NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef:Op rustig tempo komt Zeist niet tot zijn recht. Op de limiet is juist deze UHR-track geweldig.
Klopt helemaal wat je zegt, vooral het Bormia gedeelte ‘moet’ je bijna stevig doortrappen voor de extra funfactor.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Vandaag weer een lekker rondje Zeist gedaan. Nu kwam ik 2 wandelaars tegen op de route langs de a12. Ik heb daar nooit last van maar vraag mensen wel altijd of ze weten dat ze op een mtb route lopen. Deze mensen wisten het en vertelde me dat dat gewoon mag. Nu vraag ik me af in hoeverre dat waar is. Met 2 wandelaars heb ik echt geen moeite maar stel je voor dat er hele drommen mensen gaan lopen.
Staat er ergens aangegeven of het wel of niet toegestaan is?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Formeel zijn ze niet te weren. Maar de boswachter en BOA's (net als de bikers) zien het liever niet. Het is niet voor niets dat er zoveel tijd en geld in gestopt is om de recreantenstromen te scheiden. MTB'ers op hun eigen track en de wandelaars op alle andere paden.

Ik vraag ze altijd netjes om van de route af te gaan. Soms reageren ze echt debiel waardoor ik me dan ook niet in kan houden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Ja precies dat. Er wordt veel moeite gedaan om de mtb van de wandelpaden af te houden en dan gaan ze op de route lopen :(
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Vooral als ze dat bewust doen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Erik1974 schreef:Ja precies dat. Er wordt veel moeite gedaan om de mtb van de wandelpaden af te houden en dan gaan ze op de route lopen :(
Overtreffende trap: trailrunners :(
Ik denk dat in 90% van de gevallen het onwetendheid is en sommigen denken "wat een leuk wandelpad".
10% hou je toch, maar andersom ook. (scheelt, dat dit op vrijdag minder aan de orde is. (tip vd dag...)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bouwpakket schreef:
Ik vraag ze altijd netjes om van de route af te gaan. Soms reageren ze echt debiel waardoor ik me dan ook niet in kan houden
Precies !, denk dezelfde wandelaars tegengekomen , kreeg nog een soort verwijt naar me toe omdat ik ze net kon ontwijken !. Maar heb ook nog drie bikers aangesproken op het rijden zonder helm op de trail , ook daar was het moeilijk inhouden na hun commentaar . Ik dacht dat er iets met de verzekering was als je letsel krijgt en je zonder helm rijdt ? :roll:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tja, zonder helm. Is niet verplicht, ook niet op de MTB en/of routes. Niet slim, voorzichtig uitgedrukt. Laat ik het zo zeggen: ik weiger met lui samen te fietsen zonder helm, dan maar alleen. (oeps, doe ik al vaker)
Maar voor we het weten hebben we weer 3 pagina's discussie wel/geen helm......
Voor de rest blijft het op de trails altijd rekening houden met wandelaars (wel of niet bewust "verdwaalt").
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Fred (mtb-sport) schreef:
Erik1974 schreef:Ja precies dat. Er wordt veel moeite gedaan om de mtb van de wandelpaden af te houden en dan gaan ze op de route lopen :(
Overtreffende trap: trailrunners :(
Ik denk dat in 90% van de gevallen het onwetendheid is en sommigen denken "wat een leuk wandelpad".
10% hou je toch, maar andersom ook. (scheelt, dat dit op vrijdag minder aan de orde is. (tip vd dag...)
Ik ga ook vaak doordeweeks dus dat zit wel goed. Vandaag was het echter prima weer dus toch maar even een rondje gedaan, niet in de ochtend trouwens, dan is het mij te druk.
En nogmaals 2 wandelaars lig ik niet wakker van maar als men elkaar gaat vertellen dat er van die leuke avontuurlijke paden in het bos liggen om te gaan wandelen krijgen we geheid een keer een incident.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Je hebt 100% Erik. Ik weet wel dat bij een botsing tussen wandelaar en MTB'er, wie de schuld krijgt (wel of niet terecht). Zo zit het in elkaar.
Hopen dat het aantal wandelaars niet al te groot zal worden. Scheelt dat 90% van de wandelaars niet verder dan 1.000 meter vanaf een parkeerplaats komt.
Anders het fietsbelletje (ja ja) ook maar in het bos gebruiken :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

De vorige boswachter zei eens dat als het de spuigaten gaat uitlopen met wandelaars op de MTB routes dat er dan een verbod kan komen voor wandelen op de tracks. Zover is het gelukkig nog niet en komen er niet nog meer borden in het bos.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Ah, dat is mooi, maar hopelijk komt het idd niet zo ver, tot nu toe valt het allemaal wel mee.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Fred (mtb-sport) schreef:Tja, zonder helm. Is niet verplicht, ook niet op de MTB en/of routes. Niet slim, voorzichtig uitgedrukt. Laat ik het zo zeggen: ik weiger met lui samen te fietsen zonder helm, dan maar alleen. (oeps, doe ik al vaker)
Maar voor we het weten hebben we weer 3 pagina's discussie wel/geen helm......
Voor de rest blijft het op de trails altijd rekening houden met wandelaars (wel of niet bewust "verdwaalt").
Niet om een discussie uit te lokken , ging mij meer om dat er wordt gewezen op mogelijke kans op letsel , en dat je daar een weerwoord van krijg waar de meeste “ziektes” in voor komen . Maar als het gebeurd staat men wel vooraan om te zeggen dat er niet voor is gewaarschuwd als je de trail opgaat dmv borden (beetje usa claim kultuur).Maar dat zal wel de generatie verschil zijn :winkie:

Voor de rest was het weer heerlijk vertoeven op zeist en austerlitz , hulde aan de oh crew :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Snelle Buffer schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Tja, zonder helm. Is niet verplicht, ook niet op de MTB en/of routes. Niet slim, voorzichtig uitgedrukt. Laat ik het zo zeggen: ik weiger met lui samen te fietsen zonder helm, dan maar alleen. (oeps, doe ik al vaker)
Maar voor we het weten hebben we weer 3 pagina's discussie wel/geen helm......
Voor de rest blijft het op de trails altijd rekening houden met wandelaars (wel of niet bewust "verdwaalt").
Niet om een discussie uit te lokken , ging mij meer om dat er wordt gewezen op mogelijke kans op letsel , en dat je daar een weerwoord van krijg waar de meeste “ziektes” in voor komen . Maar als het gebeurd staat men wel vooraan om te zeggen dat er niet voor is gewaarschuwd als je de trail opgaat dmv borden (beetje usa claim kultuur).Maar dat zal wel de generatie verschil zijn :winkie:

Voor de rest was het weer heerlijk vertoeven op zeist en austerlitz , hulde aan de oh crew :-q
mensen die als reactie met allerlei "ziektes" komen kan je het waarschijnlijk toch niet aan het verstand brengen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

ach wat er niet zit kan ook niet beschadigen :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie