NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

Vanmiddag om 14.00 uur gestart, leersum en amerongen gereden. Ongelooflijk rustig op de routes. Maar een paar bikers gezien. En 2 daarvan zaten op een tandem !
Heb deze week ook in Nijmegen gefietst. Dan zie je pas hoe goed onderhouden de routes op de UHR zijn. In Nijmegen heel veel modder (even wennen, maar ook wel weer heel mooi) en Leersum/Amerongen kurkdroog.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

gertjanzelf schreef:Vanmiddag om 14.00 uur gestart, leersum en amerongen gereden. Ongelooflijk rustig op de routes. Maar een paar bikers gezien. En 2 daarvan zaten op een tandem !
Heb deze week ook in Nijmegen gefietst. Dan zie je pas hoe goed onderhouden de routes op de UHR zijn. In Nijmegen heel veel modder (even wennen, maar ook wel weer heel mooi) en Leersum/Amerongen kurkdroog
Goed bekeken qua tijdstip, ik kwam zo rond 11:00u met de CX langs Leersum en leek bijna een optocht wat ik zag (idem bij Zeist).
Enne, volgens mij de routes stuk droger dan de fietspaden :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

gertjanzelf schreef:Vanmiddag om 14.00 uur gestart, leersum en amerongen gereden. Ongelooflijk rustig op de routes. Maar een paar bikers gezien. En 2 daarvan zaten op een tandem !
Heb deze week ook in Nijmegen gefietst. Dan zie je pas hoe goed onderhouden de routes op de UHR zijn. In Nijmegen heel veel modder (even wennen, maar ook wel weer heel mooi) en Leersum/Amerongen kurkdroog.
Ook rond 1400 gestart (Leersum, Hoge Ginkel en Amerongen). Inderdaad lekker rustig (de tandem ook nog ingehaald in het stukje Ginkel/Leersum).

Even een dikke veer in de r**t van de trailcrew stoppen. Hard gewerkt aan het vele zaagsel en brandhout langs de route te zien. Respect ook dat jullie de verantwoordelijkheid nemen om stukken parkoers vrij te geven en andere stukken juist af te zetten. Jammer dat juist de leukste afdaling van Amerongen nu afgesloten is, maar het is ff niet anders.
Ik heb iig weer lekker buiten gespeeld! :-q

(De enige blubber die ik heb gezien was op de parkeerplaats bij de Utrechtse baan)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

38x10 schreef:Jammer dat juist de leukste afdaling van Amerongen nu afgesloten is, maar het is ff niet anders.
Je zou voor de aardigheid even op die afdaling moeten gaan kijken - het is een ongelofelijke puinhoop met óveral omgevallen bomen. Het kan even duren maar het wordt straks weer prachtig.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

gertjanzelf schreef:En 2 daarvan zaten op een tandem !
Dan waren er vandaag tenminste 2 tandems onderweg - wij waren het niet want wij reden vanochtend op Amerongen. Toevallig een wit-met-rode tandem?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Yep, dame en heer.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

gertjanzelf schreef:Vanmiddag om 14.00 uur gestart, leersum en amerongen gereden. Ongelooflijk rustig op de routes. Maar een paar bikers gezien. En 2 daarvan zaten op een tandem !
Heb deze week ook in Nijmegen gefietst. Dan zie je pas hoe goed onderhouden de routes op de UHR zijn. In Nijmegen heel veel modder (even wennen, maar ook wel weer heel mooi) en Leersum/Amerongen kurkdroog.
sst..... anders krijgen anderen dat ook nog door, dan is het uit met de rust ;). Ik was vanmiddag rond die tijd ook mijn training aan het doen in Leersum. Ik vind het wel prima dat het rustig is; rijd er tenminste niemand in de weg (en omgekeerd).

Zullen we wel allemaal afspreken dat we vanaf nu niet meer remmen op de slingerafdaling van het Rood/Paars stuk. Met wat vooruit kijken hoef je daar sowiso niet al te veel te remmen, de huidige gatenkaas aan remknippen haalt de snelheid er toch al meer dan voldoende uit, en hopelijk voorkomen we erger.......
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Noin schreef: Zullen we wel allemaal afspreken dat we vanaf nu niet meer remmen op de slingerafdaling van het Rood/Paars stuk. Met wat vooruit kijken hoef je daar sowiso niet al te veel te remmen, de huidige gatenkaas aan remknippen haalt de snelheid er toch al meer dan voldoende uit, en hopelijk voorkomen we erger.......
Ik heb de hoop dat dat gaat gebeuren opgegeven en een fully besteld.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ah de Snakerun, ja het is zonde dat het een aardige tankbaan is geworden.

Echter rijden er daar ook mannen op crossers omlaag met snelheden die ik op mijn fully niet haal lol.
Dus het kan wel, maar comfortabel is anders.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Rayb81 schreef:Ah de Snakerun, ja het is zonde dat het een aardige tankbaan is geworden.

Echter rijden er daar ook mannen op crossers omlaag met snelheden die ik op mijn fully niet haal lol.
Dus het kan wel, maar comfortabel is anders.
Normaal op de Spectral, maar om 'm in de winter een beetje te sparen nu op de XC hardtail, en dan is het inderdaad aardig stuiteren. Maar dan nog, ben ik dan de enige die 't wel kan waarderen? Elke keer als ik er overheen dender, hoor ik mijn eigen domme gegiechel... :tong
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Zou het niet tegen de remknippen helpen als de bochten een kom zouden krijgen? Nu zit er maar een kleine helling in de bochten. Bijvoorbeeld kombochten zoals in Amerongen (ik weet nooit of dat nou Harry slinger of Dikke Berta is)?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lefty29 schreef:Zou het niet tegen de remknippen helpen als de bochten een kom zouden krijgen? Nu zit er maar een kleine helling in de bochten. Bijvoorbeeld kombochten zoals in Amerongen (ik weet nooit of dat nou Harry slinger of Dikke Berta is)?
Gaat echt niet helpen. Ook bij Amerongen vlak voor enkele kombochten zijn er remknippen. Zolang de ondergrond niet van beton is, blijft je dat houden.
Beetje dynamisch op je fiets zitten/staan en (bijna) nergens last van, zelfs op een hardtail. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Het klinkt mischien gek maar wij houden wel van dat hobbel dat bobbel ik rijd veel in dorst dat is voor ons soms echt veelste glad gestreken als je dan in amerongen komt is het gewoon genieten
Gewoon gaan staan op de pedalen armen een beetje gebogen en gaan!
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Gisteren ca. 15:10 vanaf de Bergweg gestart samen met een wat minder ervaren vriend. Die ging zijn 'nieuwe' Specialized daar uittesten. Excuses voor de coureur met de Lauf voorvork die we een paar minuten in een afdalingkje tegenkwamen :bier: ; ik was wat achterom aan het kijken of m'n maatje er nog reed en moest paar keer kijken om te zien dat het een ander was. :lol:

Fiets is trouwens goedgekeurd! :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ben geen fan van wasbordjes, maar om nou speciaal daarvoor een fully aan te schaffen gaat me ook wat ver. Het probleem is dat die dingen zichzelf in stand houden. Op het bewuste stukje denderde ik gisteren zonder te remmen omlaag. Althans, het eerste stuk, daarna dreigde ik, letterlijk, uit de baan te stuiteren. Moest ik toch in de ankers. (Vraag me af of dit onoverkomelijk is, of met andere rebound instellingen van de vork te voorkomen is)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie