NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lefty29 schreef: za 29 december 2018, 18:01 Er was regen voorspeld maar die valt erg mee tot nu toe. Ik neem aan dat het morgen goed te doen is. Vandaag nog iemand geweest die iets over de staat van het parcours kan vertellen / inschatting voor morgen kan geven?
Die miezer ook in gereden :~ , maar mag het wel een week miezeren wil je daar plassen op de trails van krijgen. Miezer was precies goed om kleding niet echt droog te houden, maar meer ook niet.
Duszzzzzzzzzzz: Lekker rijden morgen, enjoy :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanmiddag bij de oversteek Bergweg Leersum Amerongen politie, brandweer en Ambulance.
Zag wat mannen bij de marmottentrail lopen.
Geen idee verder wat er gebeurd is.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Was blijkbaar iemand in de afdaling vlak voordat je het pad omhoogpakt onderuit gegaan. Werden door 2 brandmannen gevraagd om via het wandelpad verder te rijden. Was aardig wat volk (agenten, ambulancemedewerkers en brandweer) bij iemand onder een wit kleed bezig. Ben maar niet gestopt om beter te gaan kijken, maar zag er wel naar uit. Half uur later zagen we pas de ambulance de Bergweg afrijden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er is iemand lelijk gevallen op een plek waar het ambu-personeel slecht bij kon komen. Dan vragen ze voor de zekerheid of de mannen van de brw even komen helpen met tillen en dragen. Verder geen bijzonderheden bekend.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

https://www.ad.nl/utrecht/brandweer-ame ... ~ae823a9d/
Dit dus.. Al staat hier ook weinig nieuws in.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Zag vandaag een (semi?) Eliterijder werken aan zijn toptijd. En die heeft ie gehaald, zag een hoge notering in het segment Amerongen/Leersum start Prattenburg.

Heel knap allemaal, maar ik snap eigenlijk de keuze niet om dat na te streven in de kerstvakantie op zaterdagochtend 11.30. Op de mooiste afdaling van Amerongen (stond even uit te blazen voor een tweede sessie), zag ik hem recreanten in de binnenbocht inhalen. De angst was in de ogen van het gezin te zien.

Ga dan of heel vroeg of heel laat. Of niet en pak je XC training op de minder recreant vriendelijke parcours (b'hoek, zoetermeer etc.).
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En wie was die elite rijder dan?

Ik heb ook weleens iemand in de binnenbocht van een kombocht ingehaald (op Rhenen), zo spannend hoeft dat niet te zijn.

Verder ben ik het wel met je eens dat het tijdstip niet lekker uitgezocht is.
Maar misschien was dit gewoon zijn eigen tempo zonder te pushen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Merijn. schreef: za 29 december 2018, 21:10 https://www.ad.nl/utrecht/brandweer-ame ... ~ae823a9d/
Dit dus.. Al staat hier ook weinig nieuws in.
Hopen dat het voor de rijder of rijdster mee valt en hij/zij snel weer op de fiets zit.
Oh ja, misschien wel "aardig" dit bericht over veiligheid (andere route, maar toch) https://www.tubantia.nl/hellendoorn/ext ... ~ab5770fa/

Mbt hardrijder / KOM hunter of wat dan ook: Persoon in kwestie had begrepen dat het vrijdag tegenwoordig drukker is geworden, dus ging maar op zaterdag..............
Welk tijdstip dan wel?
Waarom geen XC training op Amerongen?
Beloofd weer paar pagina's meningen tot het volgende issue weer boven komt drijven. Dat laatste hopelijk figuurlijk, nu wel lekker fietsweertje en omstandigheden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Als ik wil doortrappen ga ik of heel vroeg of einde middag. Op een zaterdag einde ochtend/begin middag stikt het van de recreanten.

Ik zou er zelf dan niet voor kiezen om in de binnenbocht van een snelle afdaling beginners in te halen.

Maar goed, er zijn geen (ongeschreven) regels, dus het staat vrij voor iedereen daar een eigen perceptie op te hebben.

Toch hoop ik de stem van de angstige recreant (die ik zelf ook ooit ben geweest) te verwoorden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het heeft niet eens zoveel met angst te maken, maar meer met het niet verwachten van iemand die je daar voorbij komt knallen. Ik ben best ervaren -sinds 1989 op de mtb- maar ik zou me ook kapot schrikken als er ineens iemand komt inhalen in een (kom)bocht.

Wel of niet beschreven regels, inhalen doe je na een waarschuwing (liefst bel, vriendelijke vraag mag ook ;-)) en op een plek waar het veilig kan. Een tijd proberen te zetten mag nooit een excuus zijn voor lomp gedrag imo.
Het maakt voor je trainingseffect ook geen biet uit of je een ietsje langer over een ronde doet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik denk dat ik weet wie je bedoelt .. ik kwam ten tijde van het ongeval net uit Leersum om het laatste stuk Amerongen te gaan doen. Ook daar werden mensen in de binnenbocht ingehaald. Tja .. zelf ging ik met mijn nieuwe fiets onderuit op een werkelijk onnodige plek. Kwestie van langere cranks en lager bottombracket. Was nog aan het opstaan toen er al iemand vroeg of ik even opzij kon gaan zodat hij er langs kon .. :~ sorry dat ik probeerde op te staan heb ik maar even gezegd .. tsss moet niet gekker worden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ALLES voor een hoog gemiddelde op Strava. Stel je voor dat je fietsmaten je uitlachen. Ik erger me dood aan die gasten. Nu ook meer last van dan in de zomer.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gewoon de routes verbieden voor Strava rijders ☝🏻
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

hanjovdberg schreef: zo 30 december 2018, 15:38 Ik denk dat ik weet wie je bedoelt .. ik kwam ten tijde van het ongeval net uit Leersum om het laatste stuk Amerongen te gaan doen. Ook daar werden mensen in de binnenbocht ingehaald. Tja .. zelf ging ik met mijn nieuwe fiets onderuit op een werkelijk onnodige plek. Kwestie van langere cranks en lager bottombracket. Was nog aan het opstaan toen er al iemand vroeg of ik even opzij kon gaan zodat hij er langs kon .. :~ sorry dat ik probeerde op te staan heb ik maar even gezegd .. tsss moet niet gekker worden.
Sommige bikers zijn zo blind als ze aan het biken zijn. Kijken alleen waar ze naartoe willen. Vannochtend lekker staan klussen op Zeist. Paar duidelijke borden opgehangen dat er geklust werd. De blik in de ogen van sommige bikers is fascinerend om te zien. De blik dat ze op dat moment van het gas moeten en hun PR niet gaan halen. De teleurstelling is gigantisch...... :lol:

Merendeel van de bikers gaat gelukkig voor ons een stuk rustiger langs of stopt zelfs :-q
JorgV
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 7 november 2014, 15:05

Vandaag voor 't eerst de routes gedaan, waanzinnig! Wel helemaal stuk, maar wat een mooi gebied en wat een mooie trials.

Het was redelijk druk, maar niet drukker dan bijvoorbeeld Schoorl op hetzelfde tijdstip naar mijn idee.
Plaats reactie