Herperduin vaste route (rood)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

deefdeef schreef:Die heuvelrug is nu inderdaad iets pittiger geworden, pad lag er heel lang maar werd niet in gebruik genomen. Vorige week waren ze ineens de paaltjes aan het verzetten.

Wel goed om te zien dat de routes netjes onderhouden worden en dat er serieus werk van gemaakt wordt om ze te behouden.
Zal binnenkort eens even een rondje wagen daar. Is alweer even geleden :oops:
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
twingens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 26 juli 2017, 12:02
Mijn mountainbike: Giant Anthem X

Er is veel onderhoud gepleegd inderdaad maar de route is er niet leuker/beter op geworden. De aangeveegde paden zijn erg hobbelig. Gelukkig zijn er in Herperduin genoeg leuke paden buiten de vaste route om mezelf te vermaken op de mountainbike.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

twingens schreef:Er is veel onderhoud gepleegd inderdaad maar de route is er niet leuker/beter op geworden. De aangeveegde paden zijn erg hobbelig. Gelukkig zijn er in Herperduin genoeg leuke paden buiten de vaste route om mezelf te vermaken op de mountainbike.
De gepijlde route is niet bepaald een aanwinst. Ik ervaar het als fietser zelfs als een achteruitgang t.o.v. de situatie in de periode zonder de route. Hetzelfde geldt voor de routes in de Maashorst. Omdat heel veel fantasieloze figuren klakkeloos de pijltjesroutes , die de allemaal vooral aan de buitenkant van de natuurgebieden liggen, volgen de kern van het natuurgebied behoorlijk ontzien wordt en dat is wel heel positief.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

Gisteren (donderdag 19/07) een zonnebril gevonden ter hoogte van Hoessenbosch.
Iemand die het dingetje kwijt is en terug wil? Roept u maar! :)
Education is important, but riding your bike is importanter!
TMB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 2 maart 2018, 15:21
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 2018

Afgelopen zaterdag de rode en groene routes gecombineerd en gisteren nog even kris kras door Herperduin gegaan. Sinds het aangeven van de routes deed ik dat steeds minder maar met het oog op de toertocht 3 september toch maar weer eens wat andere tracks gevolgd. Ik stond er zelf verbaasd over hoe mooi sommige stukken ook al weer waren en hoeveel singletracks er door het gebied lopen. Toch maar weer vaker doen voor de nodig variatie! De vaste route ligt er nu ook prima bij trouwens!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gister door Herperduin gewandeld. Daarbij ook een paar stukjes over de rode route in tegengestelde richting , want dan merk je tegemoet komende fietser eerder op kan ik tijdig plaats maken. Maar ik werd juist gepasseerd van achter door twee MTB-ers. Met genoegen kon ik dus vaststellen dat ik niet de enige ben die een route wel eens tegen de gepijlde richting in rijdt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Vanochtend rondje herperduin en maashorst gedaan....
En tot mijn verbazing is de heuvelrug bij schaijk uit de vaste route gehaald. Bizar!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ilse1978 schreef: zo 2 december 2018, 15:40 Vanochtend rondje herperduin en maashorst gedaan....
En tot mijn verbazing is de heuvelrug bij schaijk uit de vaste route gehaald. Bizar!
Bedoel je heuvelkam in het meest oostelijke deel van de route die om de zandvlakte heen loopt en iets na halfweg naar beneden "duikt"?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Ja, ik kon het niet zo goed beschrijven , maar daar inderdaad.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

ilse1978 schreef: zo 2 december 2018, 15:40 Vanochtend rondje herperduin en maashorst gedaan....
En tot mijn verbazing is de heuvelrug bij schaijk uit de vaste route gehaald. Bizar!
Heb die omleiding op Maashorst routes een tijd geleden al aangegeven.
Daar wordt binnenkort een "hypermoderne" uitkijktoren gebouwd.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Oh over heen gelezen, zie het nu inderdaad. Zonde, toch?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ilse1978 schreef: zo 2 december 2018, 23:30 Oh over heen gelezen, zie het nu inderdaad. Zonde, toch?
Ik vind het niet zonde want het maakt mij niet uit. Ik veldrij in Herperduin al meer dan 40 jaar (al voor dat de MTB zijn intrede deed) en er is al zo vaak iets veranderd. Ik vind de vaste route ondermeer overbodig omdat ik er ieder paadje ken en het niet leuk vind om steeds hetzelfde rondje te rijden. Als er die uitkijktoren verwezenlijkt is vind ik wel een nieuwe manier om op die heuvelkam te komen.
De komst van een uitkijktoren heeft voor mij heel wat meer toegevoegde waarde dan een MTB-route.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

@ Tsjibiti... Zit je niet op het verkeerde forum? Is er niet een veldrijdenforum?

Een uitkijktoren heeft daar zeker een toegevoegde waarde en de route is voor de gemiddelde mountainbiker al pittig genoeg met die stukken los zand. Zelf heb ik de route tot nu toe nog maar 2x gereden, maar voor mij is de rode route van Herpenduin pittiger dan de routes in de Maashorst zelf. De gele route (Reek) heeft ook een paar lastige stukjes.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wizzy82 schreef: ma 3 december 2018, 12:07 @ Tsjibiti... Zit je niet op het verkeerde forum? Is er niet een veldrijdenforum?
Nee , want wat hier door bijna iedereen mountainbiken wordt genoemd is in NL bijna overal gewoon veldrijden op een MTB.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Vanochtend rondje herperduin en maashorst gedaan....
En tot mijn verbazing is de heuvelrug bij schaijk uit de vaste route gehaald. Bizar!
[/quote]

Heb die omleiding op Maashorst routes een tijd geleden al aangegeven.
Daar wordt binnenkort een "hypermoderne" uitkijktoren gebouwd.
[/quote]


ilse1978 schreef:
Oh over heen gelezen, zie het nu inderdaad. Zonde, toch?

De bedoeling is dat route nadien weer in "ere" wordt hersteld.
Plaats reactie