welke route is de moeite

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

jf schreef:Rheden is inderdaad slechts voor een deel echt spannend, namelijk het op en neer gebeuren in het zuidelijke deel van de route. Voor de rest zitten er ook ellenlange stukken in die niet echt boeiend zijn, maar je wel de verieteit van het natuurgebeid laten zien.

Amerongen ben ik nog nooit geweest.
Precies. Idd is het zo dat vooral het stuk over de hei na het gehobbel bij Rheden en iets verder wel erg lang duurt, maar dat wordt op een gegeven moment wel weer leuker (na de heide).
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Je kan hem toch beide kanten op rijden? Welke richting is het leukst/minst saai?
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

TBIKER schreef:Je kan hem toch beide kanten op rijden? Welke richting is het leukst/minst saai?
jf schreef:Rheden is inderdaad slechts voor een deel echt spannend, namelijk het op en neer gebeuren in het zuidelijke deel van de route. Voor de rest zitten er ook ellenlange stukken in die niet echt boeiend zijn, maar je wel de verieteit van het natuurgebeid laten zien.

Amerongen ben ik nog nooit geweest.
Het deel in het zuiden van de route. Velp / Rheden / Dieren :-q
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Marang schreef:
TBIKER schreef:Je kan hem toch beide kanten op rijden? Welke richting is het leukst/minst saai?
jf schreef:Rheden is inderdaad slechts voor een deel echt spannend, namelijk het op en neer gebeuren in het zuidelijke deel van de route. Voor de rest zitten er ook ellenlange stukken in die niet echt boeiend zijn, maar je wel de verieteit van het natuurgebeid laten zien.

Amerongen ben ik nog nooit geweest.
Het deel in het zuiden van de route. Velp / Rheden / Dieren :-q
Tbiker vraagt welke richting het leukst is. Ik heb 'm vorige keer met de klok mee gereden, maar volgens mij rijden de meesten 'm de andere kant op. Voordeel van met de klok mee is dat je op een gegeven moment een lang zeer mul zanderig stuk als afdaling hebt ipv als beklimming 8) . Ik vond de route zoals ik 'm vorige keer heb gereden iig erg geslaagd. Gewoon allebei een keer proberen :D .
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Dan doe ik wel wat Exar en Marang zeggen: aan de leuke kant blijven en dan heen en weer scheuren. Behalve als het net zulk mooi weer is als op 20 april, dan is een beetje touren ook wel geslaagd.
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

TBIKER schreef:Dan doe ik wel wat Exar en Marang zeggen: aan de leuke kant blijven en dan heen en weer scheuren. Behalve als het net zulk mooi weer is als op 20 april, dan is een beetje touren ook wel geslaagd.
Dat is mijn avondrondje: van Rosendaalseveld naar Lappendeken en terug. Dan is het tenminste niet druk met mtb-toeristen :D .
Het is trouwens meteen het leukste stuk van de officieele route.
Buiten de route is in die buurt (helaas) een onontgonnen mtb-paradijsje.


Mijdt de zondagochtend na pakweg 10:00 als het enigzins kan, je kunt dan namelijk file rijden :cry:.

Ook leuke omgeving om met je racerd rondjes te draaien (als je daar tenminste van houdt).
Marathonbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 1 januari 2004, 13:13
Mijn mountainbike: Scott USA Pro Racing

Heb tijdens de marathontraining te Amerongen die route 6x mogen rijden. Is leuk, maar na 6 keer heb je hem wel gezien. :wink:
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Marathonbiker schreef:Heb tijdens de marathontraining te Amerongen die route 6x mogen rijden. Is leuk, maar na 6 keer heb je hem wel gezien. :wink:
Dat zal vast wel ja. Maar, met welke route is dat niet zo? :D

V.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
TBIKER
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 30 september 2002, 10:31

Met onzichtbare routes.
Plaats reactie