NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

aangezien het de hele nacht en ochtend droog is gebleven in zeist. iemand al langs de route gekomen?
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Volgens mij is er ook vannacht nog neerslag gevallen.
Al was dat niet zo, hoe snel verwacht je dat de routes drogen na de vele neerslag en lage temperaturen?
Je zegt een half uur geleden zelf nog: Ja is het zo erg mannen??had stiekem gehoopt dat het nu toch wel toegankelijk zou zijn
Bouwpakket gaf vannacht nog aan dat het kletsnat is.
Er zullen vast mensen zijn die dat weerleggen. Die hebben 1. Geen hekel aan modder, of 2. Een hekel aan hun vrouw, of 3. Geen idee dat ze een mooie route slopen/Weinig trail respect.
Vaak is het een combi.
Stiekem hoop ik dat jij onder geen van deze 3 punten valt...
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

At1 schreef:Volgens mij is er ook vannacht nog neerslag gevallen.
Al was dat niet zo, hoe snel verwacht je dat de routes drogen na de vele neerslag en lage temperaturen?
Je zegt een half uur geleden zelf nog: Ja is het zo erg mannen??had stiekem gehoopt dat het nu toch wel toegankelijk zou zijn
Bouwpakket gaf vannacht nog aan dat het kletsnat is.
Er zullen vast mensen zijn die dat weerleggen. Die hebben 1. Geen hekel aan modder, of 2. Een hekel aan hun vrouw, of 3. Geen idee dat ze een mooie route slopen/Weinig trail respect.
Vaak is het een combi.
Stiekem hoop ik dat jij onder geen van deze 3 punten valt...
rustig..... ik ben juist iemand die #trailrespect hoog heb staan. had hoop dat het miss wel mee zou vallen aangezien ik drang heb om te fietsen. maar dat wordt dus een asfalt rondje vandaag. en ik heb me de afgelopen weken al vaker verbaasd dat de routes sneller droog waren dan verwacht dus vandaar mijn vraag. maar geen paniek gelijk he daar leek het namelijk wel een beetje op bij je... asfalt here i come hahaha
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Let de stigterpad is een mooi stuk alternatief voor asfalt.
Vies word je er overigens ook wel van.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dus alle boswielrenners stonden dus weer op de overvolle parkeerplaatsen om onze kwetsbare route's aan gort te rijden, terwijl ze momenteel droog kunnen stoempen op het zonnige asfalt? Wie legt 't me alsjeblieft eens uit?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

RoySmit schreef:aangezien het de hele nacht en ochtend droog is gebleven in zeist. iemand al langs de route gekomen?
Wat was Austerlitz slecht vandaag. Nog niet eerder zo slecht geweest :oops: Ik zat vast geroest in de #52in52 challenge. Verstandiger zou het Let de Stigterpad geweest zijn.

Zo dat was mijn biecht, fijne zondag :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Giant-E schreef:Dus alle boswielrenners stonden dus weer op de overvolle parkeerplaatsen om onze kwetsbare route's aan gort te rijden, terwijl ze momenteel droog kunnen stoempen op het zonnige asfalt? Wie legt 't me alsjeblieft eens uit?
Combinatie van wemoetenfietsenwanthetiszondagochtend en de Nederlandse Mtb mentaliteit.

Niets aan te doen, wees blij dat jij/wijzelf niet verplicht zijn tot deze zondagochtend in een overvol bos met honden en kinderwagens :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lees weer van alles over "boswielrenners" en "het is zondagochtend". Denk dat velen zich een beetje verkeken hebben in hetgeen gisteren viel en hoopten dat het mee viel.
Dan help een droge nacht bij pakweg 0 graden weinig om het parcours redelijk droog te krijgen. Denk dat het a.s vrijdag (wat een toeval) kurkdroog is op de UHR.......
Vandaag maar "beperkt" tot een mooie gravelrit over de UHR via de diverse paden zoals LdS, fietspaden, wat asfalt en enkel (breed) bospad.
Afbeelding
Voor wie niet weet wat LdS is, hierboven het antwoord.

Afbeelding
Toch nog een beetje winter

Afbeelding
Tip vd dag: Ga geen pad in waar een bordje staat met iets van bosbouw.....

Wat Rayb81 zegt: Ook van LdS wordt je heel smerig, althans een deel van je fiets. Met spatbordjes scheelt het een hoop en 3x maal raden wat deze ouwe gek op zijn CX heeft zitten.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

+1 Fred (mag ook gezegd ;-) ). Het is dat ik dit hele weekend al geboekt was, maar anders was ik hoogstwaarschijnlijk nietsvermoedend die kant opgekomen. Ondanks respect voor de trails en materiaal, simpelweg omdat ik geen modderbende zou verwachten.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Wie weet hoe Zeist erbij ligt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

38x10 schreef:+1 Fred (mag ook gezegd ;-) ). Het is dat ik dit hele weekend al geboekt was, maar anders was ik hoogstwaarschijnlijk nietsvermoedend die kant opgekomen. Ondanks respect voor de trails en materiaal, simpelweg omdat ik geen modderbende zou verwachten.
Zenks :-q (enne, geen spijt dat ik ben gaan CX'en). Bewaar UHR wel voor later.
The GIANT Men schreef:Wie weet hoe Zeist erbij ligt.
Nat, vies. Lees maar diverse verslagen op Strava.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Fred (mtb-sport) schreef:Bewaar UHR wel voor later.
Eerder dan april zien ze mij daar niet. Volgens mij is alles weer verrot gereden. Ik loop wel een uurtje hard, erg goed als crosstraining.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nou, mij wel. Komende week droog en koud. Ik voorspel perfecte omstandigheden komend weekend.

(Disclaimer: aan deze voorspelling kunnen geen enkele rechten worden ontleend. Ik roep ook maar wat. :-P )
Laatst gewijzigd door 38x10 op zo 4 februari 2018, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef:Nou, mij wel. Komende week droog en koud. Ik voorspel perfecte omstandigheden komend weekend.

(Disclaimer: aan deze voorspelling kunnen geen enkele rechten worden ontleend. Ik roep ik maar wat. :-P )
Alleen niet klagen dat het zo hobbelig is. Dat hebben de bikers van dit weekend geregeld
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mij zal je nooit horen klagen over dat gehobbel, daarvoor doet Fredje zijn oefeningen 2x per week bij Lijf&Visie om het ouwe lijf in shape te houden zodat hij (eigenwijs) op een hardtail kan blijven rijden.......
Maar ik hoop eerlijk gezegd dat misschien a.s. woensdag al mogelijk is om een blokje UHR (dan onverhard) te rijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie