NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Duidelijk te zien dat je moe bent Patrick, van je spelling klopt weinig meer :lol:

Heerlijk genoten vandaag. Trail crew, bedankt! :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Op de route Amerongen zagen we trouwens een fotograaf staan.
Nu dacht ik van hem te begrijpen dat hij Pieter Veenendaal heette en de foto's op Facebook zette.
Ik kan hem alleen nergens vinden...
Iemand anders bekend met deze man?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Gister voor het eerst Amerongen en Leersum gefietst. Wat een fantastisch mooie routes! Genoten in t kwadraat. De laatste paar km waren zwaar, nog wat werken aan conditie en klimvaardigheden dus...
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik was vandaag niet vooruit te branden op Amerongen, maar dat lag niet aan het parcours,dat lag er schitterend bij.
Het was ook voor het eerst daar met de Remedy rijden na eenpaar korte rondjes op Zandvoort en Noordwijk.
Ik ben nog wel wat aan het zoeken naar de juiste balans in de bochten en zo dus hard ging het niet, maar wordt wel erg blij van het speelse vd fiets :) De hupsjes her en der en naar beneden over de wortels knallen was een genot.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik zou graag met mijn fietsmaatje een keer enkele routes komen fietsen (Amerongen en Leersum). Nu heb ik van de website MTB-Utrechtseheuvelrug begrepen dat het noodzakelijk is om een vignet aan te schaffen. Op de site staan ook diverse verkooppunten genoemd, alleen geen daarvan is voor ons in de buurt. Het is dus voor ons niet mogelijk om 'even' langs een verkooppunt te rijden om een vignet te halen, zodat we kunnen gaan fietsen.

Is het mogelijk om een vignet online te bestellen? Zo niet, is er dan een verkooppunt op een zondag 's ochtends vroeg (rond een uurtje of 9) al geopend, zodat wij ter plaatse een vignet kunnen kopen? Is het antwoord hierop ook nee, want zijn dan de mogelijkheden?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zag er gezellig druk uit toen ik over de parkeerplaats fietste, kon er nog net door met al die auto's met dragers. :winkie:
Hopelijk vrijdag ook maar weer eens een UHR zonder gravel.
Overigens nu een mooie verse GPX "UHR_gravel_Soest-Kwintelooyen_7-1-2018" van rit gisteren (linkje in mijn sigje) van zo'n dikke 80km. Die is voor de volgende regentijd, liever niet voorlopig :-D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Zag er gezellig druk uit toen ik over de parkeerplaats fietste, kon er nog net door met al die auto's met dragers. :winkie:
Hopelijk vrijdag ook maar weer eens een UHR zonder gravel.
Overigens nu een mooie verse GPX "UHR_gravel_Soest-Kwintelooyen_7-1-2018" van rit gisteren (linkje in mijn sigje) van zo'n dikke 80km. Die is voor de volgende regentijd, liever niet voorlopig :-D
Haal hem voor over een week maar van stal. Zag dat het weer vanaf volgende week maandag weer bar en boos wordt :(
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

@boekenkist: Rein Veenendaal fietsen stuurt (snel) op tegen geringe (briefpost) verzendkosten.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Boekenkist schreef:Ik zou graag met mijn fietsmaatje een keer enkele routes komen fietsen (Amerongen en Leersum). Nu heb ik van de website MTB-Utrechtseheuvelrug begrepen dat het noodzakelijk is om een vignet aan te schaffen. Op de site staan ook diverse verkooppunten genoemd, alleen geen daarvan is voor ons in de buurt. Het is dus voor ons niet mogelijk om 'even' langs een verkooppunt te rijden om een vignet te halen, zodat we kunnen gaan fietsen.

Is het mogelijk om een vignet online te bestellen? Zo niet, is er dan een verkooppunt op een zondag 's ochtends vroeg (rond een uurtje of 9) al geopend, zodat wij ter plaatse een vignet kunnen kopen? Is het antwoord hierop ook nee, want zijn dan de mogelijkheden?
Café de proloog is op zondag vanaf 9:00 uur open en ligt vlakbij het startpunt voor Amerongen/Leersum.

Het enige nadeel: gisteren waren de vignetten op...

Futurumshop verkoopt hem ook online, maar dan "moet" je er wel een bidon bij kopen.
https://www.futurumshop.nl/vignet-utrec ... idon.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Boekenkist schreef:Ik zou graag met mijn fietsmaatje een keer enkele routes komen fietsen (Amerongen en Leersum). Nu heb ik van de website MTB-Utrechtseheuvelrug begrepen dat het noodzakelijk is om een vignet aan te schaffen. Op de site staan ook diverse verkooppunten genoemd, alleen geen daarvan is voor ons in de buurt. Het is dus voor ons niet mogelijk om 'even' langs een verkooppunt te rijden om een vignet te halen, zodat we kunnen gaan fietsen. Is het mogelijk om een vignet online te bestellen? Zo niet, is er dan een verkooppunt op een zondag 's ochtends vroeg (rond een uurtje of 9) al geopend, zodat wij ter plaatse een vignet kunnen kopen? Is het antwoord hierop ook nee, want zijn dan de mogelijkheden?
kijk even goed op de site. Je opties zijn online kopen, via een winkel op laten sturen, vooraf bij een geopende horeca langs of een gokje nemen en na afloop langsgaan
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

@Bert: ik heb de website van voor naar achter bekeken en ben ook terecht gekomen op de site van 'Recreatie Midden-Nederland' en de webshop aldaar. Maar nergens heb ik het MTB-vignet kunnen 'kopen'. Kan je mij een linkje doorsturen? Of is online kopen alleen mogelijk via de link van @MacReal?

@MacReal en @ 38x10: dank voor jullie reactie! Daar kunnen wij zeker mee uit de voeten!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

MacReal schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Zag er gezellig druk uit toen ik over de parkeerplaats fietste, kon er nog net door met al die auto's met dragers. :winkie:
Hopelijk vrijdag ook maar weer eens een UHR zonder gravel.
Overigens nu een mooie verse GPX "UHR_gravel_Soest-Kwintelooyen_7-1-2018" van rit gisteren (linkje in mijn sigje) van zo'n dikke 80km. Die is voor de volgende regentijd, liever niet voorlopig :-D
Haal hem voor over een week maar van stal. Zag dat het weer vanaf volgende week maandag weer bar en boos wordt :(
Hopelijk zitten ze er naast.
Zit ook een retourversie bij, terugweg iets minder creatief. Maar genoeg voor pakweg 5 uurtjes fietsplezier. Als je hem gereden hebt, hoor ik graag hoe hij was.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Boekenkist schreef:Ik zou graag met mijn fietsmaatje een keer enkele routes komen fietsen (Amerongen en Leersum). Nu heb ik van de website MTB-Utrechtseheuvelrug begrepen dat het noodzakelijk is om een vignet aan te schaffen. Op de site staan ook diverse verkooppunten genoemd, alleen geen daarvan is voor ons in de buurt. Het is dus voor ons niet mogelijk om 'even' langs een verkooppunt te rijden om een vignet te halen, zodat we kunnen gaan fietsen.

Is het mogelijk om een vignet online te bestellen? Zo niet, is er dan een verkooppunt op een zondag 's ochtends vroeg (rond een uurtje of 9) al geopend, zodat wij ter plaatse een vignet kunnen kopen? Is het antwoord hierop ook nee, want zijn dan de mogelijkheden?
Als je op de Parkeerplaats langs de Bergweg parkeert en je begint met de Leersum route kun je op vakantie park Molecaten - Landgoed Ginkelduin bij de receptie een vignet kopen.
Nadeel is wel dat je de eerste 3 km van je rit illegaal bezig bent zonder vignet. :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Of je parkeert bij het Molecaten park ....
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Hopelijk zitten ze er naast.
Zit ook een retourversie bij, terugweg iets minder creatief. Maar genoeg voor pakweg 5 uurtjes fietsplezier. Als je hem gereden hebt, hoor ik graag hoe hij was.
Ik help het je hopen!

Ben bang dat ik geen tijd ga hebben om te gravelen op de UHR, maar als ik hem rijd laat ik het je weten.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie