NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Op de combi fiets en fietser hoort een vignet. Het maakt ons geen fluit uit of jij jouw fiets 365 keer per jaar over het parcours rijdt, of dat de huurfiets met 365 verschillende fietsers over het parcours gaat.
Alle ons bekende verhuurders werken op die manier mee, waardoor we met minimale inspanningen iedereen mee krijgen. Er zit een element van oneerlijk in, maar in het zakelijk deel van ons leven moet je inspanningen afwegen tegen resultaten. Basta cosi.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Da's sympathiek.

Want anders zou Fred ook extra moeten gaan betalen natuurlijk :lol:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

asphaltdude schreef: di 6 november 2018, 19:00Da's sympathiek.
Want anders zou Fred ook extra moeten gaan betalen natuurlijk :lol:
Per gereden km zal ik inderdaad waarschijnlijk goedkoop uit zijn, zelfs met sticker op fiets en op helm.
Denk dat slijtage kosten per km veel en veel zijn dan X maal 7,50.
Overigens zijn er nog meer (ook hier op het forum) die in 1 rit hun 7,50 er dik nee heel DIK uitgehaald hebben.
Maar voorlopig liever geen rekening rijden :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: di 6 november 2018, 10:20
funride schreef: di 6 november 2018, 09:59

Zeker, kan wellicht zijn dat ze dit niet wisten.

Maar blijf het een bijzondere constructie vinden, stel je voor dat ik straks als architect niet meer in de omgeving Utrecht mag
werken omdat vier andere met de provincie hebben besproken dat zij alleen in de regio mogen werken.....
Ik denk dat Juriaan vanuit 'het preken voor eigen parochie' het woord 'exclusief' een beetje te overmoedig gebruikt heeft. In zoverre heeft hij dus gelijk dat er nu 4 ondernemers zijn die legaal clinics mogen geven (afgezien van het feit dat hij geen clinics geeft...). En dat is nu een exclusief clubje van 4.
Wij, mtb ondernemers, zijn gelijk gesteld aan de hondenuitlaatondernemers. Ook die, ik meen 4 ondernemers, hebben exclusieve rechten. SBB bepaald de regels, zij zijn landeigenaar (We hebben het over routes op de gronden van SBB).
De mtb ondernemers betalen, net als de hondenuitlaatondernemers, leges om de routes te mogen gebruiken.
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Afgelopen dinsdag heb ik Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen gefietst. Ik start en eindig dan in Leersum en vul bij het toiletgebouwtje bij Kwintelooijen mijn bidon en camelbak weer bij voor de terugrit. Nu was het toiletgebouw op slot, gelukkig kon onderweg met vriendelijk vragen ergens bij een manage water krijgen. Ik ben buiten de routes totaal niet bekend in dit gebied daarom mijn vraag aan de locals; is er nog ergens anders een mogelijkheid om water te tappen?
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Bleiswijker schreef: za 10 november 2018, 00:08 Afgelopen dinsdag heb ik Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen gefietst. Ik start en eindig dan in Leersum en vul bij het toiletgebouwtje bij Kwintelooijen mijn bidon en camelbak weer bij voor de terugrit. Nu was het toiletgebouw op slot, gelukkig kon onderweg met vriendelijk vragen ergens bij een manage water krijgen. Ik ben buiten de routes totaal niet bekend in dit gebied daarom mijn vraag aan de locals; is er nog ergens anders een mogelijkheid om water te tappen?
Met een beetje eerbied kun je bij de begraafplaats Rhenen vullen
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Bleiswijker schreef: za 10 november 2018, 00:08 Afgelopen dinsdag heb ik Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Rhenen en Kwintelooijen gefietst. Ik start en eindig dan in Leersum en vul bij het toiletgebouwtje bij Kwintelooijen mijn bidon en camelbak weer bij voor de terugrit. Nu was het toiletgebouw op slot, gelukkig kon onderweg met vriendelijk vragen ergens bij een manage water krijgen. Ik ben buiten de routes totaal niet bekend in dit gebied daarom mijn vraag aan de locals; is er nog ergens anders een mogelijkheid om water te tappen?
Bij de parkeerplaats Prattenburg staat een watertap van Vitens.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Even op de discussie terugkomend wbt clinics ed.

Stel je bent verhuurder met a 100 mtb’s. Al deze mtb’s hebben een vignet (€750 kosten). En je stuurt soms een gids mee die de deelnemers even wat kneepjes van het fijne mtb vak meegeeft. Wat dan?

Beter dan zomaar het bos insturen want daar lees ik geregeld klachten over. Maar zijn dat dan meteen clinics? En moet je dan nog extra gaan betalen omdat je ook een gids meestuurt. Je verdient al geen ene drol in de hele outdoor sector en dan wordt alles ook nog eens dubbel belast. Het leest voor mij nu een beetje alsof SBB de melkkoe wel heeft gevonden.

#Blij dat heel veel gebieden nog zonder vignet te rijden zijn ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hanjovdberg schreef: za 10 november 2018, 17:06 Even op de discussie terugkomend wbt clinics ed.

Stel je bent verhuurder met a 100 mtb’s. Al deze mtb’s hebben een vignet (€750 kosten). En je stuurt soms een gids mee die de deelnemers even wat kneepjes van het fijne mtb vak meegeeft. Wat dan?

Beter dan zomaar het bos insturen want daar lees ik geregeld klachten over. Maar zijn dat dan meteen clinics? En moet je dan nog extra gaan betalen omdat je ook een gids meestuurt. Je verdient al geen ene drol in de hele outdoor sector en dan wordt alles ook nog eens dubbel belast. Het leest voor mij nu een beetje alsof SBB de melkkoe wel heeft gevonden.

#Blij dat heel veel gebieden nog zonder vignet te rijden zijn ..
Het is geen idee van SBB. En bij melkkoe denk ik eerder aan de Efteling.

Zoals Bert al schreef, gebeurd het met gesloten beurs, zoals het geval is bij wielerverenigingen, dan ben je vrij als men zich houdt aan de geldende toegangsregels.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaar dat ik daar ook nooit heenga (Efteling :lol: ) maar dan lees ik het idd wat anders dan zoals het in 1e instantie leek te zijn. Bedankt voor je reactie!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: za 10 november 2018, 17:06 Je verdient al geen ene drol in de hele outdoor sector en dan wordt alles ook nog eens dubbel belast.
Als dat echt zo was, dan waren er niet zoveel bedrijven/instanties etc. die dit soort mogelijkheden aanbieden. :winkie:
Lijkt me nog steeds niet meer dan terecht dat eigenaren (SBB en anderen) die hun terrein beschikbaar stellen en zien dat er geld mee verdient wordt, dat ze daar iets voor terug willen zien. Dit kunnen euro's zijn of hand/span wederdiensten.
Evenals dat die bepalen wie wel/niet (commercieel) gebruik mag maken van hun eigendom. Wie zijn wij om daar feitelijk over te oordelen.
Fredje is lang blij dat hij voor minder dan een eurocent per km daar mag fietsen :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Plak je vignet op je helm zou ik zeggen. Die helm op je hoofd (voor Lars TB en funride om de flauwe grappen voor te zijn) :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Jurriaan schreef: za 10 november 2018, 17:35 Het is geen idee van SBB. En bij melkkoe denk ik eerder aan de Efteling.
Nee nog erger van de 4 exclusieve ondernemers zelf als ik het zo begrijp.
Melkkoe voor deze ondernemers dus om de concurrentie buiten te sluiten op de heuvelrug.

Mag hopen dat dit geen landelijk trend gaat worden want anders mag elke ondernemer alleen nog maar in zijn eigen bosje les geven en
geen excursies maken naar andere bosjes.
Volgens mij geven deze ondernemers ook wel clinics/trips in het buitenland, hebben ze dit wel gemeld aan de plaatselijk landeigenaar?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Fred (mtb-sport) schreef: za 10 november 2018, 19:55 Lijkt me nog steeds niet meer dan terecht dat eigenaren (SBB en anderen) die hun terrein beschikbaar stellen en zien dat er geld mee verdient wordt, dat ze daar iets voor terug willen zien. Dit kunnen euro's zijn of hand/span wederdiensten.
Ik ga er van uit dat de ondernemers en zijn cursisten in het bezit zijn van een vignet, dan verdient SBB er toch al aan?
Moet bijvoorbeeld een ondernemer uit het noorden van het land die een dagje met zijn lokale cursisten op de UHR komt fietsten naast een vignet ook nog leges afstaan, aan SBB?
Maar dit is geen eens aan de orde want als ik het verhaal zo lees mag deze ondernemer er geen eens komen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Commerciële activiteit dus contact opnemen met de terrein eigenaar. Daar is toch niets onduidelijk aan?
Plaats reactie