De nieuwe van Appelscha ! Niet voor watjes.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

TalonLok schreef:Ik vind het een verdomd pittig stukje voor als de spiertjes nog koud zijn...
Verder wel een top technisch stukje!

Mark-ering, binnenkort nog eens verkennen waar de jump zit?

Ik pak hem meestal even na een rondje Appelscha.anders is ie idd pitteg
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Barre pittig op koude spiertjes maar top rondje.
ik heb het stuk vanaf sanatorium tot de oversteek gereden en ben daarna afgehaakt richting camping.

Nadat ik eerst de mtb route gereden had
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dit stukkie heb ik helemaal gemist joh! Ik sta ook op een camping in de buurt en ben hier vandaag pal langs gereden :O

Nou, dan maar morgen verplicht nog rondje en dit trace erbij pakken :)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

PaneVino schreef:Dit stukkie heb ik helemaal gemist joh! Ik sta ook op een camping in de buurt en ben hier vandaag pal langs gereden :O

Nou, dan maar morgen verplicht nog rondje en dit trace erbij pakken :)
Is echt een aanrader :-q Ik ben in het noorden nog geen zwaardere stukken tegengekomen
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ben er vanmiddag geweest. Was wel even zoeken om de bedoelde route te pakken. Twijfel of het gelukt is ook. Maar, moet gezegd, mooi stukkie hoor!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

PaneVino schreef:Ben er vanmiddag geweest. Was wel even zoeken om de bedoelde route te pakken. Twijfel of het gelukt is ook. Maar, moet gezegd, mooi stukkie hoor!
als je vanaf kramer de banden sporen gevolgd bent dan zat je goed, of als je de kuiten verneemt dan ook :D
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik was vanochtend bij Kramer om het even te vragen. Vanaf daar ging het goed, maar na de oversteek met de sanatoriumweg was er een splitsing, die ik links nam (kennelijk). Ook een mooie track hoor, maar die stopte dis bij het Beatrixoord.
Ben toen terug gereden en heb de rechtersplitsing genomen. Dat was de bedoelde route.

Echter, boven op de hoogste klim was het een soort van krijspunt met 4-5 paden, waar niet uit te halen was waar ik naartoe moest. Toen heb ik maar wat gedaan. Kwam uiteindelijk wel bij het tunneltje uit, maar was onderweg nig flink wat andere kruisende paden tegengekomen.

Kortom, heel wat potentieel daar in dat stuk bos! Echt leuk!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Links onderuit was de goede. Die met de drop er in
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Volgende week zaterdag is er een wedstrijd die loopt over deel van dit nieuwe parcours "de acht van Appelscha". Vanmiddag vier rondjes over dit parcours gedaan, wat flink zweten was met deze temperatuur.
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Vandaag is er weer gewerkt aan dit nieuwe stuk. Vanaf de tunnel richting olmenes zijn bomen gezaagd op de plek waar de route gaat lopen.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Top.
Goed werk mannen :-q
Jarwik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 23:30
Mijn mountainbike: Haibike Big Curve 9.40

Vanmorgen ook de blauwe route van Appelscha gedaan, vanaf het bezoekerscentrum Drents Friese Wold gestart.
Dit was mijn allereerste "echte" mtb route, kreeg gelijk in het begin de vuurdoop door de technische stukjes.
Ik moest er even aan wennen hoe mijn mtb zich gedroeg in dit terrein , omdat ik alleen nog maar kilometers op de gewone weg had gemaakt.
Ik kan er dus niet echt over oordelen hoe zwaar deze route eigenlijk is, maar wat ik wel weet dat ik met een dikke grijns op mijn gezicht richting huis ben gegaan ( en modder) :D
En slechts 1x op mn bek gegaan door een diepe kuil ergens bij het begin van de zandvlakte........heb ik dat ook maar gelijk meegemaakt. :lol:
Prachtig!!
Ik zal hier zeker terugkomen.......

:oops: edit: ik zie pas net dat jullie het over een andere "nieuwe" route hebben :oops:
pain is inevitable suffering is optional
“Pijn is een emotie, die kun je uitschakelen!”
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Nieuwe route is op een paar meter af en gepijld. Hij is al te fietsen al rondje. Vanmiddag tijdens het plaatsen van de route palen werd er al volop gefietst.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Super mannen :-q
Appie83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 2016; Cube LTD Pro 2015; BMC Granfondo GF02 2015

Vandaag het nieuwe stuk er bij mee gepakt. Top aanvulling op de snelle blauwe route. Ruim 5km alleen maar klimmen en dalen. Eerste stukje vanaf viaduct was nog vrij mul, maar daarna alleen maar genieten. Deed mij beetje denken aan Schoorl. :-q
Plaats reactie