Nieuw mountainbike parcours Zuid-Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
40222
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 februari 2022, 20:53

hoi

Ik wil een nieuw mountainbike parcours in Zuid-Holland om precies te zijn Alphen aan den rijn.
Ik ben hier al een keer met de gemeente mee in gesprek geweest en die zijden dat ik meer mensen moest zoeken.
Dus laat het even weten of jij dit graag zou willen.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Klinkt als een heel goed onderbouwd plan ;)

Ben wel benieuwd: hoe ziet je plan eruit, wat heb je al gedaan, hoe ver ben je al, wat zijn belemmeringen, waar heb je mensen voor nodig en wat verwacht je van hen?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

En misschien wel de belangrijkste vraag, waar in het bruisende Alpen aan de Rijn dan? Fiets er vaak doorheen, veel platter ga je het niet vinden. De lokale wielervereniging heeft uit armoede maar een crossbaan gebouwd op de geluidswal naast de N11. Heb je al met hen gesproken over de eventuele mogelijkheden?
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Er is al een initiatief om een parcours in het Bentwoud te realiseren. Het Bentwoud ligt (grotendeels) binnen gemeente Alphen aan den Rijn. Hiervoor is men inmiddels bezig om een stichting op te richten. Wellicht kun je je daar bij aansluiten?
40222
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 februari 2022, 20:53

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de wielerverenigingen maar die hebben daar nog niet op gereageerd.
Ik will het parcours graag op de geluidswal naast de N11 hebben omdat daar natuurlijk een beetje hoogte verschil is.
Als het niet daar kan zou ik het graag bij de zegersloot omdat daar ook een klein stukje bos is.
De gemeente de is laatste tijd heel veel met graven bezig geweest en ik weet een paar plekken waar veel aarde ligt waar de gemeente niets mee doet. dus zouden ze daar mee een paar heuveltjes mee kunnen maken dit weet ik omdat mijn vader bij de gemeente alphen werkt. Ik weet dat er in bentwoud ook al mensen zijn maar dat is voor mij ver fietsen en ik hou wat meer van actie. Ook kan ik zelf nog niet rijden omdat ik nog geen rijbewijs mag halen. Dus in mijn eigen buurt is het fijner en wat is er erg aan twee mountainbike parcours meer.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Van de week kwam ik langs die geluidswal en zag ik al een parcours liggen naast de Wielrenbaan.
Dus de vereniging is je beste ingang denk ik.
40222
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 februari 2022, 20:53

Dat is een veldrij parcours. en ik ga het ook bij hun nog een keer proberen maar hun zullen ook mensen willen zodat ze het niet voor niets bouwen
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

40222 schreef: di 8 februari 2022, 11:48De gemeente de is laatste tijd heel veel met graven bezig geweest en ik weet een paar plekken waar veel aarde ligt waar de gemeente niets mee doet. dus zouden ze daar mee een paar heuveltjes mee kunnen maken dit weet ik omdat mijn vader bij de gemeente alphen werkt.
Maar je hebt toch wel meer nodig dan een paar plekken met aarde om een mountainbikeparcours te maken?

Ik krijg een beetje de indruk dat het aanleggen van een parcours binnen een vloek en een zucht gebeurd is en dat je dat zo wel ff kunt fixen. De realiteit is wat weerbarstiger ;)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Maar je hebt toch wel meer nodig dan een paar plekken met aarde om een mountainbikeparcours te maken?
sterker nog, je hebt niet zoveel aan aarde, dat wordt alleen maar modder. als je dan toch de moeite neemt om een route aan te leggen heb je meer aan leemhoudend zand en repak

als de plannen wat concreter worden zou je contact op kunnen nemen met Patrick Jansen
40222
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 februari 2022, 20:53

Ik weet dat het niet makkelijk is om een mountainbike parcours aan te leggen maar ik denk dat jij het onderschat hoeveel aarde ik bedoel. Bij de wielerverenigingen ligt bij de parkeerplaats een berg zand van de gemeente met ongeveer 1000 meter oppervlakte en ongeveer 3 meter hoog. Als je vanaf daar de woonwijk in gaat ligt er op een bouw terein een aarde heuvel van ongeveer 200 meter opervlakte van ook ongeveer 2 aan 3 meter hoog. In het industrie gebiet bij de renault dealer lichen een paar heuvels van ongeveer 3,5 meter hoog met een opervlakte van ongeveer 200 meter. Als je naar de genie laan gaat heb je daar een terrein met zandheuvels verspreid over het terrein. Die verschillen van oppervlakte en hoogte dus ik denk dat dat al best veel is. en de geluidswal is ook al rond de 5, 6 meter hoog
Plaats reactie