NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oud London, in de buurt, heeft ze ook nog.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Hotel Bergse Bossen in Driebergen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik was vandaag ook weer eens in Zeist en dit keer voor het eerst samen met mijn zoon (9j).
Hij vond het fantastisch en wil nu het liefst alle routes op de UHR gaan rijden. :-D
Iedereen die ons gepasseerd heeft erg bedankt voor jullie geduld. :-q
Mij viel op dat iedereen erg relaxed was en rustig wachten tot ze er goed langs konden.
Top dat het zo kan! :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jij was toch niet de vader zonder helm die passeerde bij Beaufort?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zeker niet! Zonder helm wordt er niet gefietst!
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

awinkel schreef:Ik was vandaag ook weer eens in Zeist en dit keer voor het eerst samen met mijn zoon (9j).
Hij vond het fantastisch en wil nu het liefst alle routes op de UHR gaan rijden. :-D
Iedereen die ons gepasseerd heeft erg bedankt voor jullie geduld. :-q
Mij viel op dat iedereen erg relaxed was en rustig wachten tot ze er goed langs konden.
Top dat het zo kan! :-q
Kwam ik jullie gisteren rond 13:20 in het noordelijke deel tegen? Mijn kids (5 en 8 ) staan ook te trappelen, maar ik laat ze nog oefenen op stukje bij Jagershuys en Kerckebosch. Met de jongste zelfs nog op de loopfiets gedaan, maar na het raken van een boom (lang leve de helm) is het verboden... :o Totdat hij op voldoende grote fiets past :tong
Laatst gewijzigd door Zaskar op ma 15 januari 2018, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee, dat tijdstip is net iets te vroeg.
Wij zijn om 13:59 uur vanaf de parkeerplaats tegenover het beauforthuis vertrokken.
Ik reed op een blauwe Canyon Grand Canyon en had een zwarte jas aan met enkele gele accenten en mijn zoon reed op een zwart/blauwe Cube AIM en had een blauw/wit jasje en broek aan.
Mijn zoon vond de route erg spannend, maar kon het met de nodige coaching (lees: op tijd roepen dat hij terug moest schakelen en moest blijven trappen :-)) de hele route (ook het nodige klimwerk voorbij de camping) goed afleggen.
Ik was verder vooral bezig met op achterliggers letten. :-D
Mijn andere zoon van 6 wil nu ook graag een keer de route rijden, maar dat vind ik nog te vroeg.
De oudste zit sinds driekwart jaar op de jeugd mtb club en kan mede daarom zijn fiets nu beter beheersen.
Dat is in Zeist met de nodige klimmetjes, afdalingen en wortels wel zo handig.
Het boompje raken kennen we helaas ook. Dat gebeurde zo'n 2 jaar terug ook een keer. Gelukkig kon hij een frontale botsing nog voorkomen en raakte hij meer de zijkant.
Dat je geregeld nog mensen ziet rijden zonder helm verbaasd mij iedere keer nog. Blijkbaar hebben ze niks wat ze hoeven te beschermen. ;-)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mmm, mijn kids (4 en 8 ) hebben nu een paar keer Austerlitz gedaan. Die van 4 kan het net aan (en over het rondje van 16 km doen we bijna 2 uur), maar hij vindt het geweldig. Vallen hoort erbij weet hij, en ondanks dat er wel eens een traantje valt vraagt hij na afloop altijd wanneer we weer mogen. Moet wel zeggen dat we heel veel fietsen met hem (vanaf zijn 2e eigenlijk zonder zijwielen), en daarom durfde ik het wel aan. Leuk ook zijn de aanmoedigingen van achteropkomers.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

bert l. schreef:Jij was toch niet de vader zonder helm die passeerde bij Beaufort?
Nou ja zeg! Die vader had een muts op het hoofd? Als jij die gezien hebt ... dan zaten wij op hetzelfde stuk te fietsen. Dacht al dat ik een 'bekende baart' zag :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

De MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug zijn dit weekend niet toegankelijk vanwege de ravage ten gevolge van de Top-10 storm van afgelopen donderdag.
De #TrailCareCrew heeft geen compleet overzicht, het ziet slecht uit met veel omgewaaide bomen die routes versperren en nog meer bomen die op scherp staan en als nog om kunnen gaan.
Als je veiligheid je lief is, dan kom je dit weekend niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gisterochtend, op weg naar Arnhem, weer veel fietsendragers met mtb’s op de A12. Ook op de Bornia bult langs de A12 zag ik bikers staan.
Ik was in de veronderstelling dat het op de UHR levensgevaalijk was om de bossen in te gaan. Had ik het toch mis....
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef:Gisterochtend, op weg naar Arnhem, weer veel fietsendragers met mtb’s op de A12. Ook op de Bornia bult langs de A12 zag ik bikers staan.
Ik was in de veronderstelling dat het op de UHR levensgevaalijk was om de bossen in te gaan. Had ik het toch mis....

Nou ik denk dat je het niet mis hebt dat alleen de bikers die er waren niet hier op het forum zitten of zich niet beseffen dat het best link kan zijn nog in het bos... Ik liep gister in zeist elders in het bos met me gezin maar behoorlijk veel takken en bomen gezien die nog op omvallen stonden. Ik ben blij dat ik #trailrespect heb toegepast en niet ben gaan fietsen.....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als mensen domme dingen doen wil het niet zeggen dat jij het mis hebt. ;-)
En nee...een fietshelm doet niet veel tegen een vallende boom...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef:Gisterochtend, op weg naar Arnhem, weer veel fietsendragers met mtb’s op de A12. Ook op de Bornia bult langs de A12 zag ik bikers staan.
Ik was in de veronderstelling dat het op de UHR levensgevaalijk was om de bossen in te gaan. Had ik het toch mis....
Als ik de diverse ritjes op Strava bekijk van vooral afgelopen zondag lijkt het dat er totaal geen storm is geweest.....
Zelf mijn UHR gravelrit maar verruild voor ritje in het vlakke landschap van Utrecht/Noord Holland.(tenslotte is mountainbiken een zomersport en in de winter de weg op......)

Terechte oproep van https://www.facebook.com/pg/MTBUtrechtseheuvelrug" onclick="window.open(this.href);return false; antwoorde ik onderstaand:
Niet de beste winter om te MTB’en. Scheelt dat het een zomersport is. In de ‘winter’ de weg op

Kreeg dit voor mijn oren:
Uhhhh....mtb'en een zomersport!? Dan ben je dus eigenlijk een 'bosracer' Jij blij dat je zo vaak weg mag blijven uit t bos (en de jaar-rond-mtb-ers ook! 't word nl best druk op ons heuvelruggetje)

Al bereik je iedereen in NL, een waarschuwing is niets meer dan een waarschuwing. Een verzoek niets meer dan een verzoek......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dit weekend weggebleven uit het bos. Plan was met vrouw + kids van 4 en 8 een rondje Austerlitz, maar dat hebben we gezien een reële kans op boomkoppen (+ een oproep vooral weg te blijven op oa dit forum) maar even een weekje uitgesteld.

Van de frase "MTB-en is een zomersport" schiet ik eerlijk gezegd ook wel een beetje in de kramp. Vooral omdat het echt bullshit is. MTB-en is een sport je in principe in alle seizoenen kunt beoefenen. Racefietsen ook, maar met gladde wegen of een guur windje is het in het bos een stuk leuker IMHO (zelf ben ik van boswielrenner langzaam aan het transformeren tot MTB-er trouwens, maar dat geheel terzijde).
Natuurlijk zijn er omstandigheden waarbij je beter weg kunt blijven (mijn stelregel: als het verzoek tot wegblijven er is van de "autoriteiten", dan blijf ik weg. Onder alle andere omstandigheden vertrouw ik vooral op mijn eigen oordeel). Die omstandigheden komen wel meestal, maar niet uitsluitend in de winter voor. Ooit in de zomer eens op Schoorl of Zandvoort gefietst? Niet heel leuk kan ik je vertellen. En zelfs over UHR wordt geklaagd als het er al te stoffig wordt.

Jij hebt er nogal een handje van om vanaf je moral high horse iedereen die bij 3 druppels regen gaat fietsen een schuldgevoel aan te praten, en dat is soms best irritant. Ik heb je op "het andere forum" ooit een zeikerd genoemd (waarover je jezelf op dit forum ging beklagen). Dat was wellicht wat bot en kort door de bocht, maar je zou jezelf best wel eens wat meer bewust kunnen zijn van het feit dat je met je manier van reageren dergelijke reacties op roept
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie