Halte Asselt

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Remonz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 2 december 2015, 19:12

Goedeavond mountainbikers,

Naar een tijdje niet te hebben gemountainbiket ben ik het nu weer aan het oppakken.
Ik woon in Apeldoorn en zie verschillende filmpjes voorbij komen over de single track langs het spoor richting halte Asselt.

Nu is mijn vraag eigenlijk. Van waar kan ik het beste beginnen om deze route op te pakken. En hoe lang is hij ongeveer?
Graag zou ik ook nog wat meer mooie route`s willen weten in Apeldoorn?

Alvast bedankt!
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Het makkelijkst? Naar het sportpark fietsen en vanaf daar via de straat 'de kleiberg' naar het spoor fietsen. Net voor het spoort rechtsaf en dat pad volgen met het spoor aan je linkerhand dus en dan kom je na +/- 1 km vanzelf op de singletrack. En die loopt een paar km door richting Halte Assel.

Nog leuker en makkelijker is om zondag ochtend om 9:20 bij Bar End (op het sportpark) aan te sluiten. Die rijden elke zondag ochtend van 9:30 - 12:30 in verschillende groepen door het bos. Van basic tot sport+, dus de keuze is reuze en gezellig mtb-en staat eigenlijk wel voorop.

Eerste paar keer kun je gratis mee fietsen om te kijken of je het wel wat vind.
Ach ja....
wottie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 3 augustus 2013, 17:45

Als je interesse hebt in mooie routes ten westen van apeldoorn met een lengte van 20-60km stuur dan even een pb, dan kan ik je aardig wat gps tracks geven, ook met de bewuste singletrack
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Deze track ligt er momenteel wel heul erg blubberig en vol grote plassen bij..Beter pak je andere paden totdat het weer wat opdroogt allemaal.
Remonz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 2 december 2015, 19:12

Ik heb inmiddels langs het spoor gefietst. Mooi stukje, de route lag er goed bij. Bedankt in ieder geval
Plaats reactie