Den Haag - De Uithof

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HaraldK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 00:03
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3 2009

rubbâhnoppûh schreef:De bewoners van de flats op de lozerlaan en de gemeente hadden zich beter kunnen verzetten tegen dat slagveld van plastic op het bbq-veldje. Wat een bende is het daar. :((
Onverwacht mooie Hemelvaartsdag zorgde voor veel vuilniszakken naast de volle prullenbakken, en dus volop eten voor de vogels. Gemeente heeft alles zaterdag meteen op laten ruimen en gaat nu als er mooie dagen aankomen grote vuilcontainers plaatsen. Er wordt ook een dixie geplaatst.
HaraldK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 00:03
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3 2009

Moddervlek schreef:
rubbâhnoppûh schreef:Ik mag hopen dat er dit jaar nog onderhoud gepleegd gaat worden aan de Uithof, want er zijn een hoop plekken waar wat extra aandacht aan besteed moet worden. De steile klim is half kapot gereden en het doek wordt zichtbaar op sommige plekken. Ook is het kokos op het bruggetje erg snel aan het slijten, dit is geen duurzame oplossing. Een open rubbermat zou een stuk langer mee gaan. Verder liggen er in sommige bochten veel losse keien die vooral voor de kleinere bikertjes vervelend zijn.
Er is nu ook een mooie kans om het heuveltje langs de flats te gaan benutten ipv het voetpad er langs. Er is gesnoeid en het is een perfecte aansluiting op het parcours.
Is er iemand die weet of er contact gelegd kan worden met de gemeente of gaat dit via trias?
Sta te popelen om er wat aan te doen, maar alleen haal ik niet zoveel uit.

Is er iemand die wat kan organiseren?
Ik ben ook voor :-q Gisteravond ben ik er nog even geweest, er zijn inderdaad veel plekken die even aandacht nodig hebben. Het stuk achter de manege ook bijvoorbeeld. Het gebruikte granulaat is daar al vrij grof en ligt los tegen elkaar aan. Wat zand oid ertussen kan misschien helpen.

Op het dijkje lijkt een schansje in aanbouw, leuk idee, alleen dat er nu een behoorlijk boomstammetje ligt, vastgezet met ander hout, na een snelle bocht.. ik vond het wat tricky.
Slijtage eerste klim na BBQ-veld: gemeente heeft al gekeken. Voorstel is eerst alleen eerste klim aanpassen dmv kunststof honingraattegels of betonnen bermblokken (=grastegel met grote perforaties, mijn voorkeur). Later pas de twee andere klimmetjes aanpassen afhankelijk van succes oplossing eerste klim.
Stuk achter de manege: zand is toegevoegd bij afdaling om geluidsoverlast te verminderen, paarden op spoelplaats manege schrikken daar soms van remgeluiden en kiezelgeluiden. Verderop vlak voor brede brug heb ik ook wat grond over de kiezels geharkt.
Lange voetpad bij de flats: gemeente wil ook graag t.z.t. track op de wal plus aan het begin een extra bruggetje zonder leuning voor ons, tegenstrijdige belangen moeten eerst uitgewerkt worden.
Bruggetje langs Lozerlaan: versleten sisal heb ik tijdelijk vastgezet met kippengaas. Gemeente gaat nu kiezen tussen gaas of teer+steenslag voor beide smalle bruggetjes.
HaraldK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 00:03
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3 2009

Afgelopen week heb ik brandnetels gesnoeid met heggenschaar en overhangende takken verwijderd. Over een paar weken volgende ronde. Heeft iemand nog een bosmaaier of is er een bij TRIAS / WWV? RTC heeft er geen. Gemeente kan niet uitlenen ivm ARBO/veiligheidsregels etc.
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Hoi Harald, wat super dat je je zo inspant voor het parcour, dit wordt erg gewaardeerd :-q
Bij Boels kan een maaier worden gehuurd voor ongeveer €40,00 per dag, maar kunnen de kosten wel gedeclareerd worden bij de gemeente? Echt goedkoop is het niet.
Ik lees een hoop goede berichten en ben blij om te horen dat er wat aanpassingen aan zitten te komen.
Langzaam maar zeker wordt het steeds mooier en beter dankzij jou.
Ik had al aangegeven mee te willen helpen na werktijd (vanaf half 5 beschikbaar) en in het weekend. Ook Madmaus en Moddervlek wilden evt bijspringen, net als wat andere vrijwilligers. Er is dus best wel animo om wat werk te verrichten.
Hou ons maar op de hoogte van de ontwikkelingen en als je wat mankracht nodig hebt, gooi het maar hier op het forum.
Nogmaals bedankt voor de moeite die je erin steekt, helemaal top!!!
Imbus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 12 februari 2012, 14:03
Mijn mountainbike: Fuel ex
Contacteer:

Echt goed bezig Harald, top! Als er hulp nodig is sluit ik me ook weer bij de vrijwilligers aan :bier:
RTFM!
HaraldK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 00:03
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3 2009

rubbâhnoppûh schreef:Hoi Harald, wat super dat je je zo inspant voor het parcour, dit wordt erg gewaardeerd :-q
Bij Boels kan een maaier worden gehuurd voor ongeveer €40,00 per dag, maar kunnen de kosten wel gedeclareerd worden bij de gemeente? Echt goedkoop is het niet.
Ik lees een hoop goede berichten en ben blij om te horen dat er wat aanpassingen aan zitten te komen.
Langzaam maar zeker wordt het steeds mooier en beter dankzij jou.
Ik had al aangegeven mee te willen helpen na werktijd (vanaf half 5 beschikbaar) en in het weekend. Ook Madmaus en Moddervlek wilden evt bijspringen, net als wat andere vrijwilligers. Er is dus best wel animo om wat werk te verrichten.
Hou ons maar op de hoogte van de ontwikkelingen en als je wat mankracht nodig hebt, gooi het maar hier op het forum.
Nogmaals bedankt voor de moeite die je erin steekt, helemaal top!!!
Kosten declareren bij de gemeente, afdeling speelbeheer Escamp (daar valt ons parcours onder) lukt niet, ze hebben geen kleine kas of zo voor bonnetjes. Maar voor klein onderhoud mogen we eigenlijk nog steeds opgeven wat ze daar voor moeten inkopen aan harken, scheppen, kruiwagen, werkhandschoenen etc. Tot dan gaat het nog steeds goed met m'n eigen spullen.
RisingX
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 8 september 2010, 14:17

Vandaag na 2 maanden weer eens wat rondjes gereden, sommige stukken er droog dus veel los grind maar het was heerlijk weer dus we moeten gewoon genieten!
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Waarom ligt er een vlonder over de kuil? (Ik kan de reden bedenken maar het is mij niet logisch. Er is toch een alternatief paadje?..)
HaraldK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 00:03
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3 2009

Vlonder(=loopplank=bruggetje) bij de greppel is door de leverancier gisteren fout neergelegd! Ik heb hem nu op z'n plaats gelegd tussen onze track met de tegels door de greppel en het toekomstige sprongetje aan de linkerkant. Tijdens het overleg op 30 maart met de gemeente en diverse ruiters over het onderhoud van de ruiterpaden en de overlast door ons bleek dat de bypass naar rechts te vaak overlast gaf voor de ruiters. Er zijn daar paarden gesteigerd en ruiters gevallen als wij daar te snel door de bypass op de paarden af reden. De bypass is toen afgesloten (greppel was eindelijk droog en door mij betegeld). Er is die dag besloten uit het onderhoudsbudget van de ruiterpaden een bruggetje aan de linkerkant te maken. Aansluiting met betongranulaat gebeurt voor de winter tijdens groot onderhoud van de hele track (wordt nu uitgewerkt door de gemeente).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13043
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jij bent goed bezig!

Maarre, die ruiters kunnen zo te horen ook wel een clinic voertuigbeheersing gebruiken;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

HaraldK schreef:Vlonder(=loopplank=bruggetje) bij de greppel is door de leverancier gisteren fout neergelegd! Ik heb hem nu op z'n plaats gelegd tussen onze track met de tegels door de greppel en het toekomstige sprongetje aan de linkerkant. Tijdens het overleg op 30 maart met de gemeente en diverse ruiters over het onderhoud van de ruiterpaden en de overlast door ons bleek dat de bypass naar rechts te vaak overlast gaf voor de ruiters. Er zijn daar paarden gesteigerd en ruiters gevallen als wij daar te snel door de bypass op de paarden af reden. De bypass is toen afgesloten (greppel was eindelijk droog en door mij betegeld). Er is die dag besloten uit het onderhoudsbudget van de ruiterpaden een bruggetje aan de linkerkant te maken. Aansluiting met betongranulaat gebeurt voor de winter tijdens groot onderhoud van de hele track (wordt nu uitgewerkt door de gemeente).
Bedankt voor de informatie. Goed werk Harald, thanks!
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Gisteravond effe paar rondjes gereden, en ik was blij te zien dat er wat zand klaar lag bij een kombocht, en het bruggetje bij de greppel is ook een leuk alternatief voor als de greppel nat is..
Nog steeds veel last van de grotere steentjes bij de te vlakke bochten. Volgens mij is dit heel simpel op te lossen, door met een hark de steentjes naar de buitenkant van de bocht te harken. Kleine kans dat ze daarna weer terug naar binnen komen?
Het is natuurlijk een rotklusje, maar er zullen vast mensen zijn (waaronder ik) die daar eens bij willen helpen tijdens een klusdag.
Die steentjes aangevuld met wat grond zijn gelijk het begin van een verhoogde buitenbocht :D

Gr, Tim
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Helemaal mee eens, ik denk dat het tijd wordt voor groot onderhoud.
Mijn zoontje is heel erg hard gevallen over de losse keien en ik vind het zelf ook niet erg lekker rijden.
De losse keien zouden mooi gebruikt kunnen worden om bochten mee te verstevigen.
Hopelijk krijgen we nog een oproep om wat mee te kunnen helpen.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

De eerste keer fietsen vond ik de baan 'mwa', maar ik moet zeggen dat ik hem steeds leuker begin te vinden als ik een beetje gas probeer te geven. Scheveningen-> 2 rondjes uithof -> Scheveningen is best een lekker rondje zo voor het werk.
Die losse keien zijn idd wel lastig, maar ik vind het ook wel wat hebben (denk ik vast anders over als ik erop ben gevallen). Wat ik 'hinderlijker' vind is dat zelfs als je er om 6.30 's ochtends rijdt, een stel mafkezen al de hond aan het uitlaten is... en die kom je dan bij elk kruispunt tegen :-D
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Die hondenuitlater zal ook wel denken , wat een mafkees :winkie: :winkie:
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Plaats reactie