NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Nou ik ben net terug en de gok pakte helaas verkeerd uit.
Het was een gore, vieze bagger bende vooral Leersum en Amerongen, Rhenen bleef ondanks de regen droog.
Koud, nat, fiets smerig, kleren smerig....dus gewoon gaan!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

futura schreef:Koud, nat, fiets smerig, kleren smerig....dus gewoon gaan!
Ik sla deze tip vriendelijk en beleefd af. :winkie:
Ik had vanmorgen laatste 15 minuten regen en wist gelijk weer waarom ik tegenwoordig "mooi weer rijder" :oops: ben geworden. Nu bij open haard en kletterende regen tegen de ramen nog meer dat gevoel.
Mocht het morgen droog zijn dan rondje CX en anders Zwiften. MTB'en is tenslotte een zomersport.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

rokl schreef:Mocht iemand vandaag nog gaan, graag info over toestand parcours. Wil morgen ochtend gaan maar alleen wanneer er geen “plassjes” te zien zijn. Anders wordt het Schoorl of niets.
Amerongen en Leersum lag er vanochtend prima bij. Helaas kwam er rond de middag na enkele kleine buitjes een flinke regenbui. Vanaf dat moment was het nat en vies op de route :( Gelukkig waren wij vrijwel klaar, anders hadden we ook niet meer doorgefietst. Dan had ik de halve heuvelrug mee naar huis genomen vrees ik :roll:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Niet verder vertellen die halve UHR ligt nu bij mij thuis,.
Ik had de pech dat het begon te regenen in Rhenen en dat is het verst van P.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goed om te horen! Was even bang dat starten met zonsopgang voor niks was, maar ik had gelukkig pas regen in de auto terug.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Iemand vandaag toevallig een zadel met zadelpen gevonden bij de parkeerplaats bovenop de Amerongse berg? Was hier vandaag met vrienden en één daarvan heeft hem laten liggen. Gaat om een wit Prologo zadel met zwarte strepen en een zwarte zadelpen met zilvere graphics en in het wit ‘Lite’.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Mede dankzij een toertocht van de Driebergse toerclub was de route van Leersum behoorlijk aangetast vandaag. Vooral de eerste klim vanaf Molecaten was helemaal stuk. Ik snap het principe van toertochten in het natte seizoen niet helemaal..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

BM'09 schreef:Ik snap het principe van toertochten in het natte seizoen niet helemaal..
50 jaar historie?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

BM'09 schreef:Mede dankzij een toertocht van de Driebergse toerclub was de route van Leersum behoorlijk aangetast vandaag. Vooral de eerste klim vanaf Molecaten was helemaal stuk. Ik snap het principe van toertochten in het natte seizoen niet helemaal..
Van origine waren de huidige MTB tocht z.g. veldtoertochten (of het de 50 jaar van Lars is weet ik niet). Die werden door wielerclubs georganiseerd om hun leden bezig te houden op een crosser en wat inkomsten te genereren.
In de zomermaanden was het de weg op en in de winter het bos in, alleen niet met die aantallen zoals tegenwoordig.
Met de komst van de MTB hebben ze het maar MTB tocht (soms nog ATB tocht) genoemd.
In de zomermaanden tochten zou een optie zijn (elders wel eens topic over gezien), maar qua vergunningen is dat meestal lastiger te realiseren en trekt (waarschijnlijk) ook minder rijders, dus ook minder inkomsten.
Tja, dat DTC uitgerekend over de vaste route hun tocht uitzet met de wetenschap dat het vrij nat was, is categorie "triest/jammer".
Maar we hebben weer minimaal 2 pagina's discussie in het vooruitzicht :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Onder het mom van ‘the show must go on’ en ‘we reden daar ook al voordat de routes er lagen’. Jammer ... gezien de verwachtingen de komende dagen zal het alleen maar slechter worden. Pfff in dat opzicht ‘haat’ ik deze maanden. Koud, nat, vies, donker ... geef mij het voorjaar maar. :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan Treur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 december 2016, 16:36

Jullie zijn welkom in Schoorl, dat ligt er goed bij; recent nog onderhoud gedaan.
In de zomer als het zand uit de hand loopt, kom ik weer bij Leersum-Amerongen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Leuk. In de kerstvakantie misschien wel een paar rondjes toeren daar. Verder een beetje te ver voor effe een ochtendje
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Hout, kombochten. 't Is net een bos.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hmm, zou op 10 december wel heel tof zijn geweest... ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

BM'09 schreef:Mede dankzij een toertocht van de Driebergse toerclub was de route van Leersum behoorlijk aangetast vandaag. Vooral de eerste klim vanaf Molecaten was helemaal stuk. Ik snap het principe van toertochten in het natte seizoen niet helemaal..
Jij klaagt nu dat er anderen ook aan het fietsen waren op de route?
Plaats reactie