NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

i-mac schreef:Dat shirt heb ik zelf ontworpen. Er is dus maar 1 exemplaar ...
Er zijn er echter ook te koop bij http://www.ironmaiden.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik al eerder gekeken, maar geen fietsshirts. Vandaar mijn vraag (sorry voor OT gehalte).
Maar leuk dat je zo'n eind komt om in Midden Nederland te rijden. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Fred (mtb-sport) schreef:
i-mac schreef:Dat shirt heb ik zelf ontworpen. Er is dus maar 1 exemplaar ...
Er zijn er echter ook te koop bij http://www.ironmaiden.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik al eerder gekeken, maar geen fietsshirts. Vandaar mijn vraag (sorry voor OT gehalte).
Maar leuk dat je zo'n eind komt om in Midden Nederland te rijden. :-q
Je hebt gelijk. Maar .... https://www.robinsonsbrewery.com/store/ ... /c-24/c-77" onclick="window.open(this.href);return false;
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Klopt dat was ik die jouw complimenteerde met jouw shirt in een klim, Hans stond er op. Ik dacht meteen aan jouw Fred en was van plan je in te lichten maar voila. Ik zag 2 auto's met Belgische platen bij asiel staan. Grappig dat jullie het hier leuk vinden wij gaan juist naar België (wel Wallonië dan) om te fietsen :-q
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

NelizRijn schreef:Klopt dat was ik die jouw complimenteerde met jouw shirt in een klim, Hans stond er op. Ik dacht meteen aan jouw Fred en was van plan je in te lichten maar voila. Ik zag 2 auto's met Belgische platen bij asiel staan. Grappig dat jullie het hier leuk vinden wij gaan juist naar België (wel Wallonië dan) om te fietsen :-q
Wallonië en Utrecht is voor ons even ver. Dichter bij huis kunnen we nog naar Wissant (cap Gris-nez).

We hadden al heel wat goeds gehoord over de Heuvelrug. En de hoge verwachtingen werden volledig ingelost. Nogmaals, we komen gegarandeerd terug, maar dan voor 2 dagen. En we brengen nog wat extra volk mee.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

i-mac schreef:En we brengen nog wat extra volk mee.
Oh jee, een hele invasie! Fiets-'vluchtelingen' in Nederland, wie had dat ooit gedacht! (Betere mountainbike routes, lekkerder bier, 'we' gaan er op vooruit!)(Uhm, laten we over voetbal niet beginnen.... )


Maar meer dan welkom hier :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Grote grazers terug op Kwintelooijen
23-05-2018, 18:00 | Van de redactie

VEENENDAAL De Hereford-runderen, grote grazers, zijn sinds deze week terug in natuurgebied Kwintelooijen. Sinds begin januari, na de opheffing van het recreatieschap, zorgen Rhenen en Veenendaal samen voor het beheer en onderhoud van het natuurgebied. ,,Hereford-runderen hebben van nature een vriendelijk en rustig karakter, maar bezoekers moeten zich wel aan enige spelregels houden. Laat de dieren met rust, houd afstand, doorkruis kuddes niet en houd honden aan de lijn", wordt door de gemeenten geadviseerd.

Deze grote grazers komen oorspronkelijk uit de omgeving van Hereford, in Zuid-West Engeland, tegen Wales aan. Het is een stad van ruim 50.000 inwoners, waar Albert Heijn de laatste jaren van zijn leven woonde tot zijn dood in 2011. Rond de marktplaats Hereford ontwikkelde zich in de 18e eeuw dit karakteristieke koeienras. In Nederland wordt de Hereford gehouden als hobbydier of voor onder meer de begrazing van natuurterreinen. Er is zelfs een vereniging die als doel heeft het promoten van het ras in Nederland, de Dutch Hereford Society. De Hereford kan probleemloos winter en zomer buiten verblijven.
Delen van de MTB Route Kwintelooijen zijn vanaf vandaag een begrazingsgebied. Vandaag wordt er een kudde runderen uitgezet. In de afgelopen weken hebben de beheerders er al een omheining geplaatst. Voor ons zijn twee veeroosters geplaatst. Die zijn bekostigd vanuit de vignetten. Via het ene veerooster rijd je het begrazingsgebied in en via het andere er weer uit. Binnen het begrazingsgebied gelden nieuwe spelregels zoals hierboven vermeld, dus "Laat de dieren met rust, houd afstand, doorkruis kuddes niet".

Zoals je hierboven kunt lezen, kunnen deze runderen net als mountainbikers probleemloos zomer en winter buiten verblijven.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat Albert of het inwoneraantal er mee te maken heeft is mij een raadsel... . Liever hoor ik of het een lekker stukje voor op de bbq oplevert!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

super leuk om te lezen iMac. en ook voor jullie fijn dat de verwachting is waargemaakt je weet het nooit hoe het bevalt natuurlijk...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Komen er ook vee roosters op de motocross baan? :wink:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

blablablabla...........De Hereford-runderen.........blablablabla.........Wales.............Albert Heijn.............blablabla..........Kwintelooijen
Conclusie: waar Hereford runderen rondlopen is het goed mountainbiken.
Dus kijk goed uit je doppen of je ergens van die beesten ziet rondlopen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Het is niet dat je zo'n beest ff over het hoofd ziet hoop ik :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij er in Vlaardingen ook altijd vlak langs. Alleen even opletten als ze kalfjes hebben.
En rij vooral niet door de uitwerpselen heen. Zo’n verticale bruine streep op je rug ziet er niet uit.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Zuid-West Engeland
En volgende wat we gaan uitzetten op kwintelooijen zijn de MB trails van forest of Dean. :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

YES!

Tsjibiti tegen gekomen!!!


Op een redelijk vlak, maar smal stuk komt tegen de richting in een rijder de bocht om zeilen. Hij duikt meteen de berm in en tijdens het voorbij rijden hoor ik hem zeggen dat hij meent dat hij de goede kant op gaat. Ik ben verder niet gestopt, met gekken moet je niet gaan argumenteren... .


Aan de andere kant, kan ook Loknor geweest zijn, hij droeg lycra... .



(en voordat jullie het je afvragen: ja, bij ieder paaltje waarbij ik omkeek stond gewoon de route aangegeven!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Waar je omkeek......

:lol: :lol: :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie