Rheden & Apeldoorn combineren.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op het smalste stuk liggen de lussen van Rheden en Apeldoorn hemelsbreed 2,6Km uit elkaar. Dus dat leek mij interessant voor als je eens de hele dag wil rijden zonder twee keer het zelfde paadje te rijden. Nu ben ik vast niet de eerste die dat bedenkt, dus heeft iemand een mooie route (gpx) van een legaal te rijden verbinding tussen de twee routes? Of anders is het misschien een idee voor de beherende clubs om tussen deze twee routes een mooie verbinding uit te zetten zodat je 1 hele grote route krijgt?

Wat op een route van 100Km natuurlijk ook interessant is zijn locaties van goede eethuisjes langs de route. (en waar de MTB'er welkom is) Dus als je een leuk tentje langs de route van Rheden en/of Apeldoorn weet hoor ik dat ook graag.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

http://gpstracks.nl/mtbroutes-gelderland.php?id=3855" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gpstracks.nl/googlemap.php?x ... mroute=MTB" onclick="window.open(this.href);return false; Routes Posbank + Apeldoorn
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Eettentjes; op de veluwezoom route kom je langs de Carolinahoeve (lunch/pannenkoekenrestaurant met terras) en het bezoekerscentrum, op de Apeldoorn-route wil nog wel eens zo'n friet/ijskraampje staan maar heel veel meer ook niet.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bedankt. Friet en fietsen gaat niet samen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Gewoon Posbank een keer linksom en gelijk rechtsom. Rijden totaal verschillend!
Ik wilde laatst ook al doorsteken. Zon gps geval is wellicht handig... Kan je die ook in een iPhone laden?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ook een optie. Maar Radio Kootwijk is het dichtst bij mijn woonplaats. :D Dus als ik toch wil rijden waarom niet daar starten scheelt weer een paar Km met de auto. :tong

Er zijn wel iPhone apps dacht ik. Maar ik heb een Garmin vind ik persoonlijk vele malen handiger. (ze zijn ook nauwkeuriger) Als het je alleen om de kaart weergave gaat. (gratis en goede kaarten op http://www.openfietsmap.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) heb je aan een simpel dingetje al genoeg. Daarnaast kan je het zo gek maken als je zelf wil. http://www.gps.nl/fietsnavigatie/" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Als je het als Strava segment wil rijden, kun je vanaf de Cantharel Apeldoorn starten.

http://app.strava.com/activities/77117938/" onclick="window.open(this.href);return false;

Carolinahoeve is de mooiste plek voor een pannenkoek.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

tnx, ik heb ook jou gpx even geleend. Je hebt lekker door getrapt zie ik. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Hoe getrained zijn we? Heb weleens zin om t aan elkaar te knuppen met een lekkere pannenkoek tussendoor... :D

Scheelt mij de aanschaf van een Garmin ;)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Garmin is een erg fijn dingetje, mits je ook echt de functies gebruikt en het graag analyseert, denk aan hartslag, cadans etc.

Heb vorig jaar een 800edge gehaald (oud model) en ben er tot op de dag van vandaag nog steeds erg blij mee.
Denk een van mijn beste aankopen ooit.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Heb een polar rcx3, die doet alles wat ik nodig acht alleen geen gps... Dus ik tover nog weleens mijn iPhone tevoorschijn met een kaart wanneer ik te lang aan het rondrijden ben geweest en me moet oriënteren. :-D
Wanneer m'n polar ooit stuk gaat, komt er wel wat nieuws.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Aron B schreef:Hoe getrained zijn we? Heb weleens zin om t aan elkaar te knuppen met een lekkere pannenkoek tussendoor... :D

Scheelt mij de aanschaf van een Garmin ;)
Best een leuk plan. Rondje van 100Km is mijn volgende doel. Nu zit ik op rondjes van 40-60Km zie mijn Strava. Vrijdag ga ik eerst beginnen aan de Trans-Holland.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Ik vind t prima. Mooie 'Lets ride' op een flinke afstand die bijna volledig offroad is met zon 900hm?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik wil dat op termijn ook doen maar ben nu na 1 rondje Veluwezoom incl. aanrijdroute vanaf de Schelmseweg (totaal 55km) wel echt op...vind t bizar om te lezen dat sommige die Veluwezoomroute even 2x fietsen op een dagje :D maargoed je moet wat hebben om naar te streven.

Ik weet niet hoe de GPS de doorsteek aangeeft maar ik zou het vanaf de Loenermark doen (dat meest noordelijke stuk waar altijd 't meeste zand ligt). Met de klok mee, aan het eind van die zanderige stukken gaat de Veluwezoom route rechts omhoog (zand/wortels). Als je daar links gaat kom je op de asfaltweg, A50 oversteken, Woeste Hoeve, links richting Victoria hotel en daar begint dan de Apeldoorn route. :P
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De Apeldoorn Route is overigens een eitje vergeleken met de Posbank route.
Als ik zou kiezen dan zou ik eerst de Posbank route doen.

De klimmen op de Apeldoorn route zijn allemaal glooiend en gelijklopend voor zover ik me kan herinneren van een paar jaar terug.

Oja, en Posbank route met de klok mer of tegen de klok in scheelt nogal.
Voor mn gevoel is het met de klok mee een stuk zwaarder.
Plaats reactie