Mtb Routes Vakantiepark Leister in Roggel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Ron-Sauerland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 13 augustus 2014, 14:37
Mijn mountainbike: Big Nine 500 TFS 2015
Contacteer:

Hallo MTB genoten,

morgen (16-03) ga we een midweek naar Nederland naar vakantiepark de Leistert.

Nu ben ik opzoek naar MTB routes in deze omgeving het liefst nog vanaf het park.
Heb al wat gezocht hier op het forum en ook op de rest van internet.
Sommige gebieden zijn (te) vlak of verboden voor MTB of het zijn gewoon fietspaden!

Dus wie o wie kan mij helpen aan leuke routes?

Alvast bedankt.

Groeten Ron

Vanuit het mooie MTB gebied genaamd Sauerland :D
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Als ik kijk op mtbroutes.nl, dan zie ik niets binnen een straal van 20 km. Iets verder weg: Horst (Noord-Limburg dus), Neerkant-Liessel-Asten-Someren. Weert en Soerendonk wel dichter bij, maar wat ik zie op mtbroutes, zijn die weinig interessant...
Iets verder weg voor Zuid-Limburg wel wat opties.

En of er in de nabije regio wel interessante tracks zijn, die geen officiële route zijn, dat laat ik aan de locals over 8)
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Volgens mij ligt deze aan de Route Horst_Meterik
We Are Basta
Gebruikersavatar
Ron-Sauerland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 13 augustus 2014, 14:37
Mijn mountainbike: Big Nine 500 TFS 2015
Contacteer:

Hallo Drpaul en Dino,

bedankt voor jullie reacties en tips.

@Drpaul ik had ook op mtbroutes.nl gekeken er is wel een route dichtbij maar die is maar 6.8 km.

@Dino deze bedoel je --> http://www.mtbroutes.nl/route/1119/Horst" onclick="window.open(this.href);return false;
Die komt dus niet bij het park langs :( Maar het is wel een mooie route desnoods toch mtb achter op de auto en toch
stukje er voor moeten rijden.

Als er nog andere mensen die leuke tips hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Groeten Ron :winkie:
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Dino schreef:Volgens mij ligt deze aan de Route Horst_Meterik
Zeker niet. Is nog flink stuk rijden. Gok Km of 20 vanuit Roggel.

Heldense bossen kun je ook leuk fietsen. Is niet zo ver van Roggel en met de fiets goed te doen. Ik heb helaas geen vrij dus kan je de omgeving daar niet laten zien. Als je bij camping de Heldense Bossen begint is het gewoon de sporen volgen :D . Veel leuke singletracks, kom net terug van een rondje daar.

Eventueel kun je ook naar het Leudal rijden maar daar is wel veel afgesloten voor fietsers. Meinweg is stuk verder. Als je van je vrouw wat langer weg mag dan kun je ook de routes Brunssummerheide rijden. Ook erg leuk.
StAlTiCa
zok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: di 12 januari 2010, 21:08

Even naar het leudal.( bosgebied tussen roggel, heythuysen, haelen,neer etc.).
2 km van het park af.

Misschien niet enorm uitdagend, maar ik weet ook niet wat je precies zoekt.
Anders evt nationaal park de meinweg bij roermond.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Vanaf Leistert:
- Horst-Meterik op 25km / 25min. vaste route 18km , rondje, dus je komt terug bij de auto en je kan uiteraard vaker ;)
- Heldense Bossen 10km (kan met fiets heel gemakkelijk) (of auto parkeren bij camping Heldense bossen) veel single tracks, lichter korte heuveltjes, Naast de middenpeelweg aan de noordkant de hoogste/stijlste hellingen. Bos ligt ruwweg tussen Helden - Maasbree - Baarlo - Kessel. Wel zelf de weg zoeken. Geen bewegwijzering.
- Leudal, dichtbij , minder uitdagend, veel afgesloten voor fietsers dus ook niet inrijden !.
- Bos achter de Leistert, minder uitdagend, single tracks zul je met loep moeten zoeken.

gr Wim
- Leudal
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

wpee schreef:Vanaf Leistert:
- Leudal, dichtbij , minder uitdagend, veel afgesloten voor fietsers dus ook niet inrijden !.
Er zijn heus wel een heleboel leuke paadjes daar in het Leudal Je mag bijna overal fietsen, behalve langs het beekdal, maar dat staat aangegeven.

Als je schuin tegenover de Leistert de straat ophoven in fietst en helemaal uit rijdt, dan kom je er vanzelf binnen 10 minuten. Als je dan links van de oprit van het boerderijtje waar je dan tegenaan kijkt het bos in fiets heb je al een hele leuke singletrack te pakken (al wordt deze meestal andersom gereden)

Zoek even op strava of iets dergelijks. Er is jaarlijks een toertocht daar op 2e kerstdag. Misschien kun je deze als basis gebruiken.
Gebruikersavatar
Ron-Sauerland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 13 augustus 2014, 14:37
Mijn mountainbike: Big Nine 500 TFS 2015
Contacteer:

Hallo,

inmiddels zitten we in Roggel in vakantiepark De Leistert.

Vanmiddag even 50 km gefietst wat een mooie omgeving.

Iedereen bedankt voor de tips maar de tip van FranX78 wat betreft Strava is echt top.
Wat een routes staan er op die site en als je wat onbekend in een omgeving bent is dit wel een uitkomst.
En de 5.49 voor een maand abonnement vindt ik dit echt wel waard!

Vriendelijke Groeten,

Ron :D
marco8
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 4 maart 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Trek 8.8 Elite

Op de Camping zelf heb je ook een schitterende mini Route :lol: :lol: . (BMX Baan)
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Beetje late reactie van mij... maar misschien voor een volgende keer iets (of voor andere die iets zoeken in de buurt)...

Ik heb op gpsies.com twee routes door de Heldense Bossen staan: http://www.gpsies.com/mapUser.do;jsessi ... ame=Rudy78" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn nog meer mogelijkheden in de bossen.... Naar mijn idee bestaat het gebied uit 3 delen. Het eerste deel (vanuit Roggel) is Bovensbos, dit is redelijk vlak en weinig uitdagend. Liggen wel enkele leuke single tracks! In de winter is dit wel erg nat!
Het tweede gedeelte ligt grofweg tussen de Kesselseweg en de Middenpeelweg (de eigenlijke Heldense Bossen). Hier vind je veel korte heuveltjes (ca. 3 - 5 meter) en vooral veel single tracks. Dit is het gedeelte achter de camping in Helden.
Het derde deel is het gedeelte tussen de Middenpeelweg en Baarlo (Kesselsebergen / De Meeren). Vergelijkbaar met deel 2 maar hier zijn enkele steilere klimmentjes (vooral bij Baarlo).

Ik fiets vooral in de heldense bossen, op mijn strava staan meerdere ritten!

Er zijn hier in de buurt geen uitgezette routes. In het verleden is dit wel eens geprobeerd, maar het bos in eigendom van circa 110 eigenaren. Veel eigenaren wilden geen vaste route... Op zich jammer van de ene kant, maar voordeel is wel dat je nu overal kunt fietsen en dat je alle leuke paadjes kunt pakken! Door steeds andere rondjes te fietsen hou je ook wel wat afwisseling!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Taks voor de routes Rudy - ga volgende week naar camping Helden en zeker je routes gebruiken!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vanuit Helden met de fiets naar de Neerkant vervolgens Liessel en Vlierden en weer terug.
Mooi rondje.
Maar in de Heldense en Baarlose bossen verveel je je ook niet, en het verdraagd ook nog goed regen.
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

reaction 67 schreef:Vanuit Helden met de fiets naar de Neerkant vervolgens Liessel en Vlierden en weer terug.
Mooi rondje.
Maar in de Heldense en Baarlose bossen verveel je je ook niet, en het verdraagd ook nog goed regen.
Thks - heb je daar evt ook een track van - omgeving ziet er mooi uit!
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Even oude koeien uit de sloot halen, ik ga komend weekend hier heen en zoek nog een mede mtber die mij de leuke paadjes van de Heldese bossen of wat noordelijker kan laten zien op zondag.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie