Hardenberg vaste mtb route wordt aangepast!!!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Voor de geinteresseerden die wel eens de MTB route van Hardenberg fietsen. Deze wordt eindelijk aangepast. Ondergetekende gaat samen met een paar andere mtbikers met de nieuwe coordinator van staatsbosbeheer Goos Foppen om tafel om de route opnieuw tegen het licht te houden en de saaie lange stukken eruit te halen. Wie zich geroepen voelt om zich als vrijwilliger aan te melden om straks als het zover is mee te gaan helpen kan zich melden op dit forum door een reactie te geven. Willen we wat anders en beters dan moeten we zelf aan de bak. DUS!! meld je aan als je gebruik maakt van deze route.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Ik rijd de route niet vaak vanwege de genoemde saaie stukken. Als het zover is wil ik er best wat tijd in steken om het beter te maken.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Monkey biker schreef:...Ondergetekende...
Dan moet je hm wel ondertekenen :P. Of je noemt jezelf Linksgetekende :wink:.
NikosATB
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 21 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Riese & Muller SuperDelite

Wordt TC HWV hier ook in betrokken, want volgens hun site hebben zij de route in onderhoud?

http://www.tchwv.nl/mtb/de-vaste-routes/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ita, nunc primum Latrodominus"
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Goed nieuws, was wel een hele saaie route inderdaad. Twee keer gefietst.
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Uiteraard is er contact met TC HWV en zal er een vertegenwoordiger in het overleg team plaatsvinden, zoals ik al eerder aangaf dat er enkele mtbikers zullen plaatsnemen in deze overleg groep. Ik ga me in er ieder geval sterk voor maken om HWV er meer bij te betrekken. Hopelijk ziet de club nu ook in dat er meer aandacht aan de mtbers gegeven moet worden omdat deze tak van sport geen winter bezigheid meer is maar het hele jaar door beoefend wordt.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

@Monkey biker; op wat voor termijn gaat dit gebeuren. Was er vorig jaar, en inderdaad saaie route, vond hem niet voor herhaaling vatbaar. Afgelopen weekend de route van diever gereden, deze is erg leuk geworden, als je er zo iets van kunt maken...
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Het zal hopelijk een wat meer technische route moeten worden omdat er weinig hoogte verschillen in zitten. Ik zit ook te denken aan jumps en mogelijk andere technische opstakels te gebruiken zoals omgevallen bomen enzo. Er zijn genoeg voorbeelden in de omgeving waarbij de route in Sleen een ideaal plaatje zou zijn. Eerst maar eens kijken hoe we de route opnieuw kunnen uitzetten. Alles is nog in een pril stadium.
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Op gpsies.com heb ik een paar proef stukken gefietst incl. het geplande stukje langs het water over de heuveltjes bij de nieuwe heide.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xtnsbpgxompkcryp" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkje maar even opgezocht :P
Eagletje
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 19 november 2009, 00:04
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Race 2016

Super plan. Ik wil hier ook wel in ondersteunen en meedenken. Route kan veel beter. Moet idd technischer en uitdagender route worden. Northshore er in met leuke kuipbochjes en technisch uitdagende singletrails. Er zijn volgens mij genoeg mensen in de omgeving die mountainbiken waarderen en ook het hele jaar uitoefenen. Wellicht een idee om ook in de club een trainingsavond/weekend dagdeel voor mtb te gaan organiseren?
Ajjj maar skik hebt!!!
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Eddy alle hulp is welkom. Als je mij jou gegevens door mailt dan houden we contact
Eagletje
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 19 november 2009, 00:04
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Race 2016

Monkey biker schreef:Eddy alle hulp is welkom. Als je mij jou gegevens door mailt dan houden we contact
Pb
Ajjj maar skik hebt!!!
DeHakkelaar1981
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 5 mei 2014, 13:48
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29

Goed te horen dat er ( eindelijk ) wat gedaan wordt aan de mtb-route in Hardenberg!! :) Ik fiets hem al jaren 2 a 3 keer per week... Zelf begin ik altijd bij de Rheezerbelten en steek dan door naar de route. In de route ( voor het technische stukje na de tunnel ) neem ik ook nog links een rondje mee. Hierdoor werd hij m.i. ook wat uitdagender en technischer. Wordt bijvoorbeeld nu ook het stukje van de Rheezerbelten opgenomen of is dit niet mogelijk ivm de wandelroutes daar?
Djendemen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: za 3 mei 2014, 22:15
Mijn mountainbike: Stevens Jura '19

Hakkelaar, heb je toevallig een gpx route van?
Gas op de trappers!
Plaats reactie