NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Kapitein Iglo schreef: ma 5 november 2018, 11:58
Erik1974 schreef: zo 4 november 2018, 22:16 Bij de afrit van de a28 is een carpoolplaats, daar zie ik ook veel mensen de auto parkeren. Jagerhuis is ook een optie.
Ook bij de spoorwegovergang is een parkeerplaats, en er zijn nog wel wat mogelijkheden rondom de route. Veel daarvan zie je al als je het rondje rijdt. In Austerlitz zal er ook wel voldoende parkeerplek zijn.
Dat laatste zal je misschien tegenvallen. Maar op het centrale plein (gigántisch dorp tenslotte) is vaak wel plek hoor ;).
En als het plein vol is, moet jullie maar even appen, ik weet nog wel een parking met een mogenlijkheid om te bbqen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@ Roy: Uit Amersfoort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

naze1975 schreef: ma 5 november 2018, 18:16
Kapitein Iglo schreef: ma 5 november 2018, 11:58Dat laatste zal je misschien tegenvallen. Maar op het centrale plein (gigántisch dorp tenslotte) is vaak wel plek hoor ;).
En als het plein vol is, moet jullie maar even appen, ik weet nog wel een parking met een mogenlijkheid om te bbqen.
Maison Iglo?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En dan zeker alleen maar vissticks op de bbq... :((
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Gisteren een paar rondjes Zeist en Austerlitz gereden. Op het stuk zeist tussen de arnhemsebovenweg en de woudenbergseweg zit (al sinds het begin) een klein mooi technisch stukje: een paar wortels die diagonaal over het pad liggen. Daar rijden nu veel mensen omheen zie ik. Zou die doorsteek dicht gezet kunnen worden? Ik vrees dat het een kwestie van tijd is voordat de hoofd-route daar helemaal rechtdoor ligt en je het stukje mist als je er niet expliciet op let. Dat zou zonde zijn.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Meegs schreef: ma 5 november 2018, 18:22 @ Roy: Uit Amersfoort.
oké ik weet niet hoeveel km dat tot zeist is? ik woon in de bilt en vanaf me huis is het 10km is altijd mooi om lekker warm te worden voor ik op de route begin... Zou zeggen parkeer hem hier 😁😁
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Noin schreef: ma 5 november 2018, 20:05 Gisteren een paar rondjes Zeist en Austerlitz gereden. Op het stuk zeist tussen de arnhemsebovenweg en de woudenbergseweg zit (al sinds het begin) een klein mooi technisch stukje: een paar wortels die diagonaal over het pad liggen. Daar rijden nu veel mensen omheen zie ik. Zou die doorsteek dicht gezet kunnen worden? Ik vrees dat het een kwestie van tijd is voordat de hoofd-route daar helemaal rechtdoor ligt en je het stukje mist als je er niet expliciet op let. Dat zou zonde zijn.
Die melding kregen we al. We zullen ernaar kijken. Voor nu svp niet zelf daar wat aan doen en gewoon zo laten
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: ma 5 november 2018, 19:19
naze1975 schreef: ma 5 november 2018, 18:16En als het plein vol is, moet jullie maar even appen, ik weet nog wel een parking met een mogenlijkheid om te bbqen.
Maison Iglo?
:o
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

RoySmit schreef: ma 5 november 2018, 11:54
bert l. schreef: ma 5 november 2018, 11:24 Trein en MTB is juist een hele leuke manier om een keer wat anders te doen. Je moet wel een beetje een spoorzoeker zijn, anders werkt het niet. Je kunt met de trein naar Hilversum of Baarn gaan en dan alle routes rijden tot je in Rhenen bent. Op het station haal je een droog ondershirt uit je rugzak en je gaat met de trein weer naar huis.
Ik ga wel eens met de trein naar Dieren en ga dan over de Veluwezoom, de Veluwe, de Gelderse Vallei weer naar de Utr. Heuvelrug. Heb je wel twee geldige vignetten nodig en een fietskaart voor de trein.
Correctie Bert.. Jij VIND dat een leuke manier.. Ik persoonlijk(dus ook mijn mening) heb echt een Hekel aan de trein en zie daar dus niet de lol van in. Gaat ook never nooit niet gebeuren.
Maar goed wellicht met jou wel genoeg anderen die daar zo over denken (wat juist goed zou zijn voor het parkeerprobleem) Dus goed dat je het aankaart. Maar voor mij sorry ik zie daar helemaal niks in..

Nou woon ik om de hoek van LV HV en Zesit Austerlitz dus ik klaag neit en kom lekker op de fiets naar de route's.. Maar advocaat van de duivel mag ik best zijn toch(voor het treinverhaal dan)
Ideaal met de trein naar mtb routes, geldt ook voor mij. Ik ben mobiel en toch belast ik met de trein gaande het milieu veel minder dan als ik met de auto zou gaan. Auto rijden kost mij veel meer energie dan in de trein zitten. Terug als ik vermoeid ben kan ik uitrusten in de trein/ beetje wegdommelen. Meer mogelijkheden om na afloop te eten ipv dat achter het stuur te doen. Stuk goedkoper dan zelf een auto voor de deur hebben staan. Van Amerongen via Schoorl tot en met Maastricht bezoek ik de mtb routes met de trein. Wierden, Heerlen en Ommen staan voor dit jaar nog op het programma in het kader van mijn #52in52 challenge.

Overigens vind ik reden 1 het zwaarstwegend. Er wordt door vele veel te weinig rekening gehouden met ons milieu.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Goed van je jurriaan absoluut. echter denk ik dat we het milieu ook wel beter kunnen steunen en niet alleen een auto daarvan de schuld moeten geven.. (ja werk al dit 20 jaar in de automotive)... producten die we kopen van kleren tot tv tot alles. kijk naar die productieprocessen is dat goed voor t milieu. niettemin snap ik jou beweeg reden daarin. vind het zelf wel doorslaan. ik werk voor Seat. die hebben de meest co2 vrije fabriek ter wereld in de autobranche. 20.000 zonnepanelen volledig zelfvoorzienend van stroom. 30% minder water verbruik en uitstoot dan welke autofabriek dan ook. om maar aan te geven dat autofabriekanten echt wel bezig zijn ermee. ook de nieuwe autos zijn zo goed aan t worden helemaal de volledig elektrische... alleen het productieproces is wel weer slecht. wat gaan accu's doen met de natuur qua afbraak als ze op zijn. hoe gaan we dat verwerken enz enz en ja oude auto s zijn echt wel slecht voor t milieu. echter 1 vulkaanuitbarsting brengt zoveel uitstoot in de lucht dat redden wij als mens in 50 jaar niet. moeder natuur is de baas. trekt die het niet meer neemt ze echt wel maatregelen tegen de mens. en nee das niet fijn en ja we moeten beter opletten maar doorslaan moeten we niet.. is mijn bescheiden mening hierin in ieder geval
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

On topic....


Boswerkzaamheden Zeist/Austerlitz => omleiding

Morgen start Staatsbosbeheer met boswerkzaamheden. Een deel van de route wordt daarom afgesloten. Vanaf het Beauforthuis richting het zuiden, na kruisen van de Austerlitzeweg is er een omleiding over het fietspad aangegeven met blauwe borden.

Graag de afsluiting respecteren en de omleiding volgen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Enig idee hoe lang deze werkzaamheden gaan duren ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Deze werkzaamheden vinden gedurende herfst/winter plaats door de bossen rondom Austerlitz - het kan dus zomaar zijn (is waarschijnlijk) dat deze omleiding wordt vervangen door een ander. "We" worden op de hoogte gehouden door SBB, maar een volgende keer hopelijk wat tijdiger dan de avond ervoor :bier:

Gelukkig zijn daar dan nog bouwpakket en een zwikkie bikkels die dan paraat staan :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Thanks :-q , we houden het in de gaten
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

RoySmit schreef: ma 5 november 2018, 20:07
Meegs schreef: ma 5 november 2018, 18:22 @ Roy: Uit Amersfoort.
oké ik weet niet hoeveel km dat tot zeist is? ik woon in de bilt en vanaf me huis is het 10km is altijd mooi om lekker warm te worden voor ik op de route begin... Zou zeggen parkeer hem hier 😁😁
Vanuit Amersfoort door Nimmerdor > Treek > Pyramide is best een leuk stukje extra. Wij gaan altijd via die route naar Zeist, Austerlitz, mocht je een keer mee willen voor de leuke paadjes moet je het maar laten weten ;)
Plaats reactie