Routes Eersel - Luycksgestel - Bladel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Dopehead.NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: ma 8 oktober 2007, 22:47
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29er
Contacteer:

Als je toch deze kant in komt, probeer dan zeker eens de routes bij Waalre.
Ik woon zelf in Waalre en rijd ze regelematig en kan ze dan ook van harte aanbevelen.
Er liggen 3 lussen, waarvan de middelste (Aalsterhut route) technisch het meest uitdagend is, smalle singles aan het begin, korte bochten, etc.
De Spoorbaan route is erg leuk, lekker om warm te fietsen en wat vlakker. (bewegwijzering is wel regelmatig slachtoffer van vandalisme)
De Heezerheide route is landschappelijk erg mooi, in het midden wat leuke heuveltjes, aan het einde veel modder. :)
Aan elkaar gereden, dmv duidelijke doorverbindingen goed voor 45Km fun !
philleuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 december 2012, 21:23
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp 2013

2weken terug een route gereden in Luycksgestel. Was een leuke route tot we op een gegeven moment geen pijl meer vonden. Was ergens ter hoogte van 5-6bungalows. Dan maar de verkorte route
genomen daar.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Dit was zeker op het punt waar de Witrijt route die van Luyksgestel (Boscheindroute) ontmoet?
John 69
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 23:22
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 2

Vandaag de route eersel maar eens gereden mooie route.
Allen jammer van het weer een paar flinke regenbuien gehad :( .
Waardoor het op een gegeven moment leek dat ik 30'' wielen had.
Maar wel super genoten :D
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Het blijven mooie routes, ik rijd ze regelmatig. Vooral Eersel is de moeite waard.

Afbeelding
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Ok efkes wat vraagjes hier voor de mensen die het daar goed kennen :D . Ik dacht mezelf gisteren eens te gaan wagen aan Eersel. De Blauwe route , Parkeerplaats Laarven, Postelseweg / Bredasebaan had ik mijn wagen gezet (tijd moeten zoeken voor ik deze gevonden had :( )
Blijkbaar is het vlak na de parking waar je vertrekt al links het bos in.....3km rechtdoor door het mulle zand tegen de autostrade had ik door da ik verkeerd zat. Goede opwarming gehad in die zandbak :D
Maar nu mijn vragen , ik had ergens gelezen dat ik op een gegeven moment een bordje links en rechts tegen zou komen en daar moest ik rechts nemen (foto 1). Zo gezegd zo gedaan. Nu kom ik op en rond de 35km ofzo ineens weer 2 pijltjes tegen! Het was al rond 4uur , geen kaart bij , geen verlichting en het zou snel donker worden......Nu had ik geluk en geen geluk dat er net een andere mtb'er aankwam dus ik vroeg raad. Die mens reed hem dus ook voor de eerste keer maar zei dat de baan rechts de Postelseweg was en tja daar had ik men auto gezet. Dus ik pakte de rechtste pijl , maar op de Postelseweg stuurde hij mij links terwijl mijn auto naar rechts was :-? . Helemaal verward bordjes genegeerd en naar men auto gereden uit noodzaak :D
Kan iemand mij op een kaartje van die route aanduiden waar die pijltjes juist staan want zou graag de volledige route afmaken. Wel mooi en damn wat een hoeveelheid singletrack!!! Wel veel wortels int begin :D

Afbeelding

Afbeelding
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Ik heb op een kaartje aangegeven om welke punten het volgens mij gaat.
Als je bij foto 1 linksaf gaat wordt je naar "SBP Outdoor" aan de Witrijtseweg gestuurd, zal wel een startplaats zijn.

Bij foto 2 moet je om de route te volgen rechtdoor en vervolgens bijna meteen linksaf het bos in. Als je het pijltje rechtsaf volgt rijd je over de straat "Roten" naar de Postelseweg waar je linksaf wordt gestuurd naar het centrum van Eersel.

Inderdaad wel erg onhandig dat er bij die pijltjes niet aangegeven is welke de route volgt en welke naar een startplaats gaat.

Afbeelding
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

Wow enorm bedankt voor de moeite!! Het wordt me nu wel ineens heel duidelijk :D
Die grote blauwe P zal die parking wel zijn waar ik men auto had staan. Parkeerplaats Laarven.
Ik ben dus naar rechts gegaan , vervolgens stuk richting dorp gereden om dan aan de voetbalvelden terug via de grote baan naar men auto te rijden. Wel spijtig dat ik het laatste stuk niet heb kunnen doen. :(
Nogmaals enorm bedankt!! :-q :-q :-q :-q
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vandaag de volledige route van Bladel gereden in combinatie met die van Reusel. Bladel heeft een aantal mooie stukken, maar ook stukken die vandaag echt bagger waren. Maar goed, dit zal in deze periode overal wel zijn ;). Opzich best een aardige route, maar niet een route die ik tussen mijn favorieten ga plaatsen. Had de gopro camera vandaag mee, ga vanavond de beelden even bewerken en dan zal ik later vandaag of morgen de link naar de beelden nog wel even posten.

De route van Reusel vond ik wel prettig, leuke snelle single-tracks afgewisseld met brede makkelijke paden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bij deze de beelden van de Bladel route. Het eerste deel gefilmd via de chestmount en het tweede deel vanaf het stuur.

http://www.youtube.com/watch?v=8Nc8sWkaNXA" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Na afgelopen mei een mooie tocht op Luyksgestel en Eersel te hebben gemaakt, vandaag maar weer eens gedaan. Ook al had ik toen een hongerklop en ben ik nu iets beter getraint, maar 4 minuten sneller :-{. Deze routes hebben de recente stormen niet zo goed doorstaan (zoals veel andere routes). Er was gewoon heel veel blubber en zware grond. Dan is 70km toch wel erg lang. Ook heel veel takken en ik denk 6 bomen op het pad. Vooral op Luyksgestel diverse malen overlap met een toertocht gehad. Ik denk die van Luyksgestel (goh...). Overigens meer tegen de richting van de vaste route in dan met de richting mee :o.

Bepijling in de buurt van de Lindendreef (op route Luyksgestel) vind ik overigens niet optimaal. Het is onduidelijk dat je linksaf de Lindendreef moet volgen, vervolgens is het onduidelijk dat je een leuk paadje aan je rechter hand niet moet nemen (gezien de pijl aan de Lindendreef rechtsaf iets verderop) en tot slot is het niet duidelijk of je de eerste rechtsaf moet op de Weijerkens, of dat je daar rechtdoor moet en dan rechtsaf. Op een ander punt (op route Eersel) is er een boel gekapt en heb ik een pijl gemist. Misschien dat die er wel staat. Het gaat om deze rechtsaf. Ik pakte het brede pad er net voor, gegeven mij gps track van vorige keer. Maar de twee afslagen zitten heel dicht bij elkaar. In ieder geval geen pijl bij de kruising van brede paden gezien.

Al met al blijft het een mooie omgeving waar je lekker voelt dat je in the middle of nowhere zit. Na droogte kunnen paden erg los zijn, nu waren ze te blubberig. Volgende keer als ik deze kant op ga probeer ik iets in het midden.
BigNiner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 30 januari 2013, 14:25
Mijn mountainbike: Bulls

Goede avond,

Leuk om het filmpje van Bladel eens te kijken. Is mijn vaste trainingsroute en als ik dan nog zin heb pak ik er meestal Eersel achteraan. Die is idd. veel mooier.

Miss. komen we elkaar eens tegen.... Tenminste.. als ik weer eens aan het fietse ga. Miss. iets TE lang winterstop gehouden.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=119829" onclick="window.open(this.href);return false;
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Na zaterdag Asten/Someren gereden te hebben, zondag Eersel gedaan.
Erg leuke route om even lekker door te trappen. I.t.t. tot Asten ook super uitgepijld.
Is idd wel even verwarrend met de links/rechts pijltjes, maar de Mio wist de route duidelijk aan te geven.
Kwam natuurlijk bij dat het super-weer was. Weer een leuke aanvulling op ons reeds gereden route-bestand.
John 69
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 23:22
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 2

Vandaag sinds lange tijd weer eens op de rode route luycksgestel geweest.
Het licht er redelijk goed bij maar het blijft toch jammer van al die crossmotors op de route.
Morgen blauwe route Eersel maar eens gaan doen.
windsurfy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31 oktober 2004, 13:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 29-er. Specialized turbo levo fsr

Vandaag met een groepje Bladel gereden (groene route)
Mooie route veel afwisseling van brede paden naar singletracks.
Ondanks de vele plassen goed te berijden, en heerlijk rustig op deze route.
Plaats reactie