NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat zegt hij toch niet?
Je mag best je uitleven in het bos, maar dan zonder anderen van de sokken te rijden, omver te duwen, uit te schelden e.d.
Dus niet dat je ten koste van alles (met een segmenttijd in je achterhoofd) over de route scheurt.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

38x10 schreef:Want? Als je geen wedstrijden rijdt mag je alleen maar rustig toeren? Wat een onzin!
Ik heb mijn vorige post nog eens 3x door gelezen, maar ik zie deze bewering nergens staan :roll:

Natuurlijk mag je lekker op snelheid knallen in het bos. Doe ik zelf ook.
Ik besef me echter wel dat iedereen net zoveel recht heeft als ik op het gebruik van die routes. Als er dan iemand voor mij fietst die op dat moment geen mogelijkheid heeft om even aan de kant te gaan, scheld ik 'm niet de huid vol. En kinderen jaag ik al helemaal niet op. Ik ga geen kinderen de bosjes in jagen puur zodat ik weer 5 sec sneller beneden ben.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Met wat je hierboven schrijft ben ik het 100% eens. Je eerste schrijfsel suggereert iets anders
("Sowieso vind ik Strava maar een raar verschijnsel. Als je je zo graag met anderen wil meten, dan ga je toch lekker wedstrijden rijden? Daar komen alle fanatiekelingen bij elkaar, en dan kun je laten zien wat je waard bent.")
Namelijk dat je jezelf alleen maar (met anderen) zou moeten (mogen?) meten als je wedstrijden rijdt. Dat vind ik onzin, daar is juist Strava uitermate geschikt voor. Zie het als een extra dimensie van fietsen. Een leuk elektronisch spel. Dat het spelen van het spel niet ten koste van anderen moet gaan (vooral niet als zij niet deelnemen aan het spel), dat zou voor zich moeten spreken.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:Met wat je hierboven schrijft ben ik het 100% eens. Je eerste schrijfsel suggereert iets anders
("Sowieso vind ik Strava maar een raar verschijnsel. Als je je zo graag met anderen wil meten, dan ga je toch lekker wedstrijden rijden? Daar komen alle fanatiekelingen bij elkaar, en dan kun je laten zien wat je waard bent.")
Namelijk dat je jezelf alleen maar (met anderen) zou moeten (mogen?) meten als je wedstrijden rijdt. Dat vind ik onzin, daar is juist Strava uitermate geschikt voor. Zie het als een extra dimensie van fietsen. Een leuk elektronisch spel. Dat het spelen van het spel niet ten koste van anderen moet gaan (vooral niet als zij niet deelnemen aan het spel), dat zou voor zich moeten spreken.
Het probleem is dat Strava daar wel een soort tot toe aanzet. Dat ligt niet aan Strava, maar aan de menselijke geest. Genoeg vergelijkbare voorbeelden, om maar dicht bij huis te blijven: toertochten: opeens meent een deel van de deelnemers dat ze 'alleenrecht' hebben. Ze gaan door rood licht rijden, op de verkeerde weghelft, snijden andere deelnemers. Terwijl het verder 'brave huisvaders' zijn!

Dus ja, in zoverre begrijp ik de intentie van de opmerking van Norten wel! Alleen op een daadwerkelijk afgezet parcours zou je moeten racen!

(en natuurlijk zijn er genoeg die Strava wel prima gebruiken, maar het is een vrij grote groep die er niet al te subtiel mee om gaat!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

38x10 schreef:Met wat je hierboven schrijft ben ik het 100% eens. Je eerste schrijfsel suggereert iets anders
("Sowieso vind ik Strava maar een raar verschijnsel. Als je je zo graag met anderen wil meten, dan ga je toch lekker wedstrijden rijden? Daar komen alle fanatiekelingen bij elkaar, en dan kun je laten zien wat je waard bent.")
Namelijk dat je jezelf alleen maar (met anderen) zou moeten (mogen?) meten als je wedstrijden rijdt. Dat vind ik onzin, daar is juist Strava uitermate geschikt voor. Zie het als een extra dimensie van fietsen. Een leuk elektronisch spel. Dat het spelen van het spel niet ten koste van anderen moet gaan (vooral niet als zij niet deelnemen aan het spel), dat zou voor zich moeten spreken.
Ik zeg daarmee niet dat je jezelf alleen maar mag meten met anderen tijdens wedstrijden. Dat is een aanname die je doet, en je weet wat ze daarover zeggen? :wink:

Persoonlijk vind ik Strava nog steeds onzin. Er zijn zoveel verschillende manieren om vals te spelen. Fietspad pakken in plaats van het onverharde pad waar de route eigenlijk overheen gaat, op een verhard stuk achter een brommer/scooter blijven plakken etc. Daarbij is het, zoals al eerder aangegeven, altijd een moment opname. Dus de KOM die jij vandaag pakt onder zware omstandigheden, kan over 3 dagen wel weer overgenomen worden onder veel betere omstandigheden. Is die biker dan per definitie sterker? Nee.
Ik zeg alleen maar dat als je Strava gebruikt om jezelf te meten met anderen, er betere alternatieven zijn. Zoals een wedstrijd, waarbij je op hetzelfde moment onder dezelfde omstandigheden op hetzelfde parcours met elkaar de strijd aan gaat.
Maar leven en laten leven, als je Strava gewoon leuk vindt en het ziet als een extra dimensie en motivatie voor het fietsen, ga vooral je gang. Als het maar niet ten koste van anderen gaat, maar volgens mij zijn we het daarover wel met elkaar eens :-q

Zullen we nu weer On-topic gaan? Ik heb laatst de routes Amerongen-Leersum voor het eerst gereden, en wat een fantastische speeltuin! Dat is me de autorit wel waard. Wat een mazzel heb je als dit je thuisroutes zijn!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Gaat het hier nou alwéér over dat Strava? :-{

Ik ga het voortaan Streeva noemen heb ik bij dezen besloten. :tong
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En hou er rekening mee dat de Strava tijden niet heel exact zijn.
Veel rijders gebruiken hun smartphone en dan wordt het vrij onnauwkeurig.
Ik heb al eens meegemaakt dat ik samen met een ander naast elkaar een segment reed en de uiteindelijke tijd van ons beiden enkele seconden afweek...
Heeft veel met GPS ontvangst, polling e.d. te maken.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Je moet niet op een mooie zondag je strava tijd willen verbeteren wat dat is kansloos en geeft een heleboel frustratie. Dat kun je beter doen op een regenachtige maandagochtend dan is er geen mens.

Afgezien daarvan rijden verschillende mensen met verschillend tempo de route. dat heeft verder weinig met strava te maken.

Ik heb het principe als er iemand op mn wiel hangt fietst ie blijkbaar sneller dan mij op dat moment en ga ik zo snel mogelijk even aan de kant.

Sommige mensen denken niet zo waardoor je de halve route achter iemand kan blijven fietsen.
Dan is het soms toch noodzakelijk om even netjes te roepen dat je er graag langs wilt.

Uiteraard als het kinderen zijn moet je gewoon rustig wachten en voorzichtig inhalen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Norten89 schreef:Zullen we nu weer On-topic gaan? Ik heb laatst de routes Amerongen-Leersum voor het eerst gereden, en wat een fantastische speeltuin! Dat is me de autorit wel waard. Wat een mazzel heb je als dit je thuisroutes zijn!
Dat
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Norten89 schreef: Sowieso vind ik Strava maar een raar verschijnsel. Als je je zo graag met anderen wil meten, dan ga je toch lekker wedstrijden rijden?
Ho, stop de persen. Strava op zich geen raar verschijnsel, eerder de mensen. :winkie:
Strava is ook iets sociaals, je doet ideetjes (ritten van anderen) op, je kan je overall ritjes etc. makkelijk bijhouden en niet te vergeten de beroemde ronderidders van Chris http://www.kluitech.nl/uhr/.
Enne, de redelijk veel gedownloade tracks in mijn sigje van de UHR zouden er niet zijn zonder Strava :D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Norten89 schreef:Wat een mazzel heb je als dit je thuisroutes zijn!
Funda.nl :wink:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

dubbelop schreef:
Norten89 schreef:Wat een mazzel heb je als dit je thuisroutes zijn!
Funda.nl :wink:
Neemt u de goedgevulde portemonnee dan wel even mee? :roll: :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

dubbelop schreef:
Norten89 schreef:Wat een mazzel heb je als dit je thuisroutes zijn!
Funda.nl :wink:
Ik zeg niks... :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Terug naar je eigen topic Kapitein

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=113892" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

dubbelop schreef:
Norten89 schreef:Wat een mazzel heb je als dit je thuisroutes zijn!
Funda.nl :wink:
Hahaha wauw, goede tip hé
Plaats reactie