NP Utrechtse Heuvelrug - Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Da's percies de bedoeling: samen een oogje in het zeil houden. Vanmiddag was het slaapverwekkend stil overigens. Geen hond gezien. Wel een paar fietsers die het lastig hadden. Het is een moeilijke passage.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Als het maar bij een paar takjes blijft... heb ooit eens een dikke stam halverwege de gevaarlijke afdaling Amerongen maar ternauwernood kunnen ontwijken.
Ik reed de route toen twee maal achter elkaar, de eerste keer lag er niets, de tweede keer de stam.

Als ik de dader toen had betrapt dan had hij een groot probleem gehad....er zijn grenzen aan hoffelijk blijven.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In de afgelopen weken tussen aanleg en ingebruikname is het het parcours massief gebarricadeerd. Een mikado van pak 'em beet duizend of meer boomstammen over een lengte van een paar honderd meter. Dat willen we niet meer terug.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Zo laag en triest die mensen.
Afijn het nieuwe stuk is super. Dinsdag gefietst een half uur na de opening. De flow was er uiteraard nog niet, maar het beloofd zeker wel wat.
Het is echt zoveel genieten op de rondjes Amerongen en Rhenen!!!!
Met een enorme smile afzien.
Van mij mogen de vignet prijzen echt wel omhoog.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

atzeko schreef:Zo laag en triest die mensen. Afijn het nieuwe stuk is super. Dinsdag gefietst een half uur na de opening. De flow was er uiteraard nog niet, maar het beloofd zeker wel wat. Het is echt zoveel genieten op de rondjes Amerongen en Rhenen!!!! Met een enorme smile afzien. Van mij mogen de vignet prijzen echt wel omhoog.
de mensen daar hebben een andere mening dan wij. Dat kan en mag.
Koop gewoon een tweede vignet voor jezelf of voor een eenmalige gast die met je meerijdt.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Der_Rudi schreef:Gebruik altijd het Berghuis als startlocatie. Begrijp ik het goed dat je nu gewoon de route oprijd "achter" het berghuis?
Bij voorkeur niet. Het is ook geen aanrijroute omdat daar veel wandelaars zijn. Beter is: vanaf het Berghuis in oostelijke richting het fietspad richting Veenendaal volgen en dan tussen een paar grote bomen rechtsaf de route oprijden. Je komt dan uiteindelijk weer terug op dit fietspad; daar rechtsaf en terug naar het Berghuis. We zijn bezig met een andere aanrijroute.
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

dubbelop schreef:Bij voorkeur niet. Het is ook geen aanrijroute omdat daar veel wandelaars zijn. Beter is: vanaf het Berghuis in oostelijke richting het fietspad richting Veenendaal volgen en dan tussen een paar grote bomen rechtsaf de route oprijden. Je komt dan uiteindelijk weer terug op dit fietspad; daar rechtsaf en terug naar het Berghuis. We zijn bezig met een andere aanrijroute.
Duidelijk, top! Dank voor de reactie.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

bert l. schreef:
atzeko schreef:Zo laag en triest die mensen. Afijn het nieuwe stuk is super. Dinsdag gefietst een half uur na de opening. De flow was er uiteraard nog niet, maar het beloofd zeker wel wat. Het is echt zoveel genieten op de rondjes Amerongen en Rhenen!!!! Met een enorme smile afzien. Van mij mogen de vignet prijzen echt wel omhoog.
de mensen daar hebben een andere mening dan wij. Dat kan en mag.
Koop gewoon een tweede vignet voor jezelf of voor een eenmalige gast die met je meerijdt.

Het lage en trieste slaat niet op de mening.
Die mag iedereen hebben, graag zelfs.
Het gaat om de manier van uiten. In dit geval obstakels op de route....
Ver onder elk niveau van een ieder die zichzelf als een beschaafd persoon ziet.
Je wilt toch geen gewonden of doden op je geweten hebben als tegenstander van de route?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef:
atzeko schreef:Zo laag en triest die mensen. Afijn het nieuwe stuk is super. Dinsdag gefietst een half uur na de opening. De flow was er uiteraard nog niet, maar het beloofd zeker wel wat. Het is echt zoveel genieten op de rondjes Amerongen en Rhenen!!!! Met een enorme smile afzien. Van mij mogen de vignet prijzen echt wel omhoog.
de mensen daar hebben een andere mening dan wij. Dat kan en mag.
Koop gewoon een tweede vignet voor jezelf of voor een eenmalige gast die met je meerijdt.
NM vraagt 12 euro voor een vignet. Kijk hoe die route's erbij liggen. 10 euro voor NPUH is toch wel het minimum in mijn ogen voor de komende jaren.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dat klinkt mooi, maar we hebben nu zonder veel dwang of toezicht een bijna maximale dekking met bijna geen zwartrijders. Ofwel: iedereen heeft die drie knaken er wel voor over. En de formule voor opbrengsten is nog steeds P x Q = O, Prijs maal Quantiteit is Opbrengst.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag had ik goede benen en heb ik Leersum, Amerongen en Rhenen gefietst en alle nieuwe stukken gereden.
Het parcours lag er , op een enkele plas in Leersum na, perfect bij.

Als je aan de Utrechtse Baan begint houdt er dan rekening mee dat als je paars neemt je uiteindelijk uitkomt bij de lange Amerongen klim en je het stuk Leersum naar Ginkelduin dus 2x doet.

Paars is een kuitenbijter, vooral het begin stuk is met zure pootjes toch wel pittig.

Enne dit was ook een leuke verrassing:

Afbeelding

Afbeelding
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Je hebt strava adepten die met tractorwielen rijden, maar dit is weer een andere manier om je record te verbeteren.
Vandaag in Amerongen een soort wedstrijd of zo.....dus voor een ieder die zure poten heeft ff naar de kennel en een hond voor je mtb spannen:

Afbeelding

Afbeelding

En nee, ik ben niet die laatste mijnheer :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Strak plan! Er zit toch zo'n kennel bij de verbinding Leersum/Amerongen? Gelijk een snelle hazewindhond reserveren.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

futura schreef:Je hebt strava adepten die met tractorwielen rijden, maar dit is weer een andere manier om je record te verbeteren.
Vandaag in Amerongen een soort wedstrijd of zo.....dus voor een ieder die zure poten heeft ff naar de kennel en een hond voor je mtb spannen:

Afbeelding

Afbeelding

En nee, ik ben niet die laatste mijnheer :lol:
Uitstekende methode om je strava tijden te verbeteren... De rappe mensen in dit soort wedstrijden zitten boven de 30 gemiddeld :-q
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Kleine kans, maar je weet het nooit. Mocht er iemand een gps hebben gevonden op de parkeerplaats van het Berghuis, ik ben hem daar kwijt geraakt.
Gesloten