NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Nieuw topic
Met de aanleg van de nieuwe route van Rhenen is een nieuw topic wel op zijn plaats. Het route-netwerk in het Nationaal Park krijgt langzaam maar zeker vorm. We kunnen straks bijna grenzeloos mountainbiken tussen Rhenen en Zeist

Algemene informatie:
In Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug (http://www.np-utrechtseheuvelrug.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) hebben we nu routes in Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist en Austerlitz.

Dankzij de medewerking van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug in samenwerking met Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap, Gemeente Rhenen, het Recreatieschap en enkele particuliere Landgoedeigenaren komt er meer ruimte voor ons.

Werkzaamheden
De route in Rhenen is reeds zo goed als klaar, in de komende maanden verschuift het werk naar het westen, naar Kwintelooijen. De bestaande routes van Amerongen en Leersum worden aangepast, verbeterd en met elkaar verbonden.
Op termijn wordt Leersum via de randen van het Nationaal Park verbonden met Austerlitz en Zeist

Vignet
Er komt een vergunningsvignet om het onderhoud te bekostigen, zoals nu ook op de routes in LDD en Posbank/Rheden. De kosten hiervoor zullen waarschijnlijk €7,50 gaan bedragen, meer informatie volgt in de toekomst.

Vrijwilligers
We zoeken vrijwilligers (participatiemaatschappij). Deze vrijwilligers zijn nodig voor het onderhoud van de bestaande routes en de aanleg van het verdere routenetwerk.

Informatievoorziening
Tevens is een website in ontwikkeling (http://www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl" onclick="window.open(this.href);return false;),
En er is een (open en een besloten) Facebook-pagina.
Voor iedereen Openbaar: http://www.facebook.com/MTBUtrechtseheuvelrug" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor vrijwilligers Besloten: http://www.facebook.com/groups/MTBUtrechtseheuvelrug" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door drpaul op wo 8 oktober 2014, 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

zal vanavond eens kijken wat voor een moois gemaakt is
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
Tymon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: zo 11 april 2010, 09:00
Mijn mountainbike: LV301 + On-One Lurcher!

Ben benieuwd! Is dit dezelfde bouwer als de nieuwe Austerlitz route? Die is namelijk erg geslaagd!
nmolenbeek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: di 16 november 2004, 10:35
Mijn mountainbike: Een hele mooie!

Tymon schreef:Ben benieuwd! Is dit dezelfde bouwer als de nieuwe Austerlitz route? Die is namelijk erg geslaagd!

Van het weekeinde gereden op en fatbike.... kan je zeggen absoluut mooier als Zeist!!! meer Flow en gewoon prachtig aangelegd....

helemaal top :-q
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Hoe lang wordt de route uiteindelijk? Is er een kaartje oid?
Hier staat niets.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Dacht te lezen 3.2 km.
Ik zou wel eens willen weten wat de uiteindelijke lengte gaat zijn.
Kom altijd graag weer terug in het land van mijn voorouders, waar ik aardig wat jeugdjaren versleten heb spelend langs de Rijn en op de Grebbeberg waar onze halve familie ten strijde trok tegen de Duitse overmacht en daar is gebleven op de eeuwige oorlogsgronden.
:-q
Geeft deze locatie altijd een speciale plek in mijn hart.
Oh oh ik word echt oud.....
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Huidige lengte van dit deel van de route is circa 3,2km. Maar wanneer eenmaal de hele Utrechtse Heuvelrug voorzien is van een MTB-route netwerk, zal dat dik boven de 50-100 kilometer gaan, bestaande uit diverse lussen.
Er staan ook al wat vlaggetjes in de berm naast het kerkhof bij de Defensieweg, als ik het goed begrepen heb, wordt dat de terugweg van de route. Zal nog lang duren, voordat de route helemaal klaar is, maar tot die tijd kunnen we op dit deel al genieten (en de ondergrond aanrijden :) )
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

vandaag voor het eerst de nieuwe route bij Rhenen gereden.
het is inderdaad zeer uitdagende route alleen maar singletracks.
alleen de ondergrond is nog zacht en moet dus nog ingereden worden.
en zeer jammer is dat er een paard en ruiter (de lul) bijna over de hele route heen gereden is :((
en halverwege de route moest het beest ook zijn behoefte kwijt geloof ik :-{
ik was blij dat ik een fully had
dus bij deze nodig ik iedereen uit om deze route eens uit te proberen :-q
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mijn idee is om na de oplevering van de Route bij Rhenen het Amerongen topic te sluiten, wegens vlag dekt lading niet meer. Dus dan zou het Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Veenendaal - Amerongen - Leersum kunnen worden voor het noordelijke deel. En voor Austerlitz geen het zelfde vlag en lading verhaal, dus dat zou dan Utrechtse Heuvelrug Austerlitz - Zeist worden.
Ook leuk voor de financier en facilitator: het nationaal park Utrechtse Heuvelrug.

Of moet er per route een topic komen?
Dan krijg je dus: 1 (Rhenen-Kwintelooijen), 2 (Amerongen), 3 (Leersum, waar je twee huidige routes geïntegreerd gaan worden), 4 (Zeist) en 5 (Austerlitz)..
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Noord-Zuid lijkt me een prima indeling.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Gaat het om dit stukje?

http://www.strava.com/segments/7765341" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat niets.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

markpatat schreef:Gaat het om dit stukje?

http://www.strava.com/segments/7765341" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja. Heb dinsdag een segmentje aangemaakt. Verkijk je niet op de gereden tijd, heb behoorlijk met een parcousonderhouder staan praten tijdens het segment :) Zal minuutje of 8-10 sneller zijn kunnen momenteel.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

bert l. schreef:Mijn idee is om na de oplevering van de Route bij Rhenen het Amerongen topic te sluiten, wegens vlag dekt lading niet meer. Dus dan zou het Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Veenendaal - Amerongen - Leersum kunnen worden voor het noordelijke deel. En voor Austerlitz geen het zelfde vlag en lading verhaal, dus dat zou dan Utrechtse Heuvelrug Austerlitz - Zeist worden.
Ook leuk voor de financier en facilitator: het nationaal park Utrechtse Heuvelrug.

Of moet er per route een topic komen?
Dan krijg je dus: 1 (Rhenen-Kwintelooijen), 2 (Amerongen), 3 (Leersum, waar je twee huidige routes geïntegreerd gaan worden), 4 (Zeist) en 5 (Austerlitz)..
Wat mij betreft 1 voor de zuiskant van de A12, en 1 voor de Noordkant. Zeist heeft al 62 pagina's, of zo namelijk. Zal bij A12-zuid ook snel gaan, naarmate er meer van de route klaar zal zijn. En een topic met al snel 300+ pagina's, hoeft ook niet, lijkt me.... Denk dat ik als topicstarter op een gegeven moment de naam van het topic kan aanpassen ???
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Ik heb gisteren avond 18 geplastificeerde bordjes opgehangen op de grotere kruispunten in beide richtingen.
Ik ben van Rhenen tot de defensieweg gegaan, toen werd het te donker.
Weet ook niet of de paarden aan de andere kant van de defensieweg komen, zal daar dit weekend eens doorheen fietsen.

Afbeelding
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Super ikfiets!!!

Trouwens, hoe krijg jij die foto's zo. Ik kreeg alleen maar miniscule plaatjes erop (foto's op imagehack gezet, en dan link gebruikt)...
Plaats reactie