NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ja heerlijk droog rondje zeist. Ik zag op een bord staan
I♡ ZEIST nou zo voelde het ook.
Gelijk even 2 nieuwe vignetten gekocht bij het jagershuus dus al met al
een perfecte zondag ochtend :P
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Twee weken geleden voor het eerst Zeist gereden, toen ook meteen wat beelden geschoten. Helaas nu pas de tijd gekregen om ze te bewerken. Het gaafste vond ik de afdaling die begint bij 15 sec in het filmpje, heerlijke flow en een gave drop onderaan! Op 1.25 nog een bijna crash, voorwiel gleed weg maar kon hem nog net opvangen. :winkie:

Conclusie: Zeer toffe route en kom zeker nog eens terug. :-q

Bij deze de beelden:

https://www.youtube.com/watch?v=7zuZpAhpZuk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Twee weken geleden voor het eerst Zeist gereden, toen ook meteen wat beelden geschoten. Helaas nu pas de tijd gekregen om ze te bewerken. Het gaafste vond ik de afdaling die begint bij 15 sec in het filmpje, heerlijke flow en een gave drop onderaan! Op 1.25 nog een bijna crash, voorwiel gleed weg maar kon hem nog net opvangen. :winkie:

Conclusie: Zeer toffe route en kom zeker nog eens terug. :-q

Bij deze de beelden:

https://www.youtube.com/watch?v=7zuZpAhpZuk" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke clip! krijg gelijk zin om weer te gaan :-q
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja leuke clip idd Koenuhhh! Je rijdt ook n lekker tempo zo te zien.

Ik was er gister ook weer ff, 3 rondjes gedaan. Het was fris, maar t lag er wel goed bij, wat kleine plassen maar niet veel. Toevallig lag bij die drop waar je het over hebt in je clip op de meest ideale landingsplek nu wel n behoorlijke plas...nog wel te ontwijken maar niet meer de ideale lijn zeg maar. ;)

Zeist behoort wel tot mijn favo trails...goed voor je bochtentechniek en ook lekker op snelheid te rijden. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooi stukje stuurwerk :)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wij sluiten dit weekend onze goed onderhouden MTB Routes in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug tussen Rhenen en Lage Vuursche in verband met de te verwachten vloed aan winterse neerslag.
We noemen dat #trailrespect. We voorkomen hiermee met jullie hulp dat jullie en onze paden uitslijten. De #trailcarecrew is alvast heel blij als jullie dit weekend de kerstboom gaan opzetten. Als je echt heel graag naar buiten wilt, ga dan bijvoorbeeld wandelen

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Was er vorige week zondag na goede berichten hier ingetrapt toch te gaan. Geloof het maar je wil er dit weekend al helemaal niet zijn als je van je fiets en je trails houd. Goed weekend allen
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Sorry hoor, maar mn fiets moet gewoon zn bek houden en fietsen. De trails daarentegen. Als er sneeuwt ligt zondag ram ik em over t strand. Niets mooiers!
rammen met die bak
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Gister gaan harlopen ipv fietsen.. het bos was 1 water ballet, en natte sneeuw is het ergst want dat blijf op de trails liggen, zeker als er beetje vorst in de grond zit, veranderd de eerste 3 cm van de toplaag direct in modder. komende dagen is echt een no go,
chirurg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur cc

Hardlopen... bij mij al jaren HET alternatief bij slecht weer (of te weinig tijd).... zouden meer mensen moeten doen.....
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

chirurg schreef:Hardlopen... bij mij al jaren HET alternatief bij slecht weer (of te weinig tijd).... zouden meer mensen moeten doen.....
+1. :-q Morgen 15 km Bruggenloop in Rotterdam. Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef:+1. :-q Morgen 15 km Bruggenloop in Rotterdam. Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn?
Ik zou er blij mee zijn, maar hardlopen is "mission impossible" voor mij. Maar veel succes morgen en hopen dat het weer mee zal vallen. Ik ga wat clubleden gek maken tijdens onze Zwift ride.
Bos krijg je mij voorlopig niet in, misschien op CX maar verder voorlopig prut.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Ook komend weekend (16 en 17 december) vragen we iedereen dringend om #trailrespect voor de door ons als vrijwilligers goed onderhouden MTB-routes in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug tussen Rhenen en Lage Vuursche.
De sneeuw en regen (90 mm in de afgelopen week!) hebben de routes geheel doorweekt. Daarnaast heeft de sneeuw veel takken en soms halve bomen doen afbreken en op de trails laten belanden. Een deel van deze takken hangt nog ‘op scherp’ en kan spontaan naar beneden komen.
Wij hebben tijd nodig om alles op te ruimen en de route heeft tijd nodig om op te drogen zodat er geen overmatige slijtage ontstaat. Wij zouden zelf ook liever fietsen maar dat is nu even niet bevorderlijk voor de routes.
Vanzelfsprekend zijn jullie de eersten die we op de hoogte brengen dat je weer los kan.

Afbeelding

Afbeelding
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

DE MEESTE ROUTES ZIJN WEER OPEN!
Vanaf morgen (zondag 17 december) zijn vrijwel alle routes op de Utrechtse Heuvelrug weer open! Er is met man, macht, (ketting)zaag en bijl gewerkt aan het weghalen van omgevallen bomen en afgebroken takken. Daarbij bleek dat de routes er - voor deze tijd van het jaar - prima bijliggen met uitzondering van Continental Austerlitz-Noord.
Dat is te danken aan al die mensen die vorig weekend en de afgelopen week niet hebben gefietst. De rust heeft goed uitgewerkt op de routes, dank daarvoor. Daarom kunnen we iedereen uitnodigen om vooral weer te komen fietsen!
Op de routes Zeist en Leersum zijn er omgevallen bomen die we niet konden verwijderen. Op route Zeist gaat het om een boom net voorbij paal 34 net na het kruisen van een fietspad. Op route Leersum ligt er een boom bij paal LE90, kort voordat je weer bij de Donderberg bent. Om de Leersumse boom zit rood-wit lint gewikkeld dus die kun je niet missen. En blijf op alle routes opletten, want er ligt hier en daar nog aangevroren sneeuw – het is winter …….

Kettingzaag was wel nodig:
Afbeelding

Boom bij Leersum LE90:
Afbeelding

Continental Austerlitz: water!
Afbeelding

Continental Austerlitz: droog!
Afbeelding
Gebruikersavatar
hubert002
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 11 september 2014, 21:17
Mijn mountainbike: Hybride blokje; Andorrees

Vandaag Zeist gedaan, wat plasjes maar verder ok. Het asfalt was echter verraderlijk glad (blauwe heup).
Wat is er een hout naar beneden gekomen, veel naast de track maar ook wel erop. Losse takken waren al wel aan de kant getrokken, voor wat er nu ligt moet echt gezaagd worden schat ik zo in.
Onder de indruk hoe de route zich heeft hersteld na alle neerslag. Hulde.
Mountains aren't just funny, these are hill areas!
Plaats reactie