Is er iets leuks in de buurt van Ede/Lunteren?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het kan hoor, ik was eerst ook te bang hahaha, als je geen dropper hebt zou ik het zadel wel even naar beneden zetten, laat maar eens weten hoe het ging!
Sneeuwmonster
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanwege de opleving van dit topic vanavond ook maar weer eens richting Lunteren geweest. Was lang geleden, want ik kon me de goede paadjes niet meer helemaal herinneren. De boswerkzaamheden hielpen ook niet mee. Als je ergens een paadje verwacht en er bevindt zich een vlakte of stapel bomen...

Wat me opviel is dat er grote MTB verbodsborden hingen bij de Valouwe. En volgens mij ook aan de overkant van de Wekeromse weg. Is dat recent? Is een redelijk essentieel stukje voor de oversteek vanaf de Hartenberg...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Die bordjes hangen er al een poos en zijn volgens mij door een particulier op de bomen gespijkerd maar aan de sporen te zien redelijk genegeerd door iedereen die idd ri. Hartenberg gaat.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ben al een tijdje niet meer die kant op geweest, bedoel je de vuilnisbelt?
Die is inderdaad afgesloten https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ng-op-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Nee, het gaat om De Valouwe. Stukje privébezit tussen de N304 en de Wekeromseweg / Edeseweg. Ongeveer ter hoogte van de Immenweg. Volgens mij stond daar in de kleine lettertjes op de groene bordjes al lang dat fietsen niet was toegestaan, maar dat negeerde iedereen. Nu staan er op de groene bordjes allemaal kleine verbodsbordjes, waaronder 1 met een MTB-er. Daarnaast hangen bij deze bordjes grotere verbodsborden specifiek voor mtb-ers. Deze: http://www.toer.cc75.nl/cc75/wp-content ... -bord..jpg

Zoals hierboven al gezegd lijkt men zich er nog steeds niks van aan te trekken, maar aangezien ik netjes ben opgevoed.... Gelukkig heb ik geen 26" dus als ik het bord creatief interpreteer zit ik nog goed :lol:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

O, dat gebied. Daar heb ik nog nooit gefietst.
Is waarschijnlijk toch veel te vlak en rechttoe rechtaan.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Is inderdaad niet bijzonder boeiend. Maar wel mijn reguliere verbindingsroute. MTB-route Ede starten vanuit Ede (eigen variant over de heide), dan de singletracks bij de Hartenberg meepakken en vervolgens via het betreffende stukje grond naar Lunteren. Volgens mij zijn er meer die het op die manier doen. Zoiets dus: https://www.strava.com/activities/1523023896" onclick="window.open(this.href);return false;
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Altijd beter dan asfalt ja
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

klaast schreef:Is inderdaad niet bijzonder boeiend. Maar wel mijn reguliere verbindingsroute. MTB-route Ede starten vanuit Ede (eigen variant over de heide), dan de singletracks bij de Hartenberg meepakken en vervolgens via het betreffende stukje grond naar Lunteren. Volgens mij zijn er meer die het op die manier doen. Zoiets dus: https://www.strava.com/activities/1523023896" onclick="window.open(this.href);return false;
Yep, klassiek rondje vanuit Ede. :-q
In de link die ik eerder in dit topic plaatste rijden we een iets leuker variant door de Valouwe die zeker niet recht toe recht aan is en 0% asfalt of fietspad. :wink:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5869
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb zondag Lunteren en Ede als een soort van gekluts ei door elkaar gereden :D en ik ben de hierboven genoemde hindernissen ook tegen gekomen, maar die verboden mountainbiken heb ik niet gezien :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Jefro98 schreef:In de link die ik eerder in dit topic plaatste rijden we een iets leuker variant door de Valouwe die zeker niet recht toe recht aan is en 0% asfalt of fietspad. :wink:
Ja door het 'rustgebied voor dieren' en over de afgesloten vuilnisbelt :lol:
Normaal gesproken rijd ik ook anders, maar ik schrok zo van die borden...
MrC11
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 26 juli 2013, 00:42

Ben hier voor het eerst in twee jaar weer naar toe geweest en moet zeggen dat de paden nog steeds erg leuk zijn en zeer technisch. Waar ik eerst alle klimmetjes omhoog kon fietsen kan ik dat nu zeker niet meer en moet ik regelmatig afstappen.

Wat ik nog wel jammer vind is dat een gedeelte met de snelle afdalingen afgesloten zijn en alleen voor voetgangers toegankelijk zijn. Daarnaast heb ik al tweemaal gehad dat voetgangers denken dat het bos van hen is en totaal niet aan de kant gaan en dan lopen zij ook nog naast elkaar. Wat verwachten zij? Dat wij regelrecht een bosje induiken, zodat zij door kunnen lopen? Dan spreek ik hen erop aan dat het bos leuker wordt voor beide partijen als we elkaar respecteren en de ruimte geven voor het uitoefenen van beide hobby's (wandelen en mountainbiken). Echter krijg ik dan alleen maar chagrijnige gezichten terug. Dit was, mijns inziens, voor twee jaar terug helemaal niet zo erg, maar sinds ze een gedeelte hebben afgesloten denken de voetgangers dat alles voor hen is.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik vermaak me er ook nog bijna iedere week wel weer.
Het wisselt de flow routes van de uhr mooi af, door de technische afdalingen en klimmetjes.
De chagrijnige mensen heb ik echter nog nooit meegemaakt.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

De locals hebben we geen enkele moeite mee, die snappen het wel.
Nu is het nog vakantietijd en zijn er volop campinggasten die het gebied meteen voor zichzelf in beslag nemen.
Heb er zelf eigenlijk nooit mee te maken gehad.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie