NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef:Winter/zomer-sport? Er wordt keihard aan de routes gewerkt om ze ook in de winter berijdbaar te houden zonder dat ze te veel beschadigen. En dat lukt uitstekend! Nu zou er in mijn ogen best wel iets eerder een 'waarschuwing' uit mogen gaan, om inderdaad het kapot rijden van de UHR trails verder te voorkomen. Maar ik heb ook vaker geroepen dat de term 'trail respect' met iets meer respect behandeld mag worden... .
+1, net zoals skiën (in principe) een wintersport is, maar dat kan ook Dubai. Crocodile Trophy wordt in onze winter verreden..... Maw niets gaat voor de volle 100% op.

Maar ik verbaasde me net zoals Giant-E (vorige pagina) over het feit dat ondanks waarschuwingen (niet het beruchte t-woord) de bossen toch weer zoveel aantrekkingskracht hebben.
Niets meer of minder en als daar dan wat "oud zeer" boven komt drijven is hooguit jammer.

Verder complimenten :-q :-q :-q :-q aan onderhoudsploeg, voel me beetje schuldig dat ik achter het toetsenbord zit ipv te "tuinieren".
Zodra irritatie aan "fascia plantaris" en aanhechting "peroneus brevis" vd voet onder vontrole is, dan.....

Voor komende dagen geen orkaan of zondvloed voorspeld, dus wie weet komend weekend (lees vrijdag :winkie: ) veilig een UHR rondje maken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik begrijp 38x10 wel een beetje.. wat maakt mountainbiken nou weer een zomersport? De Olympische spelen zijn geen maatstaf want daar mogen wintersporten alleen op sneeuw of ijs. En wielrennen als alternatief? Is dat dan geen zomersport? Mogen we enkel nog veldrijden? Het zijn allemaal 4 seizoenen sporten. Het enige wat er nodig is is en beetje trailrespect..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dit gedrag had niets met trailrespect te maken, maar met gezond verstand gebruiken. Of juist niet. Ik snap dat veel bikers zondagochtend 10 uur vaste prik moéten rijden, omdat ze dat nu eenmaal al jaren doen, afwijken hiervan is schijnbaar geen optie, maar dit was echt levensgevaarlijk. Die discussie hoeven we niet meer te voeren.
Na zo'n extreme storm, amper 3 dagen erna doodleuk vlak langs tientallen bomen rijden die op scherp staan. Daarnaast lagen er ook nog bomen op sommige tracks. Ik snap daar dus helemaal niets van. Vandaar ook mijn verbazing op de A12 jongstleden zondag. Of er geen zware storm was geweest.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Daar had ik t ook niet over. Die mensen zijn gewoon dom en naief...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Stormschade update
Vanaf afgelopen vrijdag zijn we heel hard aan de slag gegaan op alle routes. Gewapend met handzaag, kettingzaag, schep en hark. Er waren zo'n 270 bomen die op de mountainbike routes waren beland. We hebben er nog "maar" 60 te gaan.

Naast de bomen op de track zijn er ook nog een aantal bomen die "op scherp staan". Deze zullen door de professionals opgeruimd gaan worden.

De volgende routes zijn nog NIET boomvrij. Blijf hier dus svp weg tot nader bericht.
- Hoge Vuursche
- Austerlitz NOORD
- Amerongen

De volgende routes zijn vrij van bomen op de track:
- Lage Vuursche
- Zeist
- Austerlitz ZUID
- Leersum
- Hoge Ginkel
- Rhenen
- Kwintelooijen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Top werk :-q
Op scherp staande bomen hebben ze de mooie naam "widowmaker" voor https://en.wikipedia.org/wiki/Widowmaker_(forestry)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bouwpakket schreef:Stormschade update
Vanaf afgelopen vrijdag zijn we heel hard aan de slag gegaan op alle routes. Gewapend met handzaag, kettingzaag, schep en hark. Er waren zo'n 270 bomen die op de mountainbike routes waren beland. We hebben er nog "maar" 60 te gaan.

Naast de bomen op de track zijn er ook nog een aantal bomen die "op scherp staan". Deze zullen door de professionals opgeruimd gaan worden.

De volgende routes zijn nog NIET boomvrij. Blijf hier dus svp weg tot nader bericht.
- Hoge Vuursche
- Austerlitz NOORD
- Amerongen

De volgende routes zijn vrij van bomen op de track:
- Lage Vuursche
- Zeist
- Austerlitz ZUID
- Leersum
- Hoge Ginkel
- Rhenen
- Kwintelooijen
Ik heb ‘m er nog niet voorbij zien komen, maar is het een idee om deze ook op de FB-pagina van MTB Utrechtse Heuvelrug te plaatsen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:
bouwpakket schreef:Stormschade update
Vanaf afgelopen vrijdag zijn we heel hard aan de slag gegaan op alle routes. Gewapend met handzaag, kettingzaag, schep en hark. Er waren zo'n 270 bomen die op de mountainbike routes waren beland. We hebben er nog "maar" 60 te gaan.

Naast de bomen op de track zijn er ook nog een aantal bomen die "op scherp staan". Deze zullen door de professionals opgeruimd gaan worden.

De volgende routes zijn nog NIET boomvrij. Blijf hier dus svp weg tot nader bericht.
- Hoge Vuursche
- Austerlitz NOORD
- Amerongen

De volgende routes zijn vrij van bomen op de track:
- Lage Vuursche
- Zeist
- Austerlitz ZUID
- Leersum
- Hoge Ginkel
- Rhenen
- Kwintelooijen
Ik heb ‘m er nog niet voorbij zien komen, maar is het een idee om deze ook op de FB-pagina van MTB Utrechtse Heuvelrug te plaatsen?
Staat ie op, mét een aantal prachtige foto’s :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Die foto's inderdaad "mooi", maar wat een geweld moet het zijn geweest tijdens die storm.
Dan vallen die paar dakpannen bij mij thuis nog wel mee.
1 voordeel: Open haardhout binnenkort in de aanbieding..........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Die foto's inderdaad "mooi", maar wat een geweld moet het zijn geweest tijdens die storm.
Dan vallen die paar dakpannen bij mij thuis nog wel mee.
1 voordeel: Open haardhout binnenkort in de aanbieding..........
Ja, ik kwam gisteren langs Anna’s Hoeve (voor de lokaal bekenden in het Gooi) en daar zijn op één plek zo’n 20 bomen in één grote kluster tegelijk neer gegaan (gedeeltelijk over een vijver). Filmische taferelen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

vibemaker schreef: Staat ie op, mét een aantal prachtige foto’s :-q
Ah, had ik blijkbaar gemist, ga ff kijken en delen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

vibemaker schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Die foto's inderdaad "mooi", maar wat een geweld moet het zijn geweest tijdens die storm.
Dan vallen die paar dakpannen bij mij thuis nog wel mee.
1 voordeel: Open haardhout binnenkort in de aanbieding..........
Ja, ik kwam gisteren langs Anna’s Hoeve (voor de lokaal bekenden in het Gooi) en daar zijn op één plek zo’n 20 bomen in één grote kluster tegelijk neer gegaan (gedeeltelijk over een vijver). Filmische taferelen.
Doet een (klein) beetje denken aan "Kyrill" strom in 2007 in Sauerland. Bij ons toen ook zware storm, maar daar grote percelen in 1x plat.
Voorbeeld http://www.alt-plettenberg.de/wp-conten ... rill-4.jpg
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Zojuist is ook Austerlitz Noord boomvrij gemaakt. Dus Austerlitz en Zeist helemaal te fietsen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef:Zojuist is ook Austerlitz Noord boomvrij gemaakt. Dus Austerlitz en Zeist helemaal te fietsen
En dat op een gewone schooldag :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

vibemaker schreef:
bouwpakket schreef:Zojuist is ook Austerlitz Noord boomvrij gemaakt. Dus Austerlitz en Zeist helemaal te fietsen
En dat op een gewone schooldag :-q
Die lui zijn helemaal gestoord
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie