Routes Eersel - Luycksgestel - Bladel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaag in voor het eerst in Bladel geweest. Leuk rondje, alleen erg vlak en de technische uitdaging lag vooral in de modderplassen :)
De opzet is wel leuk, stukken singletrack afgewisseld met bredere bospaden. Je kan volgas over de tracks knallen en dan op de bredere stukken wat rustiger aan doen als een soort van interval training.

Er waren wel een aantal stukken door motorcrossers kapot gereden, jammer.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Zondag 3-7 de routes van Bladel (groen) en een deel van Eersel (blauw) gereden.
Na de vele regenval van de laatste weken erg veel plassen en modder. Heb gelijk gemerkt wanneer de Conti Raceking Performance iets te kort schiet. Mijn eega rijdt met Maxxis Maxlites en dat was eigenlijk niet te doen. Het tempo lag waarschijnlijk een stuk lager dan zomers zou kunnen.

Onderweg twee motorcrossers gezien. Die reden een klein stukje MTB route (breed pad) maar gingen op een gegeven moment niet over op de singletrack maar bleven op het brede pad. Mijn indruk is dat de MTB route best gerespecteerd wordt.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Weekendje Vennenbos in het verschiet. Wordt prima weer dus de bike gaat mee. 8)

Vraagje: Route Bladel, of Eersel? Ik zoek (zoveel als mogelijk natuurlijk) de uitdaging. Brede bospaden sla ik liever over. Rondje voor mij de max 50 km.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Combineren, gaat in elkaar over. Zoek even via mtbroutes.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zover was ik al. Maar wil eigenlijk van locals weten welk rondje aan te raden is.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Daarom zeg ik ook allebei. Als je ze beiden combineert heb je een leuke route, anders ben je te snel klaar.

Ben namelijk een local.
ener
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 3 april 2015, 11:54

De routes van Bladel en Eersel overlappen elkaar voor een aanzienlijk deel. Ik zou gaan voor de route van Eersel (Blauw), die je kunt starten bij de Pals, achter het Vennenbos. Als het goed is kom je uiteindelijk ook weer bij de Pals uit. Daarna kun je het viaduct weer over en nog een stukje groene route pakken (rechtsaf) om de singletracks achter het Vennenbos te rijden. Dat is een aardig stukje. Het losse deel van de Bladelse route bevat verder wat meer brede bospaden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke, bedankt. Is een familieweekendje dus urenlang biken gaat ‘m ook weer niet worden.
2 uurtjes per dag effe eruit. En ook wel nieuwsgierig naar de omgeving.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zaterdagmiddag route Bladel gereden (kleine 30 km) met m'n zwager, die een mtb had gehuurd. Leuke route, met aardig wat singletracks en ook wat mooie boswegen. Echter.....het hoogteverschil mis je, als UHR fan zijnde, hier echt wel.
Zondag route Eersel (ruim 40 km) gedaan en daar werd ik gek van de singletracks en de pumptracks. Best leuk natuurlijk, maar op een gegeven moment betrapte ik mezelf erop dat ik me ging irriteren. Teveel geslinger, te lange pumptracks. Voor mij althans.
Bewegwijzering is ook top, al staan een aantal paaltjes niet handig geplaatst. Bijvoorbeeld tussen de struiken of vaak ook pas na een splitsing. Opletten dus.
De Kempen is een prachtig gebied, en de route's zijn dan ook zeker aan te raden maar verwacht geen veelzijdigheid. Het is allemaal een beetje van hetzelfde. Maar voor een keertje, ook gezien het prachtige weer, zeker geen spijt van gehad.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Gebeurt hier nog wel eens wat? :lol:

Vandaag het meeste van Eersel en geheel Luyksgestel gereden. Wat een hobbelzooi zeg. Niet formaatje remknip, want remmen doe je hier weinig. Maar groter tot aan pumptrack, waar er veel van ligt. Maar voor de ruige afwisseling wel leuk.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vooral Eersel, toch? Dat lange stuk langs het weiland en daarna in het bos. Ellenlange pumptrack idd.
Luyksgestel nooit gereden, wel Bladel. Die ligt er ook aan vast. Geen hoogstaande routes, veel geslinger met amper HM.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Nou, als je al die pumptrack hobbels optelt.... :lol:. Er is inderdaad nauwelijks hoogteverschil, en toch ga je langs het hoogste punt van Brabant op Luyksgestel. Maar de omgeving is erg mooi. En eerlijk gezegd, het is inspannend genoeg om over alle schade van een winter te fietsen, ook als het er zoals vandaag droog bijligt.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Weet iemand wat er aan de hand is op de blauwe route? Een hele hoop leuke singletracks zijn afgesloten en moet je over saaie brede paden de route vervolgen.

Aan het begin lijkt er ook een extra stukje parcours te komen. Of anders krijgen de wandelaars een leuke route die omhoog en omlaag loopt :)

/edit: Er schijnt groot onderhoud te zijn. Hopelijk komen de afgesloten delen terug, zo is er niet veel meer aan.
Plaats reactie