Fietsroute noordzee

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Paolo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 december 2015, 20:21
Mijn mountainbike: Sensa Livigno 29er

Heeft een van jullie ervaring met de noordzeeroute?
Ik bedoel Lf1 zoals die opt internet staat.
Is dat een mooie route voor de mtb? Zie op YouTube wel wat filmpjes staan maar daar heb ik niet echt het idee kort langs de zee te fietsen. Kom uit andere kant van het land en zoek eigenlijk een mooie mtb route met zeezicht :lol:
Ik Google niet... mijn vrouw weet toch alles beter
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Ik weet niet waar je "opt internet" gekeken hebt. ik heb de LF1 gefietst van Ouddorp naar Boulogne Sur Mer (Fr). Meer een toer/racefiets traject dan een MTB traject. Natuurlijk te fietsen met een MTB maar dat zou ik niet doen. Leuke geschiedenis-fietstocht! WOI en WOII historie in Belgie en Frankrijk.

Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Ken niet de hele route (lees fietspad) maar het stuk tussen den haag en Katwijk heb je niet bijster veel zeezicht. Wat overigens niet wil zeggen dat het geen mooi gebied is.
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En het stukje waar je wel zeezicht hebt (Zandvoort en IJmuiden-sluizen) wordt overgeslagen met een binnendoor weg.
Vreemd.
Paolo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 december 2015, 20:21
Mijn mountainbike: Sensa Livigno 29er

Ik had het idee dat je grotendeels over de duinen zou fietsen met wat zicht op zee maar dat is dus niet zo.
Ik Google niet... mijn vrouw weet toch alles beter
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nope je fietst grotendeels achter de duinen. In NH in ieder geval.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Waarom niet gewoon (grotendeels) over het strand? Volgens mij heb je daar wel aardig zeezicht... :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Paolo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 december 2015, 20:21
Mijn mountainbike: Sensa Livigno 29er

Ja idd. Neem aan dat je gewoon overal over het strand mag fietsen?!? Laatste fotos bij den Helder?
Ik Google niet... mijn vrouw weet toch alles beter
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Paolo86 schreef:Ja idd. Neem aan dat je gewoon overal over het strand mag fietsen?!? Laatste fotos bij den Helder?
Ja, volgens mij mag je nu overal op het strand fietsen, in ieder geval op Texel en vanaf Den Helder tot Zandvoort, maar hoogstwaarschijnlijk verder zuidwaarts ook. Bij sommige badplaatsen is het tijdens een aantal maanden (doorgaans vanaf mei t/m september) alleen niet toegestaan tussen 9u00 en 19u00.

Momenteel is het dus alleen een kwestie van de getijden in de gaten houden, en zorgen dat je twee beetjes wind mee hebt! En mocht het even niet lukken, kan je altijd nog (tijdelijk) de naastgelegen LF1-route opzoeken. Onderweg even bikkelen op het mtb-parcours van bijvoorbeeld Schoorl, Zandvoort of Noordwijk is uiteraard ook nog een aantrekkelijke optie. :wink:

De foto's zijn achtereenvolgens geschoten nabij Schoorl a/Zee, IJmuiden a/Zee, Callantsoog, De Cocksdorp (Texel), Bergen a/Zee, Huisduinen (vlakbij Den Helder), Huisduinen.
Paolo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 december 2015, 20:21
Mijn mountainbike: Sensa Livigno 29er

B@zz bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee. Wat voor bandenspanning zou het beste zijn ? Heb een 29er mtb.
Ik Google niet... mijn vrouw weet toch alles beter
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Paolo86 schreef:B@zz bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee. Wat voor bandenspanning zou het beste zijn ? Heb een 29er mtb.
Tja, over bandenspanning zijn al vele discussies gevoerd. Maar meestal komt het neer op... des te zachter het strand, des te minder lucht in de banden. Bij zacht strand ±1 Bar en bij hard strand ±2 Bar, en dan in de voorband ±0,2 Bar minder dan in de achterband. Beetje afhankelijk ook van je eigen gewicht.
Plaats reactie