NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het lag er inderdaad bijzonder prettig bij (Leersum en Hoge Ginkel gereden vanochtend).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hebben een jubileum te vieren. Dit weekend is het op de kop af 10 jaar geleden dat we voor het eerst met 100 mountainbikers op Amerongen mochten laten zien wat we waard waren op de 'eerste boswerkdag'. Motto: *Doe eens wat voor het bos en voor de boswachter*.
Daarna kwam alles zo'n beetje - langzaam - in beweging tot we uiteindelijk in 2014 de MTB-routes Zeist en Rhenen konden aanleggen.
Was jij erbij in 2009?

Deze forumnamen staan nog in het excel-bestand (XLS):
JJ, delfgou, The Flying V, rcoenders, Dubbelop, Rigosan, Dirty Coen, LJ Ton, Robert-Jan, charite, RoLimit, Jurriaan, Nard, wickey, Swimmie63, Jacob B, Kwast, Andries, thinair, Mirre, asphaltdude, Kooijman77, Desmodroom, kajhpc, M@rk, Frantos, posduuf, skystriker, Bartacus, Rogersantos, urban waste, backflipper, Yeti-rocker, B-man, velocio.nl, tamboe, Willem12, Kapitein Iglo

Foto's staan hier (Kodak rolletje):
https://get.google.com/albumarchive/107 ... 7otuFLdtXe

Tegenwoordig hebben we 9 routes, en elke weekend boswerkdag. (en nog steeds heel veel vrijwilligers).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi om te zien! #Amerongenfirst
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

George schreef: za 19 januari 2019, 17:57 Het lag er inderdaad bijzonder prettig bij (Leersum en Hoge Ginkel gereden vanochtend).
Hé George, we hadden elkaar zomaar kunnen treffen! Ben samen met Herman de Biker rond 11.30u vanaf het Berghuis aan Amerongen begonnen, en via Leersum en Hoge Ginkel zijn we daar ook weer teruggekomen :)

Bert, een godsgeschenk die routes.
Ik ben jullie elke keer weer dankbaar voor alle moeite...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dan hebben we elkaar net gemist, rond 11:30 zaten wij alweer in de auto (strakke planning). Volgende keer beter ;)

@Bert: Gefeliciteerd en dat we nog maar vele jaren van het groeiende netwerk mogen genieten. Ik had nooit durven dromen dat er zoveel gerealiseerd zou worden de oude situatie kennende :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://www.rtvutrecht.nl/embedded/1869365/
Spot de MTB-er die vandaag rond Leersum reed. Tien punten voor wie zijn forumnaam kan noemen. (hint: It wasn't me)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: ma 21 januari 2019, 21:04 https://www.rtvutrecht.nl/embedded/1869365/
Spot de MTB-er die vandaag rond Leersum reed. Tien punten voor wie zijn forumnaam kan noemen. (hint: It wasn't me)
Zal het niet verklappen, we zullen hem vrijdag op eea aanspreken.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Illegaal rijden!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Duidelijk. Rijdt tegen het verkeer in, dus kan maar 1 iemand zijn. (verder heb ik hem al op zijn fb langs zien komen, dus ik doe niet mee)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

bert l. schreef: za 19 januari 2019, 21:12 We hebben een jubileum te vieren. Dit weekend is het op de kop af 10 jaar geleden dat we voor het eerst met 100 mountainbikers op Amerongen mochten laten zien wat we waard waren op de 'eerste boswerkdag'. Motto: *Doe eens wat voor het bos en voor de boswachter*.
Daarna kwam alles zo'n beetje - langzaam - in beweging tot we uiteindelijk in 2014 de MTB-routes Zeist en Rhenen konden aanleggen.
Was jij erbij in 2009?

Deze forumnamen staan nog in het excel-bestand (XLS):
JJ, delfgou, The Flying V, rcoenders, Dubbelop, Rigosan, Dirty Coen, LJ Ton, Robert-Jan, charite, RoLimit, Jurriaan, Nard, wickey, Swimmie63, Jacob B, Kwast, Andries, thinair, Mirre, asphaltdude, Kooijman77, Desmodroom, kajhpc, M@rk, Frantos, posduuf, skystriker, Bartacus, Rogersantos, urban waste, backflipper, Yeti-rocker, B-man, velocio.nl, tamboe, Willem12, Kapitein Iglo

Foto's staan hier (Kodak rolletje):
https://get.google.com/albumarchive/107 ... 7otuFLdtXe

Tegenwoordig hebben we 9 routes, en elke weekend boswerkdag. (en nog steeds heel veel vrijwilligers).
Ik was erbij op de eerste boswerkdag; een leuke dag wat ik me ervan herinner; de boswachters waren redelijk verbaasd dat we met 100+ waren. We hebben toen ook redelijk wat algemeen onderhoud gedaan zoals snoeien van bomen en struiken dacht ik.
@ Bert; laten we op de schouders van de reuzen blijven! :-q

Grtz M@rk
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
jdbmtb

.
Laatst gewijzigd door jdbmtb op ma 15 juli 2019, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

jdbmtb schreef: wo 23 januari 2019, 20:53 Hallo allemaal,

Ik woon tussen de routes van Zeist en Leersum-Amerongen-Hoge Ginkel. Ik heb het dus getroffen met zo'n 'achtertuin'! ;-)

De routes zijn geweldig, met name de drieling, en het is duidelijk dat er erg veel zorg en liefde in wordt gestoken. Toch een vraag over dit onderhoud.
Enige tijd geleden (november) hoorde ik een vreemd geluid in het bos, ik dacht eerst een brommer of een crossmotor, maar het bleek iemand met een bladblazer te zijn. Ik vond dit in eerste instantie hilarisch: iemand met een bladblazer. In.Het.Bos..... In een bos staan doorgaans vrij veel bomen, blaadjes lijken mij -vooral in de herfst- een logisch gevolg.

Blijft de vraag: waarom in vredesnaam? Het maakt een rotgeluid en is letterlijk dweilen met de kraan open. Had er iemand straf ofzo?

Na wat langer doordenken dacht ik aan iets met aansprakelijkheid, maar ik hoop dat dat niet het geval is.

Wie kan mijn uitleggen waarom mensen hun kostbare vrije tijd besteden aan bladblazen in het bos ipv lekker op de mtb te rijden?
Als de routes bladvrij zijn word het blad niet tot pulp gereden, wat weer modder veroorzaakt in combinatie met regen, wat weer slechter opdroogt en weer bredere paden oplevert.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

naze1975 schreef: wo 23 januari 2019, 21:09
jdbmtb schreef: wo 23 januari 2019, 20:53 Hallo allemaal,

Ik woon tussen de routes van Zeist en Leersum-Amerongen-Hoge Ginkel. Ik heb het dus getroffen met zo'n 'achtertuin'! ;-)

De routes zijn geweldig, met name de drieling, en het is duidelijk dat er erg veel zorg en liefde in wordt gestoken. Toch een vraag over dit onderhoud.
Enige tijd geleden (november) hoorde ik een vreemd geluid in het bos, ik dacht eerst een brommer of een crossmotor, maar het bleek iemand met een bladblazer te zijn. Ik vond dit in eerste instantie hilarisch: iemand met een bladblazer. In.Het.Bos..... In een bos staan doorgaans vrij veel bomen, blaadjes lijken mij -vooral in de herfst- een logisch gevolg.

Blijft de vraag: waarom in vredesnaam? Het maakt een rotgeluid en is letterlijk dweilen met de kraan open. Had er iemand straf ofzo?

Na wat langer doordenken dacht ik aan iets met aansprakelijkheid, maar ik hoop dat dat niet het geval is.

Wie kan mijn uitleggen waarom mensen hun kostbare vrije tijd besteden aan bladblazen in het bos ipv lekker op de mtb te rijden?
Als de routes bladvrij zijn word het blad niet tot pulp gereden, wat weer modder veroorzaakt in combinatie met regen, wat weer slechter opdroogt en weer bredere paden oplevert.
En die klus kán met de hand maar 1 bladblazer vervangt minstens 10 vrijwilligers. Die kunnen hun menskracht en tijd beter besteden aan klussen die alleen met de hand kunnen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hoe ligt het parcour er bij vandaag? Modder, sneeuw, plassen, ... ?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rokl schreef: za 2 februari 2019, 11:31 Hoe ligt het parcour er bij vandaag? Modder, sneeuw, plassen, ... ?
Dat en koud/naar als toevoeging. Pakweg 2 graden met natte sneeuw kan ik niet anders benoemen. Maar ik beken wel dat ik er niet geweest ben, maar bang dat ik er niet ver naast zit.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie