragen om een iets langzamere rebound. Dan komt je vork net niet snel genoeg uit om de ondergrond volledig te volgen en ga je eigenlijk van topje naar topje en hoeft je vork nauwelijks te veren.

Maar zulke wasborden vind je eigenlijk niet op de UHR, het zijn meer grote gaten. Daarvoor zou je de rebound dan wel snel moeten zetten, zodat je vork contact houdt met de ondergrond. Mijn ervaring is dat je dan alleen bij de remhobbels op Amerongen, voor de laatste grote kombocht (nr 11?)(bij het restaurant Het Berghuis) iets meer stuitert, omdat daar de hogere snelheid het effect van die snellere rebound weer om zeep helpt... .

Maar iets met je rebound spelen levert goede inzichten op!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

gertjanzelf schreef:Vanmiddag om 14.00 uur gestart, leersum en amerongen gereden. Ongelooflijk rustig op de routes. Maar een paar bikers gezien.
Dan was je duidelijk op het goede moment. Wat ik (rennend) allemaal zag fietsen 's ochtends was tamelijk bizar. Een doorsnee maandagochtendspits op de snelweg is rustiger :-q Maar misschien was men al aan het oefenen voor de carnavalsoptochten oid :bier:
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Afgelopen zaterdag eindelijk ook eens (gedeeltelijk) Leersum en Amerongen gereden. Leuk hoor. Kwam daar vroeger (>10 jaar geleden) wel eens toen ik nog in Amsterdam woonde maar de nieuwe routes zijn echt 100x leuker, complimenten!

Remhobbels?! Niets van gemerkt... Jullie hebben nog nooit in een bikepark gereden zeker?? ;-)
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Tenzij je vering wel heel waardeloos afgesteld staat is het vooral een kwestie van houding en techniek. Iets meer dan anders naar achteren hangen en je fiets licht maken en de remknippen worden bijna leuk.
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Zaskar schreef:Gisteren ca. 15:10 vanaf de Bergweg gestart samen met een wat minder ervaren vriend. Die ging zijn 'nieuwe' Specialized daar uittesten. Excuses voor de coureur met de Lauf voorvork die we een paar minuten in een afdalingkje tegenkwamen :bier: ; ik was wat achterom aan het kijken of m'n maatje er nog reed en moest paar keer kijken om te zien dat het een ander was. :lol:

Fiets is trouwens goedgekeurd! :-q
Dat was ik hahaha. Geen probleem natuurlijk maar ik vond je idd een beetje veel naar achteren kijken en das nog weleens link op de UHR maar het ging goed :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hahaha, zo zat ik gisteren achter twee gasten die lekker doorreden maar niet doorhadden dat hun maatje (die ik had ingehaald) er niet meer bij zat. Zij keken helemaal niet om, waarschijnlijk omdat ze dachten dat ik dat maatje was. Ik heb ze maar gewaarschuwd toe ze de splitsing bij Austerlitz en Zeist naar A'litz namen - ik was op weg naar huis en moest daar ook heen. Toen ze stopten excuseerde ik me dat ik ze liet stoppen, en dat ik het wat lullig voor hun maatje vond...

Zij niet, zeiden ze ;)

Af en toe achterom kijken is natuurlijk ook wel handig.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Af en toe achterom kijken is natuurlijk ook wel handig.[/quote]

En dan je zelf tegen een boom aanrijden. :~
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag Amerongen en Leersum gedaan. Lag er best redelijk bij. Wel wat plasjes hier een daar maar niet heel erg. Kwam toch weer een tweetal gasten tegen zonder helm. Een ervan maar wel even aangesproken en gevraagd om rekening te houden met anderen die hem kunnen oprapen als die toch met zn kop ergens op belandt. Maar ja of het helpt ... een muts geeft blijkbaar meer bescherming :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik heb laatst een muts en een helm van een flat gegooid. Wat denk je? De muts was nog heel, de helm hartstikke kapot! Vanaf nu draag ik dus altijd een muts op de fiets.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

38x10 schreef:Ik heb laatst een muts en een helm van een flat gegooid. Wat denk je? De muts was nog heel, de helm hartstikke kapot! Vanaf nu draag ik dus altijd een muts op de fiets.
Als je van een flat af rijdt? Goed idee!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

38x10 schreef:Ik heb laatst een muts en een helm van een flat gegooid. Wat denk je? De muts was nog heel, de helm hartstikke kapot! Vanaf nu draag ik dus altijd een muts op de fiets.
:lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"We sturen wel bloemen naar uw weduwe, meneer"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik heb nog wel een paar kwastanemonen over.
De bossen worden iedere dag een stukje veiliger, ik ben steeds door gemeente Utrechtse Heuvelrug ingehuurd, en heb al heel wat meldingkjes afgehandeld. Ook wat scheve bomen en loshangende toppen rond en op de routes weggehaald. Mooi werk :-q
Sneeuwmonster
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

hanjovdberg schreef:Vandaag Amerongen en Leersum gedaan. Lag er best redelijk bij. Wel wat plasjes hier een daar maar niet heel erg. Kwam toch weer een tweetal gasten tegen zonder helm. Een ervan maar wel even aangesproken en gevraagd om rekening te houden met anderen die hem kunnen oprapen als die toch met zn kop ergens op belandt. Maar ja of het helpt ... een muts geeft blijkbaar meer bescherming :~
Die ene heb ik nog zijn ogen gekeken. Grote leegte... Ongeveer zo leeg als mijn benen daar waren. Heerlijk gefietst, Rhenen, Amerongen en Leersum lagen er mooi bij.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

38x10 schreef:Ik heb laatst een muts en een helm van een flat gegooid. Wat denk je? De muts was nog heel, de helm hartstikke kapot! Vanaf nu draag ik dus altijd een muts op de fiets.
:lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie