Loosbroek "Oranje"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Heb de route vanavond voor de 1e x gebiked.... Was gelijk de laatste x.......
RaRa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 augustus 2017, 12:00

Vanuit de Gebruikersraad van de Maashorst willen wij graag in beeld krijgen welke knelpunten er zijn voor de mountainbikers. Uiteraard met speciale aandacht voor de mountainbikeroutes in het gebied, maar de vraag geldt voor het gehele gebied, dus ook buiten de vaste routes. Als je knelpunten ervaart, dan kun je deze mailen naar mtbroutesmaashorst@gmail.com. Graag locatie opgeven, eventueel voorzien van een foto. Graag aanleveren voor 6 september, dan kunnen we deze meenemen.

Voorbeelden van knelpunten kunnen zijn: last van andere recreanten, gevaarlijke situatie, ontoegankelijk, slechte staat van paden, niet aantrekkelijk, etc. Geef ook aan op een schaal van 1-10 hoe belangrijk dit knelpunt voor je is (1 = niet belangrijk; 10 = heel belangrijk). We moeten de knelpunten namelijk prioriteren; in eerste instantie worden de belangrijkste meegenomen.

Wat doen we ermee?
In de Maashorst wordt gewerkt aan natuurontwikkeling en daarnaast ook aan mogelijkheden voor recreatie.Er is daartoe de Gebruikersraad opgericht met daarin de diverse recreatievormen vertegenwoordigd. Ik zit bij de vertegenwoordiging van de mountainbikers (het MVTO samenwerkingsverband van de fietsclubs in de regio). Alle recreantengroepen verzamelen knelpunten. Deze worden besproken en hiervoor wordt indien mogelijk een oplossing gezocht.

Jouw bijdrage is dus belangrijk! Alvast bedankt!
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Heeft iemand laatst nog deze route gereden?

Is het nog te doen ?
Of zijn de slootkanten alweer te zompig???
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gei-Kek schreef: ma 26 november 2018, 22:58 Heeft iemand laatst nog deze route gereden?

Is het nog te doen ?
Of zijn de slootkanten alweer te zompig???
Ik heb de laatste maand door een kwetsuur niet meer op de fiets gezeten. Dus ook deze route niet gereden. Maar als ik bij mijn wandelingen zie hoe droog trajecten zijn die ik me vooral voor de geest haal als vaak zompig dan lijkt me de Loosbroek-route nu optimaal.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Oranje route heb ik nog steeds niet gedaan omdat het ver weg de minst interessante route van het Maashorstnetwerk is. Nog sterker de route mag van mij worden verwijderd en maak bijv in de bossen van Langenboom en in de Molenheide bij Mill een route.

ATB tochten maken veel gebruik van die bossen en er zijn daar genoeg leukere paden te vinden dan waaruit de route van Loosbroek bestaat.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wizzy82 schreef: di 27 november 2018, 19:48 Oranje route heb ik nog steeds niet gedaan omdat het ver weg de minst interessante route van het Maashorstnetwerk is. Nog sterker de route mag van mij worden verwijderd en maak bijv in de bossen van Langenboom en in de Molenheide bij Mill een route.

ATB tochten maken veel gebruik van die bossen en er zijn daar genoeg leukere paden te vinden dan waaruit de route van Loosbroek bestaat.
Van mij mogen alle routes worden verwijderd maar ze nu er in de Maashorst en Herperduin helaas toch zijn dan de Oranje route zeker niet opdoeken. Is als het niet te zompig is dat juist een van de leukste routes met zijn mooie "slootkanten".
En zeker geen extra vaste routes maken in de bossen bij Langenboom , Gassel en tussen Mill , Wanroij en de Staatsbossen. Voor de clubs die daar hun tochten houden zou het jammer zijn als die hun deelnemers aantallen ook zouden zien afnemen want dat is een van de cosequenties van de vaste routes. Vaste routes zijn niet nodig voor iemand die een beetje inventief is Die kan wel een route voor zichzelf maken en rijden. Vaak kan men de paadjes waar een tocht over is gegaan nog heel lang daarna goed herkennen en rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Eindelijk deze route gedaan. Er ontbreken een aantal bordjes. Volgens mij bij de trimbaan (net als je eruit komt). Daarvoor in een bosje ook maar dat maakte uiteindelijk niets uit, want door rechtdoor te gaan kwam je weer op de route uit. Daarnaast zijn een paar bordjes denk ik half kapot gereden door landbouwvoertuigen. Dit waren bordjes op verharde wegen. Gelukkig hadden we ook een gpx bestand bij. Jammer, dat deze route voor mijn gevoel minder onderhoudsaandacht krijgt dan de andere routes in de Maashorst (bij geen onderhoud kun je wellicht beter de route verwijderen).

De route zelf was leuk voor een keertje, maar niet speciaal genoeg om veel vaker te gaan rijden dan de andere routes van het netwerk in de Maashorst.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In deze tijd wil je een rondje rijden waar je geen mens tegenkomt; dan heb je aan Loosbroek een goeie. Helaas is er een reden dat hier zo weinig bikers zijn....
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Dat klopt, Willem... Echter ik heb wel even strava gecheckt en op de doordeweekse dag dat ik heb hem gefietst was ik toch echt niet de enige op de route. Een persoon doet hem zelfs elke maand zo ongeveer. Dat kan ik mij moeilijk voorstellen met de leukere routes in de Maashorst. Ik had op dezelfde dag ook effe een stukje blauw meegepakt en als je daar dan een segment van opent zie je dat die route 4x zo vaak wordt gereden. Ik gok dat in het weekend het verschil nog veel groter zal zijn.
Het is inderdaad wel een lekkere rustige route en met corona is dat niet zo erg.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Willem Altes schreef: wo 1 april 2020, 22:36 In deze tijd wil je een rondje rijden waar je geen mens tegenkomt; dan heb je aan Loosbroek een goeie. Helaas is er een reden dat hier zo weinig bikers zijn....
:lol:
#OpaRijdtEenIZZO
RaRa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 augustus 2017, 12:00

Momenteel wordt er door Team Maashorst een enquête gehouden over de recreatie en grazers in de Maashorst (incl. Herperduin). Wil jij eraan meewerken dat hierin ook de meningen van de mountainbikers worden meegenomen, vul dan deze lijst in. Dat kan tot 10 juni.

Je vindt de lijst hier: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... =0&c=0&w=1 of kijk op www.allemaalmaashorst.nl.

Het invullen duurt ongeveer 15 minuten en is volledig anoniem, tenzij je aangeeft dat je later nog benaderd mag worden voor een telefonisch vervolginterview.

PS Goed om te weten: wij mountainbikers zijn vertegenwoordigd in de Adviesraad van de Maashorst, die adviseert over onder andere de recreatie in het gebied en de toegankelijkheid. Ik ben samen met enkele mede-mtb-ers lid van deze adviesraad waarin wij de belangen van de mountainbikers vertegenwoordigen. Als je vragen of opmerkingen voor ons hebt dan kun je ons benaderen via de facebook pagina van het MVTO. Maar we kijken uiteraard ook regelmatig naar de posts in dit forum.
Plaats reactie