NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@awinkel: Inderdaad dat stukje
@ Lars TB: Niet tegen in te brengen, maar ik ben meer van wat vloeiende/doorlopende stukken (niet voor niets is Rhenen mijn favoriet).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Rhenen is ook erg goed te doen op een crosser vanwege het vloeiende geheel.
Daar waar Zeist op een crosser door de genoemde wortels toch iets meer inspanning vraagt.

Laatst weer op Zeist gereden (ik rijd meestal alleen de oostelijke UHR routes), maar de wortels vielen me nu duidelijk op.
Ik zou zelfs durven zeggen dat Zeist het meest technische rondje is van alle routes.
Even niet opletten en je zit tegen een boom of je blijft haken over een hoge wortel of een boomstronk :P

Niet slecht voor wat eerst een beginners route was :)
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Fred (mtb-sport) schreef:Vorige pagina lees ik "P.R. waardig", zou redelijk kunnen kloppen zoals het er vandaag bij lag. Dat ik geen p.r.'s reed is een ander verhaal:
Heb je er wel eens over nagedacht wat de lage temperatuur met je maximale zuurstofopname doet?

Bij ongeveer 26 graden is de maximale zuurstofopname maximaal. Bij nul graden lever je 10 procent in. Omdat oververhitting ook een rol speelt zal de ideale temperatuur voor een snel rondje ergens rond de 15 graden liggen. (Afhankelijk van vermogen, wind, lengte van de klimmen, steilte, snelheid, lichaamsbouw, vetpercentage...)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Parcours op zich lag er snel bij, maar temperatuur doet een hoop met lichaam.
Dat ik geen pr’s reed lag meer aan het feit dat ik zo’n dikke 100 km lekker aan het toeren was (voor mijn Eddington challenge) ipv te jagen op pr’s :)
Hoe dan ook, lag er lekker bij en genoten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Lars TB schreef:Dat loopt wel vloeiend. Je moet alleen wat harder sturen... :wink:
haha, precies wat ik dacht. Tis wat technischer maar niet minder flow.
rammen met die bak
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

alma1165 schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Vorige pagina lees ik "P.R. waardig", zou redelijk kunnen kloppen zoals het er vandaag bij lag. Dat ik geen p.r.'s reed is een ander verhaal:
Heb je er wel eens over nagedacht wat de lage temperatuur met je maximale zuurstofopname doet?

Bij ongeveer 26 graden is de maximale zuurstofopname maximaal. Bij nul graden lever je 10 procent in. Omdat oververhitting ook een rol speelt zal de ideale temperatuur voor een snel rondje ergens rond de 15 graden liggen. (Afhankelijk van vermogen, wind, lengte van de klimmen, steilte, snelheid, lichaamsbouw, vetpercentage...)
Je vergeet het belangrijkst...

... de fiets :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

ja zonder fiets wordt het lastig.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ja, ja: Ik weet het allemaal weer.
Korte(re) bochtjes is niet mijn ding, feitelijk nooit echt geweest met mijn lengte van 1,95 meter. Gelukkig was dat bij marathons iets minder aan de orde en nu ben ik volgens enkelen een "boswielrenner" (ook daar kan ik niet mee zitten)
In kortere bochten is ongetwijfeld een hoop in te verbeteren, maar sommige zaken kan je ook laten als je een bepaalde leeftijd gepasseerd hebt..........
Ik heb gisteren overheerlijk zo'n 5 uurtjes gefietst, zelf op het genoemde stukje. Lag niet aan het parcours, dat was top :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Kapitein Iglo schreef:
Je vergeet het belangrijkst...

... de fiets :winkie:
De fiets, daar heb ik het geeneens meer over. Dat moet op een bochtig rondje als Zeist natuurlijk gewoon een 26er zijn. :-q
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

*hapt niet*
rammen met die bak
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

alma1165 schreef:
Kapitein Iglo schreef:
Je vergeet het belangrijkst...

... de fiets :winkie:
De fiets, daar heb ik het geeneens meer over. Dat moet op een bochtig rondje als Zeist natuurlijk gewoon een 26er zijn. :-q
Zeist, bochten?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Zeist pedal strikes.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

[/quote]

De fiets, daar heb ik het geeneens meer over. Dat moet op een bochtig rondje als Zeist natuurlijk gewoon een 26er zijn. :-q[/quote]
26er das zwaar verouderd tegenwoordig rijd iedereen met een 29er veel sneller, 26 inch word ook amper meer gemaakt om die reden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bonzaiking schreef:
26er das zwaar verouderd tegenwoordig rijd iedereen met een 29er veel sneller, 26 inch word ook amper meer gemaakt om die reden.
:lol:

Dat is een misvatting. Alma is een van de laatste 26 inch rijders, maar toevallig ook de snelste. Of komt dat toch door zijn 26 inch?
Laatst gewijzigd door bouwpakket op vr 9 februari 2018, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De wielmaten discussie :bier:

Iemand nog lekker gerende op Zeist? (Ik verkoos zelf de nieuwe aanrijroute naar de rockgarden op de Nedereindse berg. Kan verkeren :winkie: )
Plaats reactie