Hardenberg vaste mtb route wordt aangepast!!!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

cheeta schreef:Ik vind eigenlijk de grootste variatie in de routes het hoogteverschil dat ter plaatse voorhanden is maar voor de rest is alles wat recent is aangelegd, ofschoon in veel gevallen een verbetering, dezelfde stijl.

Alleen de route van Ommen wordt vergeten en die is toch wel significant anders dan de anderen :roll: .
Bewust niet gemeld denk ik... ik vind hem niets aan..
Bij hoogeveen ligt ook route ruinen.. die is ook geen flikker an..word ook nooit gemeld
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Nou, ik ben er klaar voor en wil morgen Hardenberg rijden., zaterdag en zondag richting Hellendoorn/ Rijssen.

Hier in de regio Utrecht is er nauwelijks regen gevallen, hoe liggen de routes erbij in Overijssel?

Heb je een vignet nodig in Overijssel, heb er niets over kunnen vinden?
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Een vignet ben je niet nodig. Ik heb de laatste weken niet in de buurt gereden, maar ik verwacht dat het er wel redelijk bijligt.
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

Goede keuze gemaakt !
Je bouwt het mooi op wat funfactor betreft.
toch nog een advies van mij,
vrijdag ; Hardenberg
zaterdag ; Hellendoorn / Lemele
zondag ; Rijssen / Holten / Markelo

Hier hetzelfde als in Utrecht, naar verhouding weinig regen gevallen, de routes konden wel wat water gebruiken.

Nee, géén vignet nodig.

Veel plezier gewenst dit weekend !
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Van het weekeinde Overijssel mogen ontdekken en ruim 160 km op de bike gezeten!
Ben zoals boven geschreven vrijdag begonnen in Hardenberg.

Vond de route vanuit het ponypark Hardenberg waar ik zat lastig te vinden, had als doel 2x het rondje te fietsen maar halverwege ronde 2 brak er een giga onweer los.
Toen zo snel mogelijk de verharde paden op gezocht, was op zich wel een lekker, verkoelende wolkbreuk.

In de route zitten leuke, maar erg korte stukjes singletrack afgewisseld met veel saaie, rechte, vaak ook verharde paden.
Wat ik absoluut niet snap is dat je een mega drukke provinciale weg moet oversteken.
Leuk vond ik de bouwwerken die zijn aangebracht, vooral de brug over de omgewaaide bomen kon ik waarderen.
De route lag er goed bij maar is zo plat als een pannenkoek.

De route Hardenberg vind ik vergelijkbaar met Lage Vuursche en het omrijden niet waard, sorry :oops:

Zaterdag heb ik 3x Hellendoorn/ Nijverdal gereden en zondag 3x Rijssen, jullie zijn wel verwend in Overijssel! :-q

Hellendoorn is van alles wat met als voordeel niet de doorgeslagen hoeveelheid klimmeters als in Amerongen/ Leersum en Rhenen. (past dus ook meer bij mijn leeftijd :oops: )
Ik dacht hier de "handtekening" te zien van de routebouwer op de Utrechtse Heuvelrug, vooral bij de crossbaan zitten leuke rollercoasters.
Er zit overigens ook een leuke kuitenbijter in waarop je behoorlijk stuk kunt gaan.

Als toetje zondag Rijssen 3x gereden, Rijssen werd omschreven als een achtbaan, ik begrijp wat de schrijver bedoelt :D
Eigenlijk Rhenen in het kwadraat, jammer dat de route te droog was en er behoorlijke verzande stukken in zaten zodat mijn achterwiel een paar keer wegschoot met asl gevolg dat je als onbekende er met de rem op gaat rijden en lastig in de "flow"komt die het parcours zeker heeft.
Maar wat een geweldige speeltuin is dit, met stip op nummer 1 :-q
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

Goed bezig zeg, ook maar "even" de routes meerdere keren gereden zelfs !
Monkey biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:47
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 29 inch fully 2012
Contacteer:

Op zaterdag 3 december wordt de nieuwe singeltrack langs de N36 verder gefinetuned. Wie ons wil helpen is welkom. We verzamelen op de carpoolstrook bij de Witte paal om 08.30. Als deze track klaar is ontstaat er 1 van de langste aangelegde singeltracks in de weide omgeving. Deze is dan ruim 5 kilometer.
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

helaas kan ik niet, heb hem afgelopen week gereden en het is een mooie track geworden
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Is de nieuwe track al te befietsen (in het kader van inrijden), of beter nog even met rust laten?
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

hij is te befietsen maar is nog niet optimaal, het is zeg maar nogal hobbelig
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Eagletje
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 19 november 2009, 00:04
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Race 2016

Hij is te berijden! Inderdaad loopt het nog niet echt lekker overal. We missen nog de F L O W W W W hier en daar ;-)

Er wordt nu nog hard aan gewerkt om de nieuwe singletrack te optimaliseren. Wekelijks wordt er veel werk verzet;
- bochten aanpassen
- ondergrond egaliseren waar echt nodig
- geel zand aanbrengen, etc.

Alles kan worden gevolgd op onze facebooksite: https://www.facebook.com/groups/3123619 ... 3/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je dus een keer willen helpen, alle hulp is welkom!!!!
Ajjj maar skik hebt!!!
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Er is echt een bult werk verzet hier zeg. Route op vele punten aangepast en nieuwe stukken bij gekomen. In het voorjaar er voor het laatst geweest. Nieuwe stuk parallel langs de n36 richting de rotonde mis ik zoals hierboven ook al staat de flow. Naar mijn mening zitten er iets te veel haakse bochten in of liggen er nog te veel wortels in de grond. Wellicht moet hij ook nog ingereden worden? Desalniettemin echt klasse werk verzet mensen.
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

De laatste aanpassingen zijn gedaan. De hele lus, beginnend vanaf de oversteek N36 tot aan de De Larikshof waar je het nieuwe / oude schelpenpad opdraait richting de Oldemeijer, zit er sinds gisteren in. Het is een flinke aanpassing met veel manuren werk. Veel plezier bij het MTB'en over de aangepaste route!
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

heb vandaag de nieuwe route gereden, laatste nieuwe stuk is een welkome aanvulling
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteravond de deels vernieuwde route Hardenberg gefietst:
- Vanaf de start keihard, helaas is het bruggetje over de boom weg, nu alleen eromheen. Jammer, was leuk. Houtrot?? Stuk tot de tunnel onder de N36 was prima te rijden.
- Singletrack na de tunnel, noordwaarts richting Witte Paal, was goed te doen, op enkele plekken wat mul, maar in ieder geval een PR.
- Saaie lus naar verbinding met Ommen, normaal geskipt, maar omdat ik geen tijd had voor 2 rondes (zonder deze lus), toch maar weer eens gedaan. Goed voor het gemiddelde :bier: .
- Stukken daarna geen bijzonderheden. Lange brede zandpad wordt mul en daardoor zwaar.
- De singletrack langs de Onderveldsweg is een gaaf stukje singletrack, alleen jammer dat dat ene lusje aan het begin (met extra klimmetje) eruit is. Maar gaaf stuk.
- Nieuwe deel (op Strava Groene Welle singletrack): zit best wel flow in, snelle stukken afgewisseld met krappe bochtjes. Maar weinig technische uitdagingen verder (maar zal het terrein zich wel niet voor lenen). Sommige stukjes erg mul, waarschijnlijk door droogte en nieuwigheid. Heeft wel potentie, vooral als het zo hard wordt als singletrack langs N34, die is gewoon gaaf.
- Extra lus aan oostkant richting Hardenberg: zie Groene Welle.

Al met al best leuke vernieuwingen, maar ik mis wel enkele oude stukjes, vooral de stukjes bij de Haarsplas (over die heuveltjes, was erg leuk vond ik). Over een maand of 3 maar weer eens proberen, hopen op minder mulle stukjes (en eerst wat regen, aanrijden, regen, aanrijden etc).
Plaats reactie