MTB Route Giessenburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Oo dat klinkt zeker goed!
Ik fiets eigenlijk nooit hier in de buurt, maar misschien moet ik dat toch maar eens gaan doen.
Zijn er ook mtb verenigingen in de regio?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nee alleen 3 wielerverengingen...
maar het is nog niet af he ;-) 2017, 2018... (ik hoop niet later hahaha)

Toch verwacht ik wel, als het allemaal klaar is dat zich het een en ander zal gaan vormen wat een vereniging betreft....
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Dat zou wel heel tof zijn.
Loop regelmatig in park giessenburg en valt me op hoeveel mtb'ers er hier zijn.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

mud mate schreef:Ja de route op de vuilnisbelt ligt nog een beetje stil.... Maar begin oktober gaat er 12.000 m3 grond gestort worden deze mag de winter dan inklinken en in April gaan we dan volle bak aan de gang. Hiermee gaan we dus op bepaalde stukken nog een stuk omhoog. Hoogste punt komt dus nog 8 meter hoger te liggen.
Daarnaast worden er nu onderzocht wat de mogelijkheden zijn om een verbindingsroute te maken tussen de Vuilnisbelt en de Neswaarden.
Daarnaast willen wij kijken of wij aan de vuilnisbelt nog een leuke verbindingsroute kunnen maken naar de parkeerplaatsen. Deze zal enkele reis ongeveer 3 km zijn... tja en nog wat extra hoogtemeters hopen we ook in de aanvoerroute te verwerken met een paar leuke stukjes... :winkie: :winkie: :winkie:
Klinkt goed :)

En de rest van de Bommelerwaard-route? De lengte zag er veelbelovend uit op het kaartje (en Zuilichem ligt wat dichterbij voor mij ;)).
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

In totaal gaan wij dan richting de 40 a 45 km. Waarbij dan de Neswaarden een eigen route krijgt en de vuilnisbelt Zaltbommel. Daartussen is het een verbindingsroute waarbij wij proberen zoveel mogelijk onverhard te krijgen. Maar het is onvermijdelijk dat er ook enkele stukken verharde weg tussen zal zitten...
Hierbij zal wel Zaltbommel het meest uitdagend zijn en de meeste hoogtemeters te maken zijn...
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

mud mate schreef:en de meeste hoogtemeters te maken zijn...
Kun je al een beetje indicatie per rondje noemen?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Jan Willem schreef:
mud mate schreef:en de meeste hoogtemeters te maken zijn...
Kun je al een beetje indicatie per rondje noemen?
Dat is lastig JW. Want je kunt een heel rondje rijden, maar aan de ene zijde komen er dus 13 verschillende afdalingen welke er komen in verschillende moeilijkheidsgraden. Als je elke afdaling achter elkaar neemt en iedere keer dus de centrale klim neemt en dat ook aan de andere kant doet, zal je een kleine 300 hm moeten kunnen maken in een 3 a 4 km... Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een volledig rondje te rijden. Maar de echte meters moeten we dus uiteindelijk gaan nameten als die af is ;-). Maar moe kun je er zeker worden en technisch kun je je lol op met 3x rockgarden en diverse drops, maar ook voor de XC rijder is er voldoende om aan je trekken te komen. Oh ja en ook nog een steile wand met een hoek van 45 graden en 65 graden...
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

Ben echt benieuwt ..
Zal binnenkort eens een kijkje nemen, want kom regelmatig in die buurt .
Waar moet ik dan precies kijken?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hahaha, voorlopig nog niet heel veel dus... Zoals ik schreef vanaf 2017 beginnen we met fase 1. Nu beginnen we waarschijnlijk deze of volgende week al wel met zand verplaatsen op de Vuilnisbelt. Maar dat maakt hem zeker nog niet fietsbaar....

Vuilnisbelt ligt op het industrieterrein achter de waterzuivering. Ketelsteeg.
Tja en de verbindingsroute is de planning een groot deel door de uiterwaarden en langs de Eendenkade en Capreton. Dan bij Aalst buitendijks bij de Neswaarden.
Fevo
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: za 24 september 2016, 19:23

mud mate schreef:Hahaha, voorlopig nog niet heel veel dus... Zoals ik schreef vanaf 2017 beginnen we met fase 1. Nu beginnen we waarschijnlijk deze of volgende week al wel met zand verplaatsen op de Vuilnisbelt. Maar dat maakt hem zeker nog niet fietsbaar....

Vuilnisbelt ligt op het industrieterrein achter de waterzuivering. Ketelsteeg.
Tja en de verbindingsroute is de planning een groot deel door de uiterwaarden en langs de Eendenkade en Capreton. Dan bij Aalst buitendijks bij de Neswaarden.
Haha bedoelde ook niet met de fiets , maar met de auto..
Oké daar dus zal er binnenkort eens komen kijken.
Dan heb ik misschien een beter beeld kwa locatie dan.
deurty-hairy
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 december 2016, 08:14

Zijn er hier ook mensen die de baan beheren.
Ik was er zondag na een paar weken daar niet geweest, maar nu hebben ze de route omgegooid maar ik kom er nu niet echt achter wat de "nieuwe" route moet zijn.

Grtz Alex
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik ben er zondag nog geweest op de terugweg van warande veldtoertocht
ik heb er nog heerlijk 2 rondjes gereden leuk baantje
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Naast t zwembad ligt toch ook een baantje of mag je daar niet rijden normaal gesproken
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

jeroen mud 7.0 schreef:Naast t zwembad ligt toch ook een baantje of mag je daar niet rijden normaal gesproken
dat is de baan :lol: :lol:
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

bonzaiking schreef:
jeroen mud 7.0 schreef:Naast t zwembad ligt toch ook een baantje of mag je daar niet rijden normaal gesproken
dat is de baan :lol: :lol:
:D oke kom er niet vandaan joh m'n zoontje pas geleden Jan v Arkel gereden vandaar
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Plaats reactie